Gå till innehåll

Imfromsweden

Members
  • Innehåll Antal

    1 608
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av Imfromsweden

  1. åh wow, ser rätt fantastiskt ut
  2. Och att räntan är rekordlåg nu betyder att ekonomin behöver stimuleras mer nu än någonsin eller? (eftersom bankerna nu kan låna av riksbanken med bara en liten ränta?)
  3. Tack! Måste väl vara att skandiabanken som är dålig då, eftersom deras sparkonton hade ca. 1% Hur kommer det sig att styrräntan är satt så låg just nu då? Ser här att den tydligen bara har sjunkit sen flera år tillbaka
  4. Hej, förlåt att jag hijackar tråden men jag var intreserad av styrräntan I Sverige och tänkte att det här är det enda stället där jag kan få ett svar som jag någorlunda kan lita på. Hur kommer det sig att alla svenska räntor är så #%& låga, (seglar väl runt 1 procent eller nåt just nu), medan banker utomlands verkar kunna ge uppemot 7% per år? Har en bulgarisk kompis som använder denna bank och där får de tydligen mycket förmånliga villkor, speciellt om man har i landets valuta, men ändå 5% årligen om man har i euro. Den är också försäkrad genom staten så att man inte blir fifflad. Så min fråga är; 1) varför har svenska banker så låg ränta? 2) Hur kan utländska banker ha så hög ränta? 3) Bör jag flytta över en stor del av mitt kapital dit istället? Tacksam för svar
  5. Och hur mycket rake är 425 WH points?
  6. Du överspelar förmodligen många händer. Kom ihåg att ingen spelar annat än nötter i nitmax.
  7. hehe, ja det blev en liten tiltskottning där i början $50 NL (2 max) - Holdem - 2 players Hand converted by PokerTracker 3 SB: $5,000.00 Hero (BB): $5,249.25 SB posts SB $25.00, Hero posts BB $50.00 Pre Flop: ($75.00) Hero has 3:club: K:spade: SB raises to $100.00, Hero raises to $350.00, SB calls $250.00 Flop: ($700.00, 2 players) 3:spade: T:diamond: 3:heart: Hero bets $350.00, SB calls $350.00 Turn: ($1400.00, 2 players) 8:diamond: Hero checks, SB bets $850.00, Hero raises to $4,549.25 and is all-in, SB calls $3,450.00 and is all-in River: ($10000.00, 2 players) 4:heart: Hero shows 3:club: K:spade: (Three of a Kind, Threes) (Pre 27%, Flop 91%, Turn 95%) SB shows T:spade: K:club: (Two Pair, Tens and Threes) (Pre 73%, Flop 9%, Turn 5%) Hero wins $9,999.50 #nice life #sunrun #luckbox #donk #osv
  8. misär osv lägg till en 2k$ från annat håll, så drog in en lågavlönad Svensson-lön Men men, jag är postar mina dåliga månader också!
  9. Sorry för off-topic men är det någon som har ett bra förslag på hörlurar i 500-2000 prisklassen? Ty!
  10. Vinna på poker Göra någonting produktivt Träffat människor (ie varit utomhus)
  11. Trevlig dagbok, lycka till med grinden Angående handen känns vik rätt standard där, du slår inte mycket
  12. Men det blir någon skillnad när det ändrar till ftp.eu eller hur? Det verkade ju kunna göra reklam på svensk tv om att pstars.eu var skattefritt för oss, och tvivelaktigt om stars skulle göra en sådan manöver om de inte hade litt kött på benen? Eller??
  13. Hej, när ska ni byta software? mvh
  14. Har endast snuddat vid den extrema tyngd poker kan innebära för vissa, och fy fan då är det inte som dom visar på tv. Fortsätt INTE spela. Ta en lång paus, hitta andra sysslor som fyller livet istället. Poker är i 99.9% av fallen inte värt det.
  15. wow. Känner du till 3erEndipity (eller vad han nu heter), på unibet?
  16. Av intresse, är det någon som i 2012 fortfarande tycker att flop checken > bet?
  17. +82k svenska, helt ok
  18. oj pinsamt edit: oj, dubbelt pinsamt med programledaren också, opartisk osv
  19. Av nyfikenhet Slaktis, vilka slags studenter undervisar du?
  20. 10. Will FTP open up as .eu thus making it tax-free in a country like Sweden/Finland like PS did? - We are working on getting a .eu site up and running as soon as possible. We don't know yet if it will be ready in time for the relaunch, but it's definitely coming.
  21. Tror du SKV är medvetna om allt detta? Du tror inte dom bara nöjer sig med att "happ pengarna kommer från ftp.eu, det är skattefritt, fan ingen ny rolex denna månad då"? är folk tvungna att bevisa att vinsterna från pokerstars har vunnits efter förändringen till .eu i nuläget?? Då är det ju helt värdelöst att spela på .eu Hur svårt som helst att bevisa att vinsterna har kommit efter förändringen jue
  22. Appropå det, det är väl smartast att vänta på att de gör om FTP.com, till ftp.eu för oss eller hur? Tyckte de sa att de skulle göra likadant med ftp som de gjorde med stars. Det innebär alltså (om inte jag missförstått vilket alltid är en betydlig risk) att om man väntar typ en månad med att casha ut kommer det att vara skattefritt? mvh spekulation
  23. Jimmy miljonen över ev än för 2012 eller?
  24. Lycka till, du får ta en uppdatering om några månader om livet i barcelona
×
×
  • Skapa nytt...