-
Innehåll Antal
3 030 -
Gick med
-
Besökte senast
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av thefman
-
Är detta typ lite ironiskt? Det går fort att anpassa sig till det nya spelet på högre nivåer? Du menar att du aldrig har backat ett par inköp i början på en ny nivå? Du har aldrig haft 10 raka OTM? Spelar du en äckligt lång rush? Jag är inte ironisk. Det är så jag upplevt klättringen från 5$ till 55$. Visst backar jag 10 inköp ibland men det har hittils aldrig hänt i början på en nivå. Då har du haft flyt.
-
Eventuella inloggningsuppgifter kan vara av intresse också.
-
Haha fan va stört! =D
-
Kör play money tills du är 18. Men kan dom straffa mig om jag kör play money då? Jag har över två miljoner på Pokerstars Gör cashout innan de upptäcker dig!!
-
Varför skulle den inte vara långlivad?? Varken republikanerna eller demokraterna är för nätpoker. Vad är det det som kommer att ändra tillbaka allt?? Jag tror att motståndet från allmänheten och spelföretagen kommer vara allt för stort för att upprätthålla en sådan lag en längre tid.
-
Vad anses egentligen vara fördelen med det här beslutet? Kontrollera spelmissbruk? Få hem pengarna till lokala casinon?
-
Helt klart skrämmande! Frågan är dock om lagen verkligen kommer kvarstå särskilt länge.
-
Alla storspelare i staterna gör nog allt vad de kan för att förhindra detta. Och skulle lagen gå igenom så lär den inte vara långlivad skulle jag tro. Känns inte så jävla hållbart helt enkelt. För det andra kan man lira på exempelvis crypto eller svenskaspel under den här perioden innan allt har löst sig. Inte för att jag tror att stars eller PP går under men men..
-
Fråga: Skulle du vara intresserad om du erbjöds en plats i Team Railbird?
-
Ok tänk dig scenariot: det är första handen i WSOP ME och samtliga kring ditt bord ställer in degen och du tittar ner på AA. Vad gör du? /tråkig humor
-
Att floppa en flush är så väldigt osannolikt så du ska absolut aldrig vika i det där läget i ett cashgame. Många gör det där spelet med AK med esset i färgen.
-
WOW
-
Kör på men slopa tankarna om att ens sikta på en summa över hela månaden... Du kan _spekulera_ fram ett resultat men du ska aldrig ha ett sådant fast mål. Exempelvis om du har spelat i ett halvår och ett antal tusen händer så kanske du vet din ungefärliga bb/100, du lär nog veta hur mycket/länge du orkar spela varje dag osv då kan du börja spekulera. Läs runt så mycket du kan av Mike Caro som skriver i bland annat SuperSystem av Doyle Brunsson och på http://www.poker1.com. Om du nu skulle uppnå 133 spänn varje dag första månaden så kommer du bli besviken nästa månad då du börjar första veckan med att backa 1500kr. Hur löser du det då? Siktar på 200kr/dag? Och du bör nog åtminstone spela NL50 av flera anledningar. Motståndet är över lag värdelöst så nivån är lika lätt att klå som de tidigare nivåerna. Sen kommer frågan om rakeback/bonus och då blir det direkt omöjligt att cleara på lägre stakes. Lycak till!
-
Wow 70h/veckan det kallar jag grind! Rekordet för mig själv är nog runt 40h på en vecka! Lycka till! PS. Du borde testa FullTilts PLO bord!
-
Det kommer garanterat inte att funka med upplägget att lägga av för dagen när du nått en viss vinstsumma. Det du bör vara ute efter är en snittvinst på 100kr/dagen och då bör du nog ha dagar då du plussar 1k SEK eller mer. Och eftersom du är så beroende av att kontinuerligt plussa så bör du välja spel med låg varians (exempelvis SNG eller fullring cashgame, kanske till och med FL) och små inköp relativt rullen för att även minska variansen den vägen. Rakeback är ett måste. Börja med att läsa mycket pokerteori och spela upp rullen så du har god marginal. Sen kan du gott och väl lägga undan månadshyra för 4-6 månader innan du flyttar. Lycka till!
-
Tack så mycket för bidraget! =D
-
http://www.pokerstars.com Finns även på SvenskaSpel.se! Kommer lista vilka som går dagligen på SS när jag får tid.
-
Precis, fältet kapas 50% efter varje match så det är ju inte allt för svårt att hamna ITM, 3 raka brukar det krävas! Sen när det gäller tur i dessa turneringar så är jag lite kluven; HU kräver mer av spelaren vad gäller skicklighet men samtidigt föder ett sådant spel större swings påstår många. Många undrar säkert varför man spelar en sådan turnering när man måste vinna 3 raka för att ens få pengar när man samtidigt kunde ha spelat en enkel SNG och fått cash för varje match? Svaret ligger i att om du anser dig själv vara tillräckligt bra för att slå större delen av fältet så får du massa "gratisstålar" ju längre in i turneringen du kommer då du slipper slå ut alla själv. Träffar man en winningstreak så är det fina pengar!
-
Det handlar nog inte om det skulle jag vilja säga. Och bara för att han spelar till synes utan misstag i HS så betyder inte det att han är den som vinner mest i det spelet. Isåfall kan man direkt dra en paralell där Shan Sheikhan borde plussa mer än Negreanu av det vi har sett i HS.
-
HSP är CG (NL 300/600 med ante) med sjukt många dåliga spel av kända förmodat bra spelare. Bara så du vet... Jo jag vet att de spelar cashgame i den serien.
-
Jag tror nog att de allra flesta här greppar att finalbordsspel på WPT som vi ser på TV inte går att applicera i vårat spel.
-
Jag favoritiserar inte WSOP stjärnorna men jag ser ingen anledning till att förakta dom som om de vore dumma och rent efterblivna. Att ta en 2+2 historia som exempel kanske var dumt, men du som är insatt kan väl isåfall berätta hur bra dessa superindivider klarar sig i livespelen? Och nu snackar vi inte turneringar.
-
Handlar nog inte om vad jag fattar eller ej då jag inte har nån direkt insikt i ämnet annat än från åskådarplats (har inte heller påstått annat). Som sagt det var bara en min teori och jag är glad att jag fick ett seriöst och trevligt svar tillbaks.
-
Vad baserar du det på? Har väl inte speciellt många äkta exempel mer än de sessioner jag har railbirdat på FullTilt, eller de historier man har läst på 2+2 om hur spelare som thuritz åkt till Vegas och gulat en tredjedel av rullen. Jag säger inte att jag har rätt men skulle va kul och höra från någon som riktigt vet lägga fram konkreta exempel som talar för att internetspelarna är SÅ dominanta.
