Gå till innehåll

Imfromsweden

Members
  • Innehåll Antal

    1 608
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av Imfromsweden

  1. Är det 18-års gräns för kasinon i sverige? Letade runt lite, men kunde inte hitta
  2. märkligt... vilken sida spelar du på? Nä, jag är nog alldeles för lös i SB, folk har en tendens att inte försvara sin BB tilräckligt. Om det är någon som 3bettar mycket får man ju såklart öppna mindre, och försvara mer. Att vadå? Att endast folda eller 4betta i SB mot 3bets? Att 3betta en polariserad range i BB? Förklara Jokern = baller
  3. Blir tvungen att hålla med gretko här. De flesta villains spelar 4bet eller fold när vi 3bettar BB mot SB (eftersom de inte vill flatta OOP o vara utan iniativ i en 3bettad flopp), och det skulle ju suga att behöva 3bet/folda K7s här. Så vi 3bettar air och starka händer, o flattar mellanstarka händer som K7s. Ganska basic. Och jag tror ni alla vet var jag står när det gäller flopp-checken... tänker inte gå in på det nogrannare. Låt oss bara säga att jag dör lite på insidan när du checkar floppen. Härligt tråd förresten, lycka till
  4. c/c är hemskt. Han kommer checka tillbaks de flesta Ax combos, o kommer inte försöka ta Kx (om hans ens spelar Kx så här), till en bluff. Han har knappt några händer att bluffa med ens. Du spelade handen bra om du foldade river.
  5. Såklart att jag kan leva på det... men jag VILL inte leva på poker. Jag ser det bara som en utmaning, se hur bra jag kan bli, hur högt jag kan komma.
  6. Du är ju seriöst dum i huvudet. Så här gick disskussionen: Så efter att ha läst det där, vem är det som börjar med person-angrepp egentligen? Hur ska jag kunna bemöta "argumentet": "(hint: det är det inte)", "I något man brukar kalla "range", eller den enbart douchiga kommentaren "Där har du något att plugga på!" Så, herr insiktsfull, vem var det som började med person-angrepp egentligen? Jävla idiot.
  7. Meh, har mer på banken, men tror inte det kommer behövas. Jag spelar ju inte som proffs, så behöver inte pengarna så mycket.
  8. funkade det? Ibland måste man bara gå på magkänslan
  9. Nej då, det där skrev jag ju för flera dager sen. Har närmare 35BI's nu Det räcker gott och väl. Roligt att mina 07-metoder fortfarande enkelt räcker för dagens mid/highstakes nivåer då, bådar ju gott för pokern Tänk hur bra du måste vara då, som använder splitter nya 2010-metoderna! Förintar du nosebleeds eller?
  10. Okej jag FÖRSÖKTE hålla mig till handen, ändå tills den där idioten kom in och trodde att han va nån
  11. Men suck, för det första har jag helt lagt av att lira midstakes (bara €600nl och £600nl (vilket är som 1knl)), och dessutom lirar jag ju mycket 1knl£ och €, och det spelar ju som 2knl det med. Dessutom är det svårt att få igång 2knl bord, men jag sitter alltid och försöker starta dom. Och det är ju inte ens roligt va många händer PTR missar... ser ju ut som värsta fisken enligt den sidan
  12. Jag lirar dock mestadels 1knl & 2knl. Vill du lira? Jag kan ju "inte ens göra en enkel range". Borde vara enkla pengar för någon som du. Edit: Jaja, jag vet att du kommer slingra dig, o jag bryr mig inte särskilt mycket. Poängen är att du bör åtminstone lyssna, o bemöta argument med argument, istället för att komma med person-angrepp direkt mot någon som du inte vet någonting om. Den personen kanske är bättre än du tror. Var objektiv och öppensinnad så kan dessa strategi-trådar tjäna någonting till för alla. Det gäller såklart alla som läser eller postar strategi.
  13. Suck... Försökte hålla diskussion till att faktiskt handla om handen, men fine. Reggar du 5knl+?
  14. Vet inte och spelar inte så stor roll.
  15. Irrelevant, högre än de flesta andra i denna tråd
  16. Nej men gud va bra att du inte la fram ett enda argument till varför inte, härligt. Keep it up, du är en tillgång till detta forum. Är det sant? Jag tog nog inte ett tydligare fall för att göra min poäng mera uppenbar. Fattar inte riktigt varför du behöver vara en sån idiot, jag har bara lagt objektivt förklarat hur jag tänkte. (Och hint, jag spelar mycket högre än dig, och är långt mycket bättre än dig, så även om du inte håller med om allting/jag har inte alltid rätt, så bör du kanske åtminstone lyssna.)
  17. Men det är ju ett värdebet mot de svagare åttorna, samt alla hans drag. Det är ju samma sak som att säga att det inte är ett värdebet att betta QT på en T95 flopp, för att han kan ha AT och då är det per definition inget värdebet. Galet.
  18. ooh Isildur1 leads the match with $5,050.00 profit with 1,555 out of 2,500 hands complete.
  19. Tyckte jag såg ditt namn på en HH från när Isildur lirade 5kPLO på stars Confirm/deny?
  20. fy fan Tony G upp 12k efter 1.5k händer.
  21. självklart är det för värde. Var exakt motsäger jag mig själv?
  22. Gå bara requests --> find a player --> isildur1 så hittar du.
×
×
  • Skapa nytt...