Gå till innehåll

Metaddict

Members
  • Innehåll Antal

    14 146
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    1

Allt postat av Metaddict

  1. Sjukt nog postar jag en bild från kalaset i lördags. Vi kan kalla den "meta is big pimpin'" bara för skojs skull.
  2. Mina tankar kring turn är att jag bli ha iaf NÅGON som helst equity om jag ska bomba vidare på den brädan. Och jag bombar helst inte vidare där så jätteofta i vilket fall Preflop: GL att få T9o vinnande från UTG. River har jag ingen aning om egentligen. Blir omöjligt att "veta" utan att veta exakt hur fi spelar river vilket vi inte kan göra Om du enbart gör det med typ KQ+ för värde blir det nog jobbigt att slänga in massa T9 osv. Jag hade nog personligen inte betat river tunnare än bra ess som spelat om jag hade varit fi och då blir det jobbigt att vika mot CR från en aggro motståndare. Betfoldar vi typ AJ har vi inte mycket att betsyna. Mao, jag tror inte fi betfoldar så många händer för värde på river som handen är spelad. edit: jag är för trött, jag läste vad jag skrev och fattade knappt det själv. Huvudsaken är att jag vet exakt vad jag menar
  3. Nä, orkar nog inte skriva mer om det. Blir Hua Hin imorrn som sagt, så ännu färre uppdateringar några dagar gissar jag. KOLLA THE ULTIMATE FIGHTER FINALE! Om ni inte orkar kolla hela: SE CLAY "snickarn" GUIDA MOT DIEGO SANCHEZ!
  4. Mmm, ungefär en miljard kronor Benzema+Ribery hade fått mig GANSKA upphetsad måste jag erkänna
  5. Jahopp då försvinner Tevez också. Tycker det luktar bullshit och girighet lång väg om hans beteende så jag känner väl likadant som för Ronaldo: Synd att han lämnar men passar det inte så kan han suga k*k. Väntar med spänning på vad United ska hitta på för att ersätta dessa två spelare Annars var det en underbar kväll igår precis som väntat. Det blev en ring och en trenättersresa till Hua Hin med boende på femstjärnigt hotell i present. Från min kompis då obv Är på tok för trött och bakis nu för att orka skriva så mycket men ska se om jag orkar senare. Fanns några fina bilder med. Puss på er, Donken nu...
  6. Tankar kring turn?
  7. Lol 800 vad för vad?
  8. Förstår att ni är desperata om du tillochmed tjatade på mig på msn (not so hidden brag)
  9. WP Jennez, kul att ni har det kul osv and so on and so forth
  10. Haha letar själv proteinpulver här i Bangkok och där snackar vi också sviiiiiiiindyrt Hur mycket kostade er MEGA MASS 2000?
  11. Haha gött gött! Hälsa Desamma, min första midsommar utanför Sverige detta. Känns lite skumt men inte så farligt. Jag mår rätt bra (förutom magont efter några öl igår). Blir en hård kväll och natt idag kan man nog lugnt räkna med
  12. Wow, sjukt att du dels nämner mig, och dels har sådan read på mig att du vet ungefär vad jag hade tänkt skriva Wp gubben, puss på dig. Vi får urusla odds men ska man köra iaf liiiite explo fisk-psykologi skulle jag säga att enfärgade brädor som denna är exakt typen av brädor där de kan göra mongobluffar för att de tänker att du bara synar med spader knekt och inget annat. Möjligtvis har de något lågt spader själv som de hade känt sig tvungna att syna med mot raise vid ett normalt bet från dem, därför överpushar de rakt in för att slippa ett jobbigt beslut. För övrigt hade jag sannolikt värdehöjt river om han betat en normal summa. Close close close skulle jag säga, men tippar på att syn river hade varit rätt
  13. Positiv varians, gotta love it Antar att du haft tur i några turrar och klonkat då, kul för dig ju, någon måste stå på rätt sida av variansen för att det ska jämna ut sig Kul att du orkar gnälla när du själv börjar med personangrepp. Hade du skrivit en vettig och konstruktiv fråga hade jag svarat direkt utan att tänka två gånger. Men du börjar med att kalla mig dryg och slutar med att hitta på saker jag inte sagt. Båda "uncalled for", så sitt inte som ett frågetecken när jag svarar vad jag tycker om dig då. Sluta spamma ner folks dagböcker.
  14. Hey big spender Hehe jo ty ty det hade nog passat henne (har jag hört) men ja, eller jag menar HAN har nu redan bestämt sig för vad Lol desamma ärketurare
  15. TjeckRacer är en forumit. Ganska säker på att du gjorde en dålig fold (nej, det var inte jag)
  16. Han är redan på en resa med henne Självklart är det så. Jag har blivit bättre på det men är ljusår från där jag vill vara. Men det absolut största problemet jag har är att jag helt enkelt inte spelar tillräckligt. Hänger väl ihop litegrann men jag tror BW prickade mig helt. Orkar inte/är rädd för att förlora så det blir att man mer eller mindre hittar på något man är absolut "tvungen" att göra istället.
  17. Kopierar mitt inlägg från tråden om boywonder: "I have been recieving a few PMs from people who are in fact winning players, but have trouble logging hands. Often, I believe, the big issue is a fear of loss more than anything. I mean, if our hourly was given to us variance free at the end of each day, I am sure most of us would be in front of our computers sunrise to dawn every day up until early retirement. Thankfully, poker does not work like this. I believe that the fear of the (future) loss, is often much more daunting than the actual loss itself. I think that feeling a certain amount of anxiety about losing can have a greater effect on you than the actual loss. Humans have a much bigger fear of fear, or fear of the future, than they have anxieties over the present moment. Once you have lost and you are done, you should become fully conscious of your emotions and surroundings, and realize that if you are in a position to be reading this thread, you are still better off than 95 % of this planets population. Next time, when your dysfunctional and negative thought patterns eventually emerge (like they always do), remember that moment of clarity when you did indeed lose, and it wasn´t the end of the world. This is a much broader topic that I obviously could go on about, but those are my spontaneous thoughts." Mitt hjärta började faktiskt slå lite extra när jag läste detta. Känns som det är riktat enbart till mig som ett personligt råd. Jag har tänkt lite smått i dessa banor men alltid slagit undan de tankarna som negativa och inte roliga att fundera på. Har nog lyckats hålla denna plågsamma sanning i det undermedvetna. Detta kan vara ett så kallat "aha moment" för mig. Fyfan så dum man kan vara ibland. Jag hade min första backmånad förra månaden. Tror även det var något som helst borde kommit för längesen. Orkar inte ens tänka på hur många månader jag slutat spela i förtid för att inte riskera att tappa plus eller hur många månader jag toknött på slutet för att inte hamna på back. När det nu plötsligt hände (bara 10K händer så egentligen irrelevant på ett sätt) så var det rätt jobbigt när jag insåg att jag inte skulle kunna hinna vända på det, men dagen efter var det lite av ett "WTF, var det verkligen inte värre än såhär?". Som om hela världen skulle gå under för att jag inte plussade på mitt pokerspelande en viss månad.
  18. "I have been recieving a few PMs from people who are in fact winning players, but have trouble logging hands. Often, I believe, the big issue is a fear of loss more than anything. I mean, if our hourly was given to us variance free at the end of each day, I am sure most of us would be in front of our computers sunrise to dawn every day up until early retirement. Thankfully, poker does not work like this. I believe that the fear of the (future) loss, is often much more daunting than the actual loss itself. I think that feeling a certain amount of anxiety about losing can have a greater effect on you than the actual loss. Humans have a much bigger fear of fear, or fear of the future, than they have anxieties over the present moment. Once you have lost and you are done, you should become fully conscious of your emotions and surroundings, and realize that if you are in a position to be reading this thread, you are still better off than 95 % of this planets population. Next time, when your dysfunctional and negative thought patterns eventually emerge (like they always do), remember that moment of clarity when you did indeed lose, and it wasn´t the end of the world. This is a much broader topic that I obviously could go on about, but those are my spontaneous thoughts." Mitt hjärta började faktiskt slå lite extra när jag läste detta. Känns som det är riktat enbart till mig som ett personligt råd. Jag har tänkt lite smått i dessa banor men alltid slagit undan de tankarna som negativa och inte roliga att fundera på. Har nog lyckats hålla denna plågsamma sanning i det undermedvetna. Detta kan vara ett så kallat "aha moment" för mig. Fyfan så dum man kan vara ibland. Jag hade min första backmånad förra månaden. Tror även det var något som helst borde kommit för längesen. Orkar inte ens tänka på hur många månader jag slutat spela i förtid för att inte riskera att tappa plus eller hur många månader jag toknött på slutet för att inte hamna på back. När det nu plötsligt hände (bara 10K händer så egentligen irrelevant på ett sätt) så var det rätt jobbigt när jag insåg att jag inte skulle kunna hinna vända på det, men dagen efter var det lite av ett "WTF, var det verkligen inte värre än såhär?". Som om hela världen skulle gå under för att jag inte plussade på mitt pokerspelande en viss månad.
  19. Btw så undrar min "kompis" hur mycket som kan vara rimligt att lägga på sin flickväns 30-årsdag. Han är inget sån där "helrör och schtek"-kille som bränner en massa pengar men har så han klarar sig, han är ett så kallat pokerproffs. Det är första gången de firar en födelsedag tillsammans eftersom de just nu har ett distansförhållande. Jag tänkte mig någon tusenlapp plus lite ekonomisk hjälp till hennes födelsedags"kalas". Han var rädd att detta kan tyckas vara för lite. Vad säger PF-panelen (med alla sjuka kasta bort pengar-degens här kommer man väl få en massa absurda förslag på minst 5k svenska)?
  20. Diskade en hyfsat stor laddning när jag vaknat till liv idag. Sen fixade jag lite kaffe åt tjejen. Hon tittar på mig lite snett och säger "why did you do that? What you want?"...
  21. Usch, beta inte turn. Beta kanske inte ens flop, men absolut inte turn. Som spelat flop och turn gillar jag river
  22. Och SPECIELLT när det är ens dagsboksmedinnehavare som man till varje pris vill plussa mer än
  23. Mkt mkt bra där med lite Mega Mass 2000 Eller 3000?
  24. Så när du är fett under EV plussar du ändå en massa? Då måste du vara en av världens bästa pokerspelare. Inte illa!
×
×
  • Skapa nytt...