Gå till innehåll

thefman

Members
  • Innehåll Antal

    3 030
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av thefman

  1. Har aldrig sett fi tidigare så den historia vi har kommer från en hand tidigt under sessionen: Seat 2: gobirds ($2945.75) Seat 3: BorisMoscow ($600.00) Seat 4: spankyshort ($950.29) Seat 5: tmoney422 ($637.00) Seat 6: checkinthedark ($750.00) ------------------------------ NEW HAND spankyshort: posts the small blind $3.00 tmoney422: posts the big blind $6.00 --- DEALING POCKETS BorisMoscow is dealt [Td,Js] checkinthedark: raises $15.00 to $21.00 gobirds: folds BorisMoscow: raises $42.00 to $63.00 spankyshort: folds tmoney422: folds checkinthedark: calls $42.00 --- DEALING FLOP [Kd,Qh,Ac] checkinthedark: checks BorisMoscow: bets $102.00 checkinthedark: goes all in $687.00 BorisMoscow: goes all in $435.00 $150.00 is not called, return back to checkinthedark: BorisMoscow: shows [Td Js] checkinthedark: shows [Kc Kh] --- DEALING TURN [7d] --- DEALING RIVER [9d] checkinthedark: shows [Kc Kh] BorisMoscow: shows [Td Js] Hand 1120489883: BorisMoscow: wins main pot($1207.00) JTo är inte direkt stålet men tänkte isolera och bygga lite pott. Efter handen så frågar jag i chatten "did u check that in the dark?" och tilten är ett faktum! =) Så när hand 2 dyker upp ett tag senare så känns det som han gärna squeezar den oftare än vanligt, men jag kan ju inte dyka upp med en 4bet från min pos så jag gör en lös syn. Standard är väl fold 80% kanske. Seat 1: Ipkees ($517.00) Seat 2: Cacti ($588.00) Seat 3: BorisMoscow ($1047.00) Seat 4: spankyshort ($802.79) Seat 5: brb9h ($591.00) Seat 6: checkinthedark ($708.00) ------------------------------ NEW HAND checkinthedark: posts the small blind $3.00 Ipkees: posts the big blind $6.00 --- DEALING POCKETS BorisMoscow is dealt [6c,7c] Cacti: raises $13.00 to $19.00 BorisMoscow: calls $19.00 brb9h: folds checkinthedark: raises $63.00 to $82.00 Ipkees: folds Cacti: folds BorisMoscow: calls $63.00 --- DEALING FLOP [7s,8h,Td] checkinthedark: bets $156.00 BorisMoscow: calls $156.00 --- DEALING TURN [9d] checkinthedark: goes all in $470.00 Hur dålig är synen pre? Hur dåligt är det av mig att inte peta in mer smet på floppen? Turn är given syn imo men det känns som att mitt stora problem i handen är att jag preflop sätter honom på squeeze bortåt 70% och stål 30% men ändrar mig så fort jag ser floppen och gör misstaget att inte ta min 34%are om han nu har överpocket.
  2. Kan du göra i ordning en starthandstabell? grattis!
  3. det hugger i hjärtat av att läsa denna dagbok. så destruktivt men jag antar att du gör det rätta
  4. bara konstatera att FL HU inte är lönsamt. Jag kan då inte minnas att jag någonsin har sett en vinstgraf på si så där $2.5M
  5. baaaaHAHA
  6. den här linen fick mig att dra på smilbanden =)
  7. 1. Behöver man $750 för NL25 så suger man. 2. Behöver man 60-100 inköp för NL400-1k så suger man. 3. Sikta på att gå upp i nivå så fort du har 20 inköp, och gå ner när du har 15 för aktuella nivån. 4. ????? 5. profit.
  8. älgsmörgås låter så jävla hårigt =)
  9. haha det här är för mycket
  10. thefman

    .

    dessutom är inte det där en hand att slowspela
  11. thefman

    .

    det måste vi väl anta eftersom hero defendar med skräpet?
  12. kul att du är tillbaka hajen! coola bilder. Gravediggers bil är bra snygg. Fick du inga bilder på The Swede med PV'n? Han kanske inte körde/kör längre?
  13. jag tycker att dawwe ska gå ner till nl50 ett tag och bara äga upp alla i typ ett halvår. verkligen krossa deras drömmar rakt av. om han sedan ser att någon lyckas gå upp till nl100 så följer dawwe efter och gular ner fienden. EDIT: med att gula ner så menar jag inte att han ska pinka på dom...
  14. kapitalismen über alles imo
  15. http://www.youtube.com/watch?v=OfbN6VphDxg
  16. ok bra! (seriöst)
  17. Nu menar jag inte att folda var på tapeten här men man ska inte utesluta rum för det i framtiden vs andra spelare etc. Det är så 2006 att C betta varje gång man har slagit upp preflop och att alltid slå på pottknappen. Ju mindre bets man kommer undan med ju bättre.
  18. Ett stort bett gör oss inget gott här egentligen. Vi får aldrig bättre att folda, vi kan inte folda lika många händer vid omslag (det blir dyrt när vi har fel dvs). Med litet bet kan vi ha en bredare range imo och jo det går att balansera.
  19. Bokför du dina vinster manuellt för PKR eller funkar PT eller liknande?
  20. ähh Betfair har ändå bättre drag på nl500 guuuubbs
  21. alltså fördelen med check på turn här är att vi får ökat värde från bluffar på river, men samtidigt missar vi värde från bluffar/semibluffar på turn. Som jag förstod det så frågar du efter vilket spel som ger mest värde och det kan iaf inte jag svara på då jag aldrig har mött hero. Jag känner liksom inte till hans HD här helt 100, men en sak kan jag säga och det är att jag hellre får äta upp en C/R på turn än river imo. Så mot hero hade jag nog valt ett litet bet för att inducera. Jag menar har vi tagit AJo till flop här så måste vi stacka på bra brädor, dvs denna. Pottkontroll vill du snarare utöva när du tror att du kan vara bakom fi's HD större delen, men vill väga upp det med att få fi till bluff. Och vi kan konstatera att supertequila sällan sitter på tight HD =)
  22. thefman

    .

    Får man fråga hur senaste primaresan med rakeracet slutade?
  23. på Bodog verkar det faktiskt inte helt fel att hålla sig till 3 bet max. Har iof inte testat 5/10 men det verkar va samma lirare som på 3/6 i alla fall. Nu snackar vi i pos såklart. OOP förändras det eller familypot. Men när du kommer tillbaks till prima igen så är det kanon att ha en vid 4bet range.
×
×
  • Skapa nytt...