-
Innehåll Antal
3 030 -
Gick med
-
Besökte senast
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av thefman
-
Asså om du bygger rulle bör du kanske safea och inte spela fancy fancy vs den andra storstacken. Men det suger och han kan dra nytta av det om han upptäcker att du kanske foldar lite väl lätt. Jag säger att du ska försöka få en omvänd situation och verkligen hacka på den andra storstacken. Var inte rädd för att ta rätt beslut i varje pott.
-
Plus i november i varje fall. Bättre än inget, även om fjorton kronor inte gör en fet :)Elelr har du glömt ett k? Tyvärr har jag inte glömt nåt. Var nära min andra minusmånad sen jag börajde spela poker för drygt två år sedan. Fet var jag redan så på det sättet gjorde det inget. Haha sorry att jag lägger mig i men fy fan vad det ser pinkigt ut med 14 spänn! Man tar ju hellre storbacket så man får lite fler anledningar till alkoholkonsumtionen. Själv lyckades jag inte mycket bättre och landade på +$600. Dock började jag från noll för nån månad sen så detär väl godkänt. Kan tillägga att det har vart jävligt svängigt denna månad: dubblade rullen med 120% en kväll, för att 4 dagar senare backa $840, för att sedan klonka förstaplatsen i en HORSE turre för $400, och dagen efter komma tvåa i en HU turre och inkassera $450.
-
Plus i november i varje fall. Bättre än inget, även om fjorton kronor inte gör en fet :)Elelr har du glömt ett k? Tyvärr har jag inte glömt nåt. Var nära min andra minusmånad sen jag börajde spela poker för drygt två år sedan. Fet var jag redan så på det sättet gjorde det inget. Haha sorry att jag lägger mig i men fy fan vad det ser pinkigt ut med 14 spänn! Man tar ju hellre storbacket så man får lite fler anledningar till alkoholkonsumtionen. Själv lyckades jag inte mycket bättre och landade på +$600. Dock började jag från noll för nån månad sen så detär väl godkänt.
-
Spontant låter det där riktigt fel, om vi antar att vi är bättre än snittmotståndet. Sant men bättre att låta alla maniacs åka ut innan man lägger pengar i turren. Det kan liknas när Hellmuth sitter ut första timmarna. Hur kan du posta något sånt totalt felaktigt när du har över 500 poster? Hur tror du spelet ser ut i en turnering där du kan köpa dig en oändlig stack när som helst? Är det bara jag som skulle ta det lugnt och spela tight den första tiden alltså?
-
Spontant låter det där riktigt fel, om vi antar att vi är bättre än snittmotståndet. Sant men bättre att låta alla maniacs åka ut innan man lägger pengar i turren. Det kan liknas när Hellmuth sitter ut första timmarna.
-
Bäst är väl o rebuya dirr och försöka överleva på den så länge som möjligt och sedan köpa en fet stack några min innan rebuyperioden är över.
-
Bara läsa den här biten så flyger alla tankar om god tro åt helvete. Killen är fullt medveten om att han inte har pengarna ifråga och sätter sig och spelar för dem ändå. Lagen som hänvisas till är till för att skydda personer och företag när fel begås, inte personer som begår fel. Men visst, vill han bråka med ladbrokes/visa så är det fritt fram, bara leta reda på lagtexten (bör stå i avtalet för visakortet) och stånga sig blodig. Ger det 5% chans att lyckas. Sen de som tycker att killen gjort rätt pga att "det är ett utländskt spelbolag" är ju bara patetiska. Om man nu anser att ett företag beter sig som svin så slutar man använda dem, man försöker inte ge igen med samma medicin. Sen kan du ju få förklara vilket av alternativen utländsk, spel eller bolag som gör att ni tycker att det blir korrekt beteende. Som sagt dom var ju kommunister. Då har man inte alla skruvar åtdragna riktigt 100%.
-
Om 3h lirar Legato HU vs Gregmannen på¨stars. Får inte missas!!
-
yes whore, nämen duger la i suget lol tycker du killen på bilden ser ut som en riktig pimp hora? Där ser man (=
-
Det går inte att tänka så. Visst det kanske "provocerar" fram ett brott men det är som att säga att man inte kan parkera en fin bil utanför bostaden till en biltjuv. Det är den myndiga personen bakom tjuven som får ta smällen nu. Och självklart är det här något att skratta åt. Den här killen finns ju inte med i verkligheten.
-
När jag skrev posten så läste jag inte "FL" så det var en enkel miss (=
-
och jag menar inte att det finns endast ett skrämselkort i leken därför ska vi pusha/folda. Samtliga jacks, ess, damer, klöver ger läskig bräda.
-
Förlåt, men tar du överhuvudtaget hänsyn till andra faktorer än den exakta brädan? Du tror väl inte sannolikheten för drag är lika stor som för en hand vi antingen är jättelångt före eller jättelångt efter? Dels är det ganska ovanligt att spela ett drag som han gör och givet preflopspelet (som du helt verkar bortse ifrån) så kommer fi's HD där vara ganska begränsad. Den rymmer t.ex ganska sällan händer som J9, KJ och vad du nu tycker är "så mycket drag". Inte för att vara dissig, och jag säger fortfarande inte att det är helt värdelöst att pusha, bara att jag tror det många gånger går att spela den bättre än så. Ja, och då är ju det bästa att vi bara lastar in allt så att vi är säkra på att berätta för honom att vi minsann inte har missat här inte. För övrigt har jag sett folk minraisa AA efter 3 limpers preflop, vad det nu skulle ha med saken att göra. Alltså visst han har säkert inte J9 eller ens KJ för den delen, men de händer som kan göra raisen pre är AK-AQ, AA, QQ, JJ, TT. Vad händer om klöver jack landar på turn? Då har vi 3 möjliga sets, en flush, en stege. Vi slår då alltså AQ, som förvisso kan ha klöver A vilket ger honom outs. Ska vi göra ett move säger jag floppen. Men fold känns mycket bättre i det här läget. Dels är vi slagna redan här av fler händer än vi slår, och vi har ju bara ett par på hand. För övrigt gillar jag din kritik, tar inte ille upp eller så.
-
Tack för tipset! Hade inte sett avsnittet innan så det var jäkligt kul. Tycker dock att det kändes som en turbo SNG. Lite synd. Man fick sig iaf ett gott skratt =D Varje coin kändes ju så jäkla safe till mats fördel haha!
-
Nej? Är fi aggro och bluffar mycket borde det väl vara bättre att bara syna och CRAI på turn oavsett kort? I princip vad han än har så finns det en hel del kort som suger ut på turn så det är jäkligt riskabelt imo. Så mycket drag och vi blockar ju bara ett. Tycker vetgirig gav en bra förklaring. För övrigt har jag sett liknande miniraise med PP som missat flop för att ta reda på om hero har AK (antar jag).
-
Backdoor som kostar och ser hyffsat uppenbart ut, samt så får ju brädan inte para sig. Tror inte Fi kan motivera synen alls.
