-
Innehåll Antal
1 608 -
Gick med
-
Besökte senast
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av Imfromsweden
-
Venne riktigt vad jag ska säga för att övertyga er, ingen av er verkar vara särskilt öppen sinnad... funtar på o skapa en tråd på 2p2 på denna hand, så kan ni få se att VARJE reply kommer säga "Lol, checking flop is horrible". Kommer det kanske öppna era sinnen på att ni KANSKE har fel? Eller äre omöjligt?
-
Ledsen, men jag håller helt enkelt inte med här. Jag har sagt satsa, och VARFÖR jag anser att satsa är bättre, och varför jag anser att checka är sämre. Det är definitivt bättre än "check imo", och ligger till grund för faktisk ytterligare diskussion och ordentligt bemötande. På samma grund förvantar jag mig verkligen inte att någon ska skriva en 3 sidor lång analys heller, ett kort och koncist bemötande där man förklarar varför man tänker som man tänker, räcker ofta till för att en bra grund för vidare diskussion Nu får gärna någon bemöta mina argument, så ska jag förklara bättre/nogrannare då.
-
Ledsen, men det här forumet är verkligen värdelöst från strategi-synpunkt. Nästan allt jag har läst har varit dåliga one-liners, allmännt efterblivna GTO-apor o random trolls (Än en gång, ledsen till dem sem försöker posta bra strategi o hålla forumet vid liv, menar såklart inte er). Försökte sparka liv i lite diskussion, men gick inte så bra. Men för att inte bara vara negativ, ska jag ge ett exempel på ett forum som faktiskt funkar, o lite bra strategi, på högre nivå: http://forumserver.twoplustwo.com/56/medium-stakes-pl-nl/hmmmm-i-know-you-think-im-capped-but-ur-so-narrow-933233/ SÅ ska en strategi-tråd se ut (GTO-fantaster borde speciellt läsa länken) ...Inväntar det oundvikliga hatet
-
Det var bara första posten, det... Och jag skrev att det är +EV, bland annat för att han kommer syna med många sämre händer. En fisk lägger sig inte här med 8x, någons slags drag, PPs o allt möjligt annat skit. Vet inte riktigt hur jag ska kunna "analysera" just det mer, fiskar check/foldar helt enkelt inte här med andra paret, inte mer med det (eller håller du inte med?) Alltså är det ett ganska klart valuebet, o det är sämre att checka tillbaks eftersom vi missar value från en hel del händer, samt gör handen svårare att spela, låter oss bli utsugna från QJo eller w/e, osv osv. Allt det här har jag sagt säkert 10 gånger redan, och jag är rätt säker på att det är bättre analys än "checka floppen", eller "checka floppen, GTO anledningar", lol
-
För det första gick jag inte in o skröt om vilka nivåer jag spelar, jag svarade på en som frågade det, ca 5 sidor efter mitt första inlägg. O kan inte direkt säga att jag har rådissat tidigare "analyser", då dessa "analyser" mest har bestått av "jag checkar flop", eller nån one-liner från alla dessa gto-apor, vilket inte direkt är någon djup analys. Ska dock sägas att jag inte läste alla fyra sidor innan jag svarade, så om någon skrev en djup analys på varför dom tycker att checka > betta och jag missade det, så ber jag om ursäkt. Ville helt enkelt föra en diskussion om vilket som är bäst, bet eller check, men eftersom ingen vill göra det, så äre lugnt för mig Kom inte hit för att diskutera strategi i första hand ändå, 2p2 räcker mer än väl för det.
-
Vad snackar du om?? Tror inte att jag någonsin har skrivit någonting sådant, men du är såklart välkommen att söka igenom min post-history och hela Ipoker tråden om du vill. Länka gärna här om du hittar nåt. O jag har inte gulat nånstans, nådde faktiskt en ny highpoint idag Och vem har jag satt ut mot? Länka gärna om du har något slags bevis eller likannde för nåt av det du har sagt... Faktiskt så kan jag visa bevis för att jag INTE har gulat (aldrig någonsin faktiskt *stolt*) eftersom jag har en blogg som jag updaterar efter varje dag (som har blivit förvånansvärt populär, 315k views ): http://forumserver.twoplustwo.com/174/poker-goals-challenges/ill-play-nosebleeds-end-year-794635/ Men försök gärna hitta bevis på att jag har gulat ändå. Lycka till!
-
Du är ju helt sanslös... Jag berättade mitt SN, och skrev att du fick GÄRNA komma o sitta vid mina bord så ska jag spela mot dig (och vem som helst annars), men kunde inte bestämma tid för någon riktig 4-tabling HU match, eftersom jag är inne i sista veckan på terminen i tvåan på natur, så inte direkt så att jag har mycket ledig tid. Jag sa också att vi kunde ta en match så fort terminen var över.
-
Men lol, det är internet, tror inte att dom flesta är direkt "ödmjuka", det är sånt man får se bortom lixom. O det är inte så att jag har fått ödmjuka svar, eller att det har varit en "ödmjuk" stämning i tråden innan. Klart jag ser fördelarna med att checka tillbaks (vi behöver inte folda till varje turn donk, så vi försvarar vår check back range, vi får inte massor av value med ett flop bet, yada yada), men jag anser bara att fördelarna med att betta flop utväger fördelarna med att checka floppen med stort.
