Gå till innehåll

Metaddict

Members
  • Innehåll Antal

    14 146
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    1

Allt postat av Metaddict

  1. Nopes
  2. Orkar inte skriva så mycket om galan eller matcherna just nu men av någon anledning känner jag mig besviken på UFC100. Kanske var för att Brock vann och dessutom gjorde det så jävla ypperligt tråkigt. Blir utgång ikväll för övrigt. Standard.
  3. Stannar en månad till i Thailand istället...lite svårt att åka när tjejen har tårar i ögonen och säger "please don't go". HEHE not so hidden Dessutom var jag ju inte helt tillfreds med att åka "hem" i vilket fall. Trodde jag bara skulle missa en del av den svenska sommaren men det blir i princip hela. Känns lite sjukt men utan tvekan är det värt det.
  4. Om jag är den största vet jag inte men jag tar det som en komplimang Bodinarn ligger nog inte långt ifrån. Fast iofs, nu när jag tänker efter så tankade jag faktiskt ner ALLA galor och betade igenom på 4 månader. Och mtp att den idag är nummer HUNDRA och galorna nuförtiden är upp mot 3 timmar så jo...jag är nog värst Helt ärligt så fick jag rysningar bara när du nämnde galan! Man behöver inte säga mer än Lesnar - Mir och GSP - Alves. OMFG som det rycker i baguetten Lesnar är WWE-suuuperstjärnan som alla hardcorefans älskar att hata enbart pga det, att han är ett fysiskt monster som rör sig som en svensk lättviktare och var USAs bästa brottare hela college skiter de i. Han bröt Heath Herrings okben (heter det så? Benet som sitter precis under ögat iaf) med ett slag och skickade honom bokstavligt talat rakt över ringen, trots att hans stående teknik egentligen sög. Mir bröt av hela Tim Sylvias underarm och var några år senare (inte så längesen) den första som knockade legenden Minotauro Nogueira. Därimellan var han i en allvarlig motorcykelolycka och fick höra att han kanske aldrig skulle kunna gå ens. De har mötts innan i vad Dana White efter matchen kallade ungefär "the most exciting first round I've ever seen" där Lesnar bara tjurrusar ner Mir som om han var en liten flicka och börjar hamra helt vansinnigt. Idiotdomaren ställer dem upp pga ett litet slag i bakhuvudet och Lesnar tjurrusade ner Mir igen och fortsatte banka. Sen satte han ner foten framför Mir och då var det kört. Ordkrig, ordkrig och ordkrig, nu slåss de för andra gången, och nu om tungviktsbältet. Lesnar har lugnat ner sin approach efter den matchen men är fortfarande en vilde när han får chansen. Skulle kunna skriva flera A4-sidor om galan men jag är för bakis för att orka så det får räcka med Lesnar mot Mir. Men GSP mot Thiago Alves är verkligen en höjdarmatch.
  5. Jag har funderat på det också faktiskt men jag måste tyvärr erkänna att jag inte är tillräckligt rik för det Det kräver ju dock att jag har edge även när jag spelar i mitt extra-lätt-tiltade tillstånd men det tror jag faktiskt att jag har. Än så länge är jag iaf mer upp på spelet här än vad jag bränt inklusive flyg. Sjukt nog är det första gången, jag har haft några av mina största downswingar direkt när jag landat i Thailand Finns iofs en vecka kvar att backa Well, domaren verkar ju inte må helt bra det kan man väl hålla med om, men det där tycker jag var nog för att aldrig någonsin få fightas i sanktionerad MMA igen. Speciellt när han tydligen även har bitit någon motståndare och försökt peta ut ögonen på en annan Men men, nu är han med i Affliction igen. Äckel. Man brukar ju flytta folk FRÅN repen när man bryter. Lite av hela meningen. Att han skulle bryta var det iaf inget tvivel om. Dock var ju clinchen så pass neutral att han kunde låtit dem köra vidare i mitten istället bara. Whatever, Yvel är en idiot. Jag är på, vad är adressen??
  6. edit: har ett långt inlägg som inte kommer fram här. Why? Tur jag kopierade det först iaf. Funkar när jag delade upp det i två delar. Märkligt att det inte kommer något meddelande om det är för långt, jag kom bara till "sidan kan inte visas"-sidan.
  7. Go go go Dimmu Borgir.
  8. Wat, fransmän som ser ner på folk som inte talar franska? Sick Hehe nä men det låter ju verkligen inte som någon höjdare.
  9. Hehe jo det är väl så. Önskar bara man kunde hålla sig några procent mer neutral så man slipper den värsta dödsångesten när det går dåligt. Ty, bra poäng. Jag blev nog lite semigirig efter min tokrush förra månaden. Tror jag började tänka lite mer på pengar än att ta bra beslut. Och då tar jag istället sämre beslut vilket ger mindre pengar. Så inte helt bra Sen har jag faktiskt insett (först nu, snabb är jag inte direkt) att det är svårare för mig att hålla fokus i Thailand, framförallt när jag numera alltid är här med tjejen. Det bästa hade varit att gå upp kl 7 på morronen och grinda några timmar men då kommer man aldrig hålla en vettig dygnsrytm för att göra roliga saker med tjejen. Speciellt inte när hon kommer sova andra timmar av dygnet. Jag försöker förvisso gå upp antingen lördag eller söndag morgon och rensa fisk men det är bara en gång i veckan max så det gör inte så mycket. Alltså blir det så att om jag spelar något utöver helgmorgon så blir det rätt sent här eftersom det är dåligt med action tidigare. Oftast vet jag att jag har typ två timmar på mig och att det sen kanske inte kommer bli spel på några dagar eftersom jag ändå försöker ha "semester" mer än grindresa. Detta gör att jag känner en jävla press på att inte börja backa direkt och att hitta ett plus varje session. Ska tänka på det du sa. Jag funderar faktiskt på att göra en nördig lapp med massa saker att tänka på inför och under grinden. Hehe trodde alla visste det nuförtiden Hon bor dock i USA men kan komma ifrån relativt ofta (jämfört med folk med vanliga 7-5 jobb) och av diverse anledningar blir det att vi ses här i Thailand istället. Det är inget jag kommer gå in på men att bara åka till USA med henne istället funkar inte just nu. Vi jobbar på att hitta en lösning men det dröjer nog ett tag till. Åker tillbaka till Sverige om en vecka och då jävlar ska jag fan hitta grindhelvetet
  10. Plz do tell Och heja Helsingborg då!
  11. Metaddict

    .

    Älskar när de skriver att deras godis är "fat free"....
  12. Vet inte vad de visade men om det inte var dokumentären om honom, Tyson, så är den sjukt sevärd. Och mtp den hoppas jag verkligen verkligen verkligen att snacket om comeback för honom är FEL.
  13. Jag tror verkligen inte det kommer att handla om att Alves kan käka upp GSP direkt, men slår man så jävla hårt som Alves så behövs det ju bara en träff. Dessutom MMAs bästa leg kicks förutom Pat Barry. Kan knappt vänta på att kolla galan iaf, sick sick sick. Mmmm...just lunarstorm har jag slutat använda dock Men jag får väl spendera mer tid med frugan helt enkelt och hålla mig borta härifån tills jag fått ner galan Köpte det gamla UFC-spelet till PS2 här i Bangkok, råkade hitta det hos en pirat Tror dock inte är det du syftar på så svaret är nej. Dock hade han även UFC Undisputed till Xbox 360 Så om en dryg vecka kan jag nog återkomma. Spelade en femling nu för mina överblivna 76 kronor på Betsson, 42k om den går in Brock Lesnar - Frank Mir 3.00 Du spelade på:2 2. Georges St-Pierre - Thiago Alves 3.65 2009-07-11 01:00Mixed Martial Arts - Ultimate Fighting Championship Vinnare , Du spelade på:2 3. Dan Henderson - Michael Bisping 2.90 2009-07-11 01:00Mixed Martial Arts - Ultimate Fighting Championship Vinnare , Du spelade på:2 4. Mark Coleman - Stephan Bonnar 3.65 2009-07-11 01:00Mixed Martial Arts - Ultimate Fighting Championship Vinnare , Du spelade på:1 5. Jon Fitch - Paulo Thiago 4.80 2009-07-11 01:00Mixed Martial Arts - Ultimate Fighting Championship Vinnare , Du spelade på:2
  14. För övrigt kommer det bli några tunga dagar. Det kommer ta miiiinst ett dygn att få ner galan här när den kommit ut. Och det är med extrem klonk typ...och eftersom detta är en så stor gala som tillochmed halva PF snackar om så kan jag inte bara undvika min egen dagbok för att slippa riskera bli spoilad. Nu kommer jag nog helt seriöst inte ens titta in på PF förrän jag sett galan. Vafan ska jag göra av all min tid då?
  15. Jag var en av dem som var helt hundra på GSP mot Penn och jag betade på honom trots ett uselt odds. Jag tror dock detta är hans svåraste match i karriären. Inte bara för att Alves är ett "animal" stående med bra takedown defense, utan även för att det känns som att GSPs match mot Penn var en sån supermatch osv osv att jag kan tänka mig att det kan vara svårt att hitta samma tändning här. Betsson har 3.65 på Alves. Värde enligt mig (observera att jag inte kollat runt på andra sidor, lär gå att hitta bättre). Känns som 3x på Mir är ett klart bet med. Kollade mer nu och som jag ser det är fan nästan alla matcher med 3 eller mer i odds spelbara på denna gala. Jag ska spela på Bisping, Paulo Thiago, Belcher och...gud bevare mig för att säger detta offentligt: Coleman! Han har bytt camp till Extreme Couture för denna match och verkar trots sin ålder ha hittat rätt inställning nu Jag är dessutom inte alls impad av Bonner. 3.65 på att Coleman får in sin berömda double leg takedown och några lucky punches från topp? Taget.
  16. Gym, mer mat samt vitaminpiller funkade faktiskt för mig! Kommer ihåg ett år när jag var förkyld ca 12-13 gånger. Inte så jävla kul. Blir sällan förkyld nuförtiden.
  17. Jaja, det var ju kul så länge det varade. Dvs typ 7k händer. Nu börjar man känna igen det igen. Har haft två sessioner där jag gnetat och kämpat ihop två lillplus trots en massa beats och äckligheter men idag brakade det såklart loss och jag backade $4K på en timme. Blödde tills jag fick in KQ på KQx på $NL400, förlorade mot AJ med FD, std obv. Blöder vidare utan att vinna en enda pott tills jag får in KK preflop på €NL400 mot mooonsterfisken man suttit och väntat på. Klart han hittar AA. Exakt samtidigt får jag in JJ mot 99 på €NL1K men Ebisumaru lyckas såklart tura in sin nia på turn. Jag fick iaf nog och stängde ner utan att spela en enda hand till, sparades rätt mycket pengar där. Smög ut i trapputgången så min fina tjej slapp se mig bokstavligt talat dunka huvudet i väggen. Fyfan att man ska behöva må såhär. Tänker hela tiden på boywonders inlägg från 2+2 som jag citerade här tidigare. Det där "moment of clarity" eller vad det var man skulle tänka tillbaka på innan en session kan jag verkligen inte hitta just nu. Dessutom börjar jag få helt brutal ångest (som vanligt, man skulle kanske kunna tro att man skulle vänja sig) över att snart åka hem och skiljas åt från tjejen igen. Känns ju jävligt kul att skriva detta misär-inlägget när man ser det föregående "walking on sunshine"-svamlet precis innan. Jävla sjukt liv man lever faktiskt. Önskar nog mest av allt att lära mig hålla bättre koll på mina känslor men det kan verkligen vara extrema berg och djupa dalar för min del. Några tips?
  18. Sorry om jag neggar och skriver saker du redan vet men Proviva är verkligen en brutal sockerbomb
  19. Gillar inte alls linjen FWIW. Sen är happy_panda den spewigaste spelaren jag någonsin sett lira 19/16. Det är när man spelar med honom man inser att man inte kan sitta och stirra som en blind höna på sin hud.
  20. På a) svarar jag "syn", och på b) svarar jag "ingen aning". Sjukt så trött jag är idag.
  21. Nepp.
  22. Är ju så jävla skönt när hassan håller sitt submission move och den andra nissen lägger sig på ringgolvet och börjar skrika på arabiska Only in America...
  23. Men lol, sjysst personal
  24. Räcker väl i princip med proteinet i lättmjölken om du bara varit ute och sprungit. För övrigt tycker jag den drinken låter viiiidrigt äcklig
×
×
  • Skapa nytt...