Gå till innehåll

thefman

Members
  • Innehåll Antal

    3 030
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av thefman

  1. hur ser skattesatsen ut om dett askulle gå igenom?
  2. lol skulle iof förklara typ hela klippet
  3. jadu jag kom av mig från dom planerna när ja träffade en downswing och sen har det liksom inte blivit av. Mcbook wheel såg ju jäkligt intressant ut, men 19min batteri låter ju inte som framtiden?
  4. lathetens månad. gick på medicin större delen av månaden så får va nöjd trots allt.
  5. $10 till den som langar torrent pronto, kaffet svalnar ju för fan !
  6. sen ska du hitta en spelstil som du är bekväm med också, annars blir det pannkaka.
  7. jag kan tänka mig att va med o splitta på boken
  8. den någon måste vara en klok och mycket vacker man
  9. hade denna potten varit HU med lite historia mellan er så är det grymt ställe att betta men från ett 6manna perspektiv så är det för sannolikt att någon av er dyker upp med rätt höga flushar här. Ett annat problem utöver att du kommer valuetowna dig själv rätt ofta är att du gör dig sårbar för C/R.
  10. ähh vad fan vet du mr skogaholmsdietist
  11. är Lina en svensk version av Brandi Hawbaker?
  12. omg spot on
  13. ez game amirite?
  14. how is that stop loss working for ya?
  15. Ja precis om vi reser och blir re-raisade och sedan väljer att poppa tillbaka så är det en klassisk 4b. Men om fi1 reser, fi2 3bettar och vi kommer in med re-raise så är det kallat cold 4b. Anledningen till att vi kan ha större valuerange här är för att det ges mindre cred med den linjen i dagens midstakes games. Det ser ut som en form av "squeeze" som blev så populärt för si så där ett år sedan.
  16. jag tycker: PK har rätt ang preflop. Vi behöver inte bry oss om att spela balanserat vs åsnor av denna rang. Vi bör raisa turn för att låta honom syna med drag. Tro det eller ej men även regulars synar ofta bred range här med denna linje. Vi bör valuebetta river om vi tror att fi inte är kapabel till C/R som bluff.
  17. syftar du på mig? Håller helt klart med om vanligt förekommande luckor är att 1: tro sig balansera genom att kasta in supermycket bluffar och skapa allt för breda ranger, 2: spela fler händer än man klarar av (resulterar ofta i att man får svårt att spela mellanstarka tassar aka överspelar den delen av ens spel där man faktiskt kan hämta som mest värde i form av hårfina värdebettar). Jag förespråkar att man ska tweaka sina ranger utefter omständigheterna. Dvs ha en rimligt balanserad linje men knappast typ 5 bluffhänder 5 nöthänder alltid. Snarare utveckla rangen åt det håll som jag tror är mest profitabelt för sessionen, bordet, fienden.
  18. fis HD: any K, As, kanske Qs, QT, färdig flush, any pair+ fd, alla 2par. En stubborn TT med ett spader händer då och då. Jag tycker helt klart att vi ska valuebetta nått äckligt litet typ max 1/3 pott. Vi kommer värdebetta oss själva en del av gångerna men det är sånt som händer.
  19. well det finns bättre lägen för 4b med valuerange. Cold 4b och det kan göras med bredare range för värde, och balanseras med bluffs. Men i dagens games är det imo en bra linje att aldrig 4betta annars i standardlägen. (vi kan ju aldrig direkt dyka upp med bluff 4b i det här givna läget tex. det är rent självmord) Huruvida man ens ska tänka på att balansera ranger eller slowplaya nötrange på nanostakes låter jag vara osagt.
  20. perfekt ang upplösningen! Du har inte lust att tanka hem och testa PTY klienten lite snabbt? iof kanske paralells är ett alternativ. Hur pass mycket slöar det ner burken? Kommer ihåg för en jäkla massa år sedan när man använde whineX emulatorn i Linux och att det kunde lagga rätt friskt.
  21. Ok det hade jag ingen aning om brainslicer. Dock förebygger man mycket utav riskerna genom att avsätta en burk för _endast_ pokerspel. Således behövs inga chatprogram eller PDF-läsare. Macen är ju stilren till utseendet och det känns allmänt intressant att testa på.
  22. 2. http://www.pokercopilot.com/ Bara stöd för stars och ftp vad jag kan se.
  23. Funderar på att köpa en snygg Mac avsedd endast för poker, framför allt av säkerhetsskäl. Så nu har jag ett gäng frågor här: 1. Jag såg att Party Poker har en nedladdningsbar version av klienten för Mac. Hur pass mycket skiljer sig den från windowsklienten? Stora buggar? etc 2. Är något trackingprogram likt PokerTracker kompatibelt med OS X? 3. Jag sitter på en 30" Samsung med 2500x1600 i upplösning just nu (jag vill alltså flytta över denna skärm till Macen). Vilken Mac klarar av att leverera sådan upplösning? Jag vill helst köpa en bärbar burk men kan tänka mig en stationär lösning.
×
×
  • Skapa nytt...