Gå till innehåll

Imfromsweden

Members
  • Innehåll Antal

    1 608
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av Imfromsweden

  1. Enkel syn... Vad tror vi om att värdebeta river själva? Känns som att han checkar tillbaks en hel jävla del Tx-liknande händer annars. O vi borde kunna levla honom till att syna (eftersom ur vår synpunkt bör detta vara en bra spot att bluffa, då han inte bör ha många Qx eftersom han checkade floppen, samma gäller för färgen). Vilken som helst reg som lirar 2knl bör tänka i dom banorna. Är detta verkligen 2knl$ förresten?
  2. Mot bra spelare som kommer att sätta tryck på oss och göra vårt liv till ett helvete på massor av brädor? Ja, då är det nog bäst att inte 3betta JJ. Mot en nit som lirar 20nl och kommer att setmina eftersom vi är 200bb deep, o check/folda varje gång han inte träffar? Inte lika hemskt. En observant och tänkande läsare kommer nu att tänka att det spelar ju ingen roll om vi har har JJ eller 72o mot niten 200bb's deep, eftersom han kommer check/folda om han missar ändå, o vi kommer behöva lägga oss hursomhelst om han kämpar tillbaks, eftersom han har det 100%. Isåfall, bra tänkt. Det finns dock ändå en hel del tillfällen då 3betta>flat ändå imo. De flesta är ju inte så extrema som niten jag beskrev (alltså lägger sig VARJE gång han inte träffar ett set), även fast en del är. Finns ganska mycket value när de floppar medelpar o draws o skit, och hänger runt iaf en gata.
  3. Bara för att vi inte tänker stacka handen pre, betyder INTE att det är automatiskt dåligt att 3betta pre. Ska låta er tänka över varför och i vilka situationer det gäller, borde inte vara särskilt svårt. Dock, I denna situation är det ganska "meh", just eftersom han är en sån jävla nit. Han lär ju iof peela alla pps o sånt.
  4. Nej fy fan vad detta år har sugit. Är upp typ +600k, men satsade på minst en miljon Jaja, det hade ju o göra med att jag blev skammad på 200k + en ytterligare 150k i downswing o livs-grejer, så var tvungen o flytta ner hela vägen till 50nl i Februari. Men nästa år, då jävlar! Målet är minst 200k händer, o minst 150k i profits!
  5. For the love of god, check flop... Kan du ens tänka dig ett bord som mer träffar hans syn-range före floppen? Och fold på river tror jag. Har svårt och se att en spelare på denna nivå gör QJ till en bluff, o har svårt o se att han skulle bluffa missade drag också.
  6. nä såklart menar jag inte EXAKT 100% av tiden, det vore ju ganska fånigt Därför jag skrev "typ" Så jag tror inte att det blir några "gigantiska misstag", tror inte det influerar våra beslut särskilt mycket om vår average reg cbettar 93% eller 98% av tiden på denna bräda med luft, poängen är ju fortfarande att dem vanligtvis cbettar med air. Aja skit samma, vi bör iaf syna flopp.
  7. De flesta regs cbettar denna flop när dom missar, håller du inte med?
  8. agreed. Angångende den andra handen, meh, syna en gata. Känns som att vi lägger oss lite för ofta om vi bara synar Ax. Dessutom lär han ju cbetta typ 100% på denna bräda med air.
  9. Glad att jag har skapat lite diskussion! Ska dock hålla mig ur skottlinjen i denna tråd. Jodan, låter som vi tänker väldigt lika, och jag håller med i princip allt du har skrivit. Du påminner om en mindre ego-trippad version av mig själv God jul allihoppa
  10. *suck*... jaja, spela som du vill, jag har lagt denna diskussion bakom mig yo grekto, har du samma SN på FTP/stars som här btw?
  11. Japp efter, 28 sidor är vi nu alla överens om att folda floppen är fel.
  12. Hur kan dom veta hur man har satt in sina pengar? Tvingar dom en att visa det eller?
  13. Aj aj aj, inga vidare nyheter. Har en kompis som lirade på FTP under hela 2009, o vann ca. 60k$, varav han cashade ut ca. 10k$. Efter att han cashade ut, så läste han dock på vad det gällde skatt, o blev såklart förskräckt. Han vågade inte deklararea till skatteverket, i rädsla av att de skulle beskatta ordagrannt (netto, alltså). Han torskade då ca. 45k$ av sina resteramde 50k på FTP, o flyttade resten (alltså ca. 5k) till Ipoker (Betfred), via Neteller. Där han har spelat sen dess. Nu har han ca. 50k igen, o funtar på o casha ut en del. Är det säkert för honom att casha ut? Bör han bara casha ut direkt till banken från Betfred? Finns det någon chans att SKV granskar händerna som spelades på FTP också, trots att det var ca. ett år sen? Bör nämnas att han har noll inkomst från annat håll (dock så har inte köpt någonting speciellt heller, inget hus/bil/annat dyrt). Hur ska man göra för att bevisa att vinsterna kommer från en EU-sida? Och Betfred är 100% skattefritt, eller hur? Tack så mycket Cyntax, IFS
  14. hehe, ska man ha value range, ska man ha bluff range Naila matte c nationella btw, så enkelt
  15. Nåt hotshot eller? Aja, han förtjäna det Hursomhelst, dags o slagga. Matte C nationella kl. 8 imorrn
  16. Har redan dabok på 2p2. Antar att du redan vet mitt SN, så du kan komma o sitta när som helst när jag lirar. Sitter som sagt nästan alltid ensam. Skriv gärna att du är från PF, så vet jag.
  17. Jo, om du verkligen är en bra spelare, lovade jag ju äta min hatt O inget fuskande (ie. ange ingen annans SN)! Edit: Hmm, hur fick du mitt SN förresten? Bloggen?
  18. mm, härligt sample size. Säkert inte ens din. Kom igen, skärp dig, kan du inte PMa ditt SN (så PMar jag såklart mitt) så kollar vi på PTR, så ingen fuskar.
  19. Suck... idiot. Varför postade jag mer strategi fast jag sa att jag inte skulle. Det där var ABSOLUT min sista strategi-post i denna tråd, lovar. Jag blir så jävla trött på alla detta totala idiotin... Om du kan visa mig en graf som visar att du är en stadig vinnare på ens 2/4+ (o inte på typ PKR eller liknande lallar-sida) skall jag gladeligen äta upp min hatt.
  20. Så du tycker att balance är viktigt mot en okänd? Så om det kommer nån okänd o vill lira HU mot dig o du plockar upp två kungar o han raisar, kommer du flatta typ 15-20% av tiden? Låter det som en bra ide tycker du?
  21. Rätt så säker på att inte lirar på micro (men känner honom inte så noga)... vad har du fått det ifrån?
  22. Ja va fan, sjukt förvånande
×
×
  • Skapa nytt...