Hej Svenska Spel, jag studerar till programmerare och är akademiskt intresserad av er random-algoritm för bordsplacering. Jag har ett flertal skärmar kopplade till samma dator. När jag byter bord på turneringar eller cashgame kan mina bord placera sig lite si sådär exakt vart de vill. Detta i sig leder mig till följande slutsats:
1) med sådan kompetens inom rng torde ni inte vara riggade.
2) Svenska spel skapar spänning genom att, utöver kort och floppar, placera borden slumpartat här och där.
3) Spelare som spelar ett färre antal bord skapar sig fördel genom att bord placeras bakom öppnade bord (detta leder till att man mot egen vilja sitter ut i turneringar efter att ha blivit flyttad då bord tenderar att lägga sig på avstängda skärmar, bakom andra bord (gärna bakom 5-6st samtidigt, eller helt enkelt bara gömma sig, [dunkgömme och alkohol är en dålig kombination!]);
4) ????
5) Profit
Jag förväntar mig och eller vill inte se att något förbättras här. Tack vare en mycket disfunktionell klient lyckas ni hålla borta en majoritet yrkesspelare och främjar en miljö där amatörspelare stortrivs, dels på grund av bristande funktionalitet i programvara men även i avsaknaden av kundvård och marknadsföring. Det må låta sarkastiskt men så är inte fallet, jag är ytterst tacksam för att ni bedriver er verksamhet på detta vis och jag tror till viss del er inkompetens och likgiltighet är nycklen till er framgång, om detta är ett medvetet val kan jag enbart spekulera i. Dock framstår det som ett oerhört genidrag, ni har nischat er på en ytterst spekulativ marknad genom att vara inkompetenta, och genom denna nisch har ni skapat er marknadsandelar era konkurrenter enbart kunnat drömma om.
Keep up the good work! Håll klienten svag, låt buggar, haverier och liknande fortgå och se till att ni ligger långt efter utvecklingen, om något borde det förutspråkas förfrågningar efter försämringar av klienten, detta hade ytterligare stärkt er plats som marknadsledande inom en nisch där ni söker amatörspelare och personer utan krav, håll yrkesspelare borta och bevara en sund syn på spel.
Förslag på försämringar:
1) slumpvis kräv att man postar STORA OCH LILLA mörken samtidigt, gärna först ut, utan anledning.
2) Enligt förslag 1) addera pengarna till raken istället för prispotten, detta är inget amatörspelare märker av, det ökar även era intäkter, samt avskräcker "yrkesspelare" att spela på er sida.
3) efter att ha betalat avgift för turneringar, öppna ej upp turneringsbordet. "Yrkesspelare kommer oftast inte att märka detta. (skrivavbrott, min turnering bytte bord, jag måste således leta över 4 skärmar för att hitta bordet.), har återigen hittat mitt bord, nu försvann ett till. Tacksamt har jag gäster, det befann sig i vardagsrummet på TVn. Minns inte ens vad jag tänkte skriva längre. Där försvann ett till. Tur att jag enbart spelar 3 bord, hinner precis med att leta upp de nya borden innan de försvinner.
Överlag vill jag hylla er för ert arbete (eller icke arbete), det är briljant, hade ni inte varit så likgiltiga hade cashgame bestått av fruktansvärt goda multi table spelande regs som 350-tablat och krossat 0.25/0.5sek, era turneringar hade bestått av proffs som hånar en K4o last med 10bb först in på knapp men godkänner en K5o last. siten hade varit oslagbar och dött. Tack vare det vi som nästan lyckas slå raken uthärdar består siten av oerhört mycket mindre "yrkesspelare". Oavsett vad vi uthärdar är detta tacksamt. Även om jag är en bitter gammal man uppskattar jag er oerhörda framgång. Väldigt få företag lyckas vara marknadsledande i tilltalande genom inkompetens.
En hyllning åt Svenska Spel. Tack för att ni finns. Nej jag är inte ironisk.
(Vågar enbart skriva detta då ni haft doomswitch på i snart ett år och det knappast kan bli värre. Jinx SM osv., tack <3)
Undrar även om det i dagsläget finns möjlighet att öppna upp en egen pokersite i Sverige, jag tror jag kan missköta en pokersite än värre än vad ni kan. Kanske man bara kan ta spelarkapitalet och åka till Pattaya?