Gå till innehåll

diazo

Members
  • Innehåll Antal

    3 613
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av diazo

  1. ditt liv
  2. Denna kan vara bra att ha för HU
  3. Fuck har helt glömt att säga till om julbord! Blir en mindre tillställning på lördag hemma hos mig om de lockar? Rejält sent på de även om de blev lite av en spontanare (beslut tog i tisdags)
  4. Aja, nu har jag suttit hela morgonen och raderat alla mina inlägg, måste läsa igenom allt och se om jag missat något, tar nog någon dag då det är väldigt många sidor. Får väl skriva ett litet avsked med och tacka för en trevlig tid här på pf, många fina människor man lärt känna.
  5. Övervägde att skriva något men din pondus och självinsikt samt det faktum att du kan så mycket mer om poker än mig fick mig att avstå, är helt enkelt för rädd för att göra bort mig.
  6. titta lite på matematik och liknande, här är någon random artikel som är rätt god för detta, som en startsten iaf, allt handlar ju om att själv söka kunskap och utvecklas, lycka till och hojta till om några frågor uppstår! http://www.icmpoker.com/en/blog/nash-calculator-and-nash-equilibrium-strategy-in-poker/ samt ett gott jävla tips är: gör inte som alla andra, fundera över varför du gör saker, vad du kan göra bättre som ingen annan gör och sen gör det, sen fundera igen, utvärdera igen, och gör om igen. Ingen någonsin blev bäst genom att göra som alla andra.
  7. stora spelfält beror ju på vad man reggar, finns turrar med 20-30-100-500-5000-50 000- där får man ju välja själv vad som passar. Sen får jag väl hålla med om varians, mtt har högst varians men det är ju samtidigt lättast att slå, spelar man nano/micro och vill veta var de sämsta motståndet finns så är de ju i nano mtts, följdfrågor blir ju var man gör snabbast pengar: nano mtts säkrast pengar? inte nano mtts osv osv. Allt handlar ju om vad man är ute efter. Vill man spela poker för att det är kul, tjäna lite extra smet osv men om man backar så skiter man i vilket hade jag rekommenderat nano mtts. Sitter man med 20kr på kontot och varje öre betyder något hade jag spelat cashgame nano men som sagt, de flesta har väl lite sås utanför, man ställer ju inte en fråga som denna i en panikartat situation där varje öre betyder något (får jag hoppas). Så in och spela de man tycker är kul, hade jag hatat sngs hade jag då inte suttit och spelat de för 1kr38öre mer i timmen om jag verkligen uppskattat mtts/cashgame för lägre timlön. förvirrad text. Jag är förvirrad.
  8. Micro sngs är ju hysteriskt lättslagna, samma sak med låga mtts, cashgame finns de väl någorlunda vettiga spelare även på lägsta nivåerna. Överlag är det väl bäst att satsa på det man tycker är roligast och som passar en bäst om man ska spela lågt, gillar man turneringspoker så spela det, gillar man cashgame så spela det, man går ju inte in o gör miljoner på nanostakes längre
  9. Tycker det kan vara rätt fränt att runka av en typ 120-130% pottbet på river, reppa lite bustos FD's/combos på en sådan bräda, tycker det är fränare än en tunn värdebet då det borde låsa bort hans checkraisebluffar (förutsatt att vi tänkt gå betfold och inte betsyn då är de väl fränare och valuebetta lägre.) samt inducear lite lightare herocalls, men ja, om jag ska sitta och kallsyna 3bets med 55 här så tänker jag då inte checka river här, den saken är säker
  10. När jag insåg att pokern tog död på mig och ändå valde att fortsätta spela.
  11. runda slängar 70k sek ner : )
  12. 3bettar pre, men som spelat ser jag inte hur vi någonsin, någonsin, ska göra något annat här? holk 2 övers och fd, sitter ju och myser inombords till en sådan flopp, om han så skulle kunna visa 99 i ansiktet på mig live här så åker de ju in ändå : )
×
×
  • Skapa nytt...