Gå till innehåll

Markus8000

Members
  • Innehåll Antal

    853
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    31

Allt postat av Markus8000

  1. Hyfsat världsfrånvänt utan att ha nån koll på detaljer. Om man använder min och frugans familj ihop så är det under 10 % som har kompetens för att rensa cache och cookies. Du får väl helt enkelt känna dig som en kung när du har den färdigheten. Berätta till fler helt enkelt. Sprid kunskapen och fortsätt vara lika glad.
  2. Även min pappa hade en sådan. Den monterades av någon anledning till bilens tuta och det blev man brutalt medveten om upprepade gånger. Kunde vara att vi befann oss på affären, en fotbollsmatch osv när bilen ilsket började tuta. Då var det bara låta benen gå för att fysiskt springa till bilen så att tutandet skulle upphöra. Täckningen i det gamla NMT-nätet var dock exceptionell och det fanns få tillfällen där den inte fungerade. — Fantastiskt spännande omgång till helgen. Mest sett ur ett sportsligt perspektiv. Mest ser jag fram emot Barack face första bfro. Stenhårt namn på stenhård häst som dock inte fått ut särskilt mycket hittills.
  3. Skulle säga din analys stämmer. Det finns en spellista som heter Fotbolls VM på Spotify. Tycker vi i denna tråd ska bygga stämning. Låten som jag inleder med är:
  4. Jag har försökt hitta vm-låten från 58 men gått bet. Låten som gick varm 94 var denna:
  5. 58 är respektingivande Folke. Väldigt kul du kämpar på här ❤️
  6. Svårt med svar, men en sak som jag kunnat konstatera efter någon nybörjarkurs i kyrkan är att troende helt klart kommit mycket längre än vad jag gjort i denna fråga. Det är inte direkt logiskt men ingen vet ju så det är fritt fram för tolkning. Gillar i alla fall grundtanken på att man gör bra saker och därför får åka till himlen. I ett spelteoretiskt perspektiv är det alltså GTO att skippa flugsvamp.
  7. Jag har skamligt dålig koll på Sveriges trupp ska sägas. Tyckte det bara var ett roligt exempel på något som existerar överallt så hoppas någon vill ge det ett försök ur ett spelteoretiskt perspektiv. Tycker apropå det att den digitala, snabba världen är svårvärderad för mig idag. Minns hur mycket jag såg fram emot ett VM förut med tidningar och grejer, men det är ju sån bias med mer ansvar i arbetslivet med åldern och att man helt enkelt behöver prioritera bort numera. En sak som iaf är helt klar är att VM 94 var det bästa jag upplevt hittills med svenska ögon sett.
  8. Modig fråga. Jag håller med om att den tanken känns sorglig och oövervinnerlig, men vet av egen erfarenhet att det blir enklare med små delmål. Förstå allt existentiellt är sannolikt omöjligt. Förstå små saker som gör livet lite, lite bättre är helt möjligt. Mitt förslag är att börja där.
  9. Min tanke var oändlighet i vardagen av dina två alternativ men inser att jag sannolikt inte förstår skillnaden fullt ut, men du hjälpte mig en del med dina exempel. Gillade detta exempel. Hur vet man när man inte ska spela med EV-? Är det mina individuella ekonomiska förutsättningar som styr i kombo med själva investeringen? Hur bör man exempelvis tänka med en bättre begagnad bil? Borde inte exemplet med fortkörning halta med koppling till spelteori? Syftet är att undvika förlust och så länge du kör under tillåten hastighet kan du aldrig förlora och en tänkt motpart aldrig vinna? Vill minnas det var någon liknande fråga som rullande bollen med i pärmarna när jag tog körkort. När blir spelteori sannolikhetslära och tvärtom? Är det ens någon skillnad? Tänker då att sannolikheten att ett barn kommer rusande på vägen skjuter i höjden med bollen. — En annan sak som jag läste om. Man får lätt problem med en grupp när individuella incitament strider mot vad som är bäst för gruppen. Om vi då tänker oss en premier league-klubb av medelstorlek i publik, ekonomi och framgång. Det finns en stor stjärna som skjuter många mål från svåra lägen och det har gjort att klubben presterar bättre än förväntat. Dessutom finns en väloljad kollektiv defensiv så mittbackarna + målvakt får också lite extra uppmärksamhet. Med framgången har målskjutarstjärnan nu börjat fokusera på en karriär i annat lag där lönen och berömmelsen är bättre. Därför spelar han inte längre något försvarsspel utan vill bara skjuta mål så att kontraktet hos andra klubben blir extra saftigt. Mittbackarna och målisen får då helt plötsligt kritik för att baklängesmålen rasar in. Finns någon form av spelteoretiskt resonemang att tillämpa på detta problem?
  10. Enligt reklam på Nettan finns nu en ny säsong av kastanjemannen. Första sässen tyckte vi båda var bland det bästa vi sett. Jag pratade danska i ett par veckor efter. Håll nu upp och håll din kjaeft är mina favoriter.
  11. Uppskattar peppen Lobo men vi kan nog tryggt konstatera att jag nog kommer fortsätta förlora. Spelteori då. Jag försöker förstå hur det går att sätta i vanliga sammanhang. Tänkte jag skulle köra en skola av mig själv kring det. Därför börjar jag med en slags grund. Om man spelar oändligt många spel så är det korrekt att alltid spela korrekt. Sten sax och påse spelas slumpmässigt lika många gånger. Har ni läst något exempel på när detta tillämpas i vardagen?
  12. Jag fick för övrigt 12 rätt på stryket men gick ändå med förlust
  13. Nej, det vette katten. Vissa är bara sociopater och medan jag blir ledsen så går det inte påverka. Jag hade inte stått ut med mig själv efter en sån lögn som påverkar så länge, men vi tar nya tag. Nu kommer text om ufc så om man inte sett, stoppa läsningen Strickland stark men riktigt äckligt han står och skriker att han försökte sälja matchen. Det var alltså på låtsas, vilket jag misstänkte.
  14. Malin vill en enda sak och det är att bli mamma. Jag vill ge henne det men det går ej. Helt naturligt börjar Malin kolla om det är fel på mig. Jag säger att vi blev gravid typ 15 gånger med mitt ex. Tar kontakt med mitt ex och det visar sig att hon ljög. Är nog det svartaste jag känt för en person någonsin. Jag sprang runt varenda gång och bar grejer, vilket finns på sms. Kommer behöva landa i den livslögnen själv först och sen tar med mitt hjärta. Vissa personer är helt enkelt psykopater.
  15. Ja, den var riktigt djup. En enda gång har Sean Strickland öppnat upp varför han är som han är. En farsa som kastade ölflaskor på honom, varpå det blev skallning. En jobbig familjesituation helt enkelt. Khamzat Chimaev drog då den ovanstående kommentaren. Riktigt smutsig men Strickland spelar spelet. Mest troligt för att tjäna deg.
  16. Krukan har bra koll. Mycket av det han nämner håller. Jag tror Strickland kommer ligga på rygg 5 ronder men hoppas jag har fel
  17. Har nu kollat ca 12 h inför UFC. Himla osäker om det ens är äkta, men Chimaev lär ju krossa. Tror han vinner typ allt. En rolig detalj från förberedelserna är Dustin Poirier som TV-värd. Det finns en del att jobba med. Upplever att få verkligen klarar av en Sportspegel-fråga idag.
  18. Stryket idag på bifogad bild. I natt råkade jag somna på tv-dosan så den är konstaterat trasig. Jag hyr lägga så tänkte det vore rimligt återställa funktionen så man kan starta och stoppa. Nån som har tips på hur man gör där lättast och billigast?
  19. Som jag skrev, är ju bara kul vi är olika.
  20. Ja, det är anmärkningsvärt hur dåligt jag presterat på stryket mtp ett grundmurat intresse för engelsk fotboll hela livet. Gissar det lätt blir en övertro på egna förmågan just tack vare det, medan jag har en ödmjuk och pragmatisk syn på hästarna. Roligt hur man kan tänka olika. Kanske är det så som när Hannibal Lecter kategoriserar Clarice. Vissa fåglar dyker lågt och andra håller sig högt. Kommer inte ihåg citatet men var lite risk/reward-tänk. — Spännande helg sett ur ett underhållningsperspektiv. Mest infekterade UFC-fighten på mången god år och FZ på banan mot franskt sto för 1,5 mille. Log åt mitt eget selektiva minne efter att ha lagt enkelraden och inledde med dubbelt Kolgini.
  21. Säsongen 98/99 var den jag tänkte på
  22. Vet inte vad ölen kostade men sannolikt något liknande. Såg på en sån tavla att drinkar kostade kring 200 kronor iaf. Mäktigt av Bayern München. De har haft riktiga legender i uppställningen. Mest minns jag själv trippelsäsongen för United där de ställdes mot BM i CL-finalen. Vilka tider. 😍
  23. Fortfarande häpen över priset på bubbelvatten. Rena rama ockret. Mvh gubbe — Idag slänger jag in europatips och GS75. I det senare satsar jag på en offensiv spik som förhoppningsvis kommer till spets. Nummer 4 i lopp 4. Ser även fram emot matchen mellan Man U och Liverpool. Såg dessa lag live för ca 20 år sen och det var en riktig höjdare. Tyvärr har jag blivit flygrädd så vette katten om det blir fler tillfällen.
  24. Gillar tanken och sannolikt bra pengar på banken. Jag och Malin har precis varit på Horbernbergs restauranger. Väldigt mysig utomlandskänsla men konstigt en flaska med mineralvatten kostar 79 kronor.
  25. Det var inte min helg helt enkelt men vi kämpar på. 😀
×
×
  • Skapa nytt...