artikeln går att sammanfatta med två ord: 100 inköp. Tycker hans sätt att räkna edge suger rätt hårt. Edge går för övrigt bara att räkna bakåt imo, dvs "de senaste 100k händerna hade jag si och så stor edge där av winrate X".
Finns intressantare upplägg tex den skottningsmetod Galfond körde efter när han tog sig upp i stakes.
Sen ser jag inte direkt hur en 20bi rulle egentligen kan ha någon som helst gulningsrisk om man lirar tillräckligt högt, dvs har många nivåer som krockkudde förutsatt att man flyttar ner vid typ halverad rulle.
100 inköp är säkert jätteballt om man har tänkt att stanna på NL200 livet ut och bara grinda hem degen.