Gå till innehåll

thefman

Members
  • Innehåll Antal

    3 030
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av thefman

  1. top3 cash är bara nödvändigt om vi blir 10 eller fler.
  2. Nu vet jag inte hur pass seriös du var men jag utgår ifrån det iallafall. Tanken är inte att PF ska fylla 4st 180manna. Turneringarna är öppna för alla som vanligt.
  3. Ska vi köra en $5 HU? Jag kan lägga mig =D
  4. Vet inte vart du spelar men det där är ju dom fulaste HH'na jag nånsin sett =D Konvertera till stars istället. Tråkigt med staken, fast du klarar dig nog själv nu =) GLGL
  5. hehe jo klart vi kan köra högre! Väntar och ser dock vad andra intresserade säger! edit: kan även tänka mig att vi lirar fler än 4 för att minska variansen. $50 insats och spela 8st??
  6. Jovisst är det prinsen! Måste köpas! Han är faktiskt en av anledningarna till att jag har "satsat" på poker. För 4-5 år sedan såg jag ett programm på Discovery som hette "Casino diaries" och Scotty var en av personerna de följde. Han var verkligen en intressant person och väldigt självutlämnande om sitt spelmissbruk t.ex. Han verkade ha talang i överflöd och berättade något i stil med: "some people say it is hard to support a whole family on your own, well mine is 20 people" (de som är kvar i Vietnam). Att lyssna på Scotty vid ett pokerbord är otroligt underhållande och han är som de flesta vet upphovsmannen till ett av de mest odödliga citaten: "if u call it is gonna be all over" (sagt innan fisk-Kevin synar sista handen under WSOP main event -98). Men att se Scotty alldeles förstörd köra hem till frugan efter en misslyckad turnering och säga en kort mening som säger det mesta om turneringsspel: "tournament poker is hard". Det ger en bild av att det inte bara är en dans på rosor. Verkade spännande tyckte jag+ att en kompis släkting som heter Ken tydligen hade hoppat av den utbildning jag helst ville in på (Handels). Ta en ölfylla med Scotty är mitt mål i Vegas, i andra hand att klonka i ME. Haha ja han är ju förjävla skön. Dock glömde du en utav de viktigaste bitarna med det citatet: "if u call its gonna be all over, BABY!"
  7. Inspirerad utav 2+2 så skulle det vara kul att köra en liknande tävling för PF. Tävlingen går ut på att samtliga deltagare spelar 4st $11 180-manna SNG/MTT på PokerStars. Man följer en poängtabell och alla deltagare lägger en peng till potten. Den med flest poäng vinner! Låter det skoj? Poängtabell saxat från 2+2: 180-150th = 0 points 149-120th = 0.5 points 119-100th = 1 point 99-80th = 2 points 79-60th = 3 points 59-40th = 4 points 39-30th = 5 points 29-20th = 7 points 19th = 8 points 18-15th = 10 points 14-10th = 12 points 9th = 15 points 8th = 17 points 7th = 19 points 6th = 21 points 5th = 24 points 4th = 27 points 3rd = 30 points 2nd = 35 points 1st = 40 points --------------------------------------------------------------------------- Tävling 07 dec. $11/180 med $25 bet. (4 matcher) thefman (clintbygget) 7.5 pts hajen (hajen007) 21 pts kometen (kometen85) 21 pts ebisumaru (ebisumaru) 31 pts Vinnare av $175! bodinarn (bodinarn) 29 pts kenan83 (kenan83) 10 pts carlLee (klonk_a_donk) 15 pts --------------------------------------------------------------------------- Tävling 09 dec. $22/180 med $50 bet. (4 matcher) thefman (clintbygget) 28 pts hajen (hajen007) självdisk winstonS (winstonS) 9 pts ebisumaru (ebisumaru) 21 pts bodinarn (bodinarn) 26 pts puckrock_kid (lowvision) 10 pts kometen (kometen85) 16.5 pts freddo2001 (freddo2001) 41 pts Vinnare av $450! blaabar (BLAABAR) 9 pts ---------------------------------------------------------------------------- Tävling 16 dec. $22/180 med $50 bet. (4 matcher) thefman (clintbygget) 43 pts Vinnare av $375! emilio_15 (klonksork) 0 pts sorkenkk (sorkenkk) 17 pts snusarn (snusarn) 10 pts gibbsson (eisenhower1) 6 pts karashar (karashar) 12.5 pts wheelinho (wheelinho) 21 pts prizonic (fisken55) 42.5 pts Tvåa med $125! winstonS (winstonS) 5.5 pts kenan83 (kenan83) 8 pts ---------------------------------------------------------------------------- Tävling 06 Januari. $22/180 med $100 bet. (6 matcher) thefman (clintbygget) 27 pts freddo2001 (freddo2001) 44.5 pts Vinnare av $400! edsf (gusovo) 40 pts ebisumaru (ebisumaru) 19 pts ---------------------------------------------------------------------------- Tävling 13 Janruari. $22/180 med $100 bet. (6 matcher) thefman (clintbygget) 28 pts hajen007 (hajen007) 0.5 pts bodinarn (bodinarn) 26.5 pts eurythmech (anfieldroad) 119 pts Vinnare av $480! ebisumaru (ebisumaru) 14 pts lowel2 (lowel2)48 pts Tvåa med $320! dapine87 (ji-_-ge) 45 pts edsf (gusovo) 37.5 pts
  8. stackbrat säg som det är du fiskade efter the KNUG?! ;D
  9. Bara jag som har plussat 4 av 5 slasksessioner med PF? =) Som jag sa i chatten så vore det kul om du PM'ar nästa gång du ska slaska highstakes HU FL på stars ;P
  10. Slutade upp $65 efter dagens pass. Backade dock $10 på mitt lastlonger bet med WinstonS i en HORSE turre =)
  11. fan grabbar ni får hoppa av jobben och börja slaska på heltid so en annan =)
  12. lol va e de där liksom? Hur svårt ska det va? =D
  13. 5 fiskar är fler än 3 jänkare
  14. ojojoj han startar med tripsen!
  15. sweet 4 från PF.nu
  16. Nu är vi 3 från PF.nu
  17. hajen sluta slaska 50/100 in på regilkent och slaska 1/2 med oss din firrepine =)
  18. Fan grabbar in o gambla nu!
  19. Varför hittar jag inte det bordet?
  20. Och häri ligger felet. Du är helt enkelt en feg jävel. Det är inte ett styrkebevis att höja den floppen med TPTK, utan tvärtom ett väldigt vekt drag att göra. Varför i hela världen vill du "förhindra motståndaren från att bluffa"? Vem vill spela med en taskMÖRT som bluffar? =)
  21. Tråkigt att höra men jag tror jag vet vart felet ligger. Du sitter säkert och undrar om dina pr0 kunskaper verkligen sitter kvar i kroppen? Förmodligen gör dom det! Problemet är att Stars med stor sannolikhet har slagit av din medrigg. Medriggen vandrar runt har jag märkt. Har själv fått aktiverat min medrigg för ett par dagar sedan så jag lyckades klonka lite 180 manna.
  22. Några som är sugna idag? Kan tänka mig 2-7 triple om det finns intresse! Slasken sker på PokerStars i vanlig ordning på FL $1/$2.
  23. Dock lustigt att du fick din skatteåterbäring in på pokerstars kontot, och att det var i form av en nl2k buyin....
  24. Oj vilken perfekt start till projekt "stake for clintan"! =D HORSE eller 2-7 ikväll?
  25. Hehe sorry grabbar jag var så jävla trött imorse! Det som känns så meningslöst bara är ju att snacka strategi för nl10. Jag har själv spelat där och jag lärde mig inget, och jag vann marginellt. Sjukt tråkigt spel och så här i efterhan dångrar jag att jag inte spelade billiga SNG/MTT/HU från början. Beklagar killen som blev av med bilen. Sour jack bauer. Har man inte råd med nl50 så har man ju inte. Men om man kan avvara en $200 eller ta ett lån av en polare eller whatever så har man ju en lite finare start. Till killen som kontrade mitt dryga inlägg med Matusow måste jag bara tacka! Fy satan vadjag garvade! ohlol
×
×
  • Skapa nytt...