Gå till innehåll

Mecklenburgare

Members
  • Innehåll Antal

    3 030
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av Mecklenburgare

  1. Skrylle kan du nog också springa i.
  2. Vad anser du om t.ex. sumobrottare heltok. Är de sjuka?
  3. Även om Meta har mig på ignore så svarar jag. Nej, jag tror inte det är samma sak. Redan våren 2012 så blev det bara tillåtet att sända en match åt gången klockan 16:00 på TV. Men de kunde fortfarande sända fler på Viaplay. Artikel om gamla avtalet: http://www.dn.se/sport/fotboll/viasat-far-bara-sanda-en-premier-league-match/
  4. http://www.viasat.se/content/uppdaterad-information-ang%C3%A5ende-s%C3%A4ndningar-av-premier-league-p%C3%A5-viasats-satellitplattform
  5. Orealistisk eller ej, det är inte räntan som är huvudpoängen. Utan att bostadspriserna skenar. Och jag tror något kommer hända inom de närmsta fem åren som får dem att stagnera alternativt sjunka. För något måste göras. Då slipper jag gärna sitta i båten med lån upp över öronen.
  6. Nej precis, varför skulle räntan gå upp inom de närmsta åren. Då kommer vi tillbaka till det där att tänka längre än näsan räcker. Så bara för att majoriteten gör något så kan de inte vara idioter?
  7. Mina siffror är inflationsjusterade. Nej det är inte så konstigt att det inte byggs. När en vanlig knegare har 40k i lön varje månad så måste någon betala.
  8. Dock har det ändrat sig lite idag jämfört med tidigare år. Gapet mellan reporäntan och bolåneräntan har nästan fördubblats sedan 2007. Det råder lånefest då räntan är så låg som den är. Senast inflationen låg på 2% var 2011. Då låg även reporäntan på 2%. Men bolåneräntan på över 4%. När vi hade 2% inflation 2006 låg bolåneräntan på runt 3%. Edit: Sen har bostadspriserna i Stockholm ökat med över 50% de senaste tio åren.
  9. Jo de brukar räkna 7-8%. Men många som sitter där med lån på, låt säga två miljoner betalar idag en ränta (2,5%) på 35k efter ränteavdrag. 2,9k/månad. Om räntan går upp till 7% kommer de att en räntekostnad på 102k. Vilket är 8,5k/mån. När/om detta sker tror jag att många kommer få det jobbigt. Många tänker inte längre än näsan räcker.
  10. Nej det är ingen fråga de driver. Jag ser det dock inte helt osannolikt att det börjar fasas ut. Ja det kan ta tid, det kan gå fort. Jag anser dock att det råder kraftiga överpriser. Detta på grund av idioter som inte förstår att räntan inte är fast och att deras ränteutgifter kan komma att tredubblas. Att de ser bostäder som investering och så vidare. När räntorna väl går upp tror jag att en hel del kommer sitta i skiten. Jag har redan gjort förlust på en lägenhet och är inte intresserad av att göra det igen. Lutar mer att jag köper ett svartkontrakt och hoppas på ombildning.
  11. http://www.dn.se/ekonomi/problem-i-ekonomicoachens-foretag/
  12. Det börjar skrikas mer och mer om att situationen i Sverige är ohållbar. Ingves såg detta för längesedan. Men nu har även IMF fått upp ögonen och vill att Sverige inför amorteringskrav. Hur många har egentligen råd att amortera några tusen i månaden samtidigt som räntorna går upp emot 4-6 procent när de har belånat sig upp över öronen. Att lånemarknaden i Sverige måste stävjas är ganska självklart. Men hur det kommer göras är det nog få som vet. Om ett år är det val. Sossarna är inte så positivt inställda till ränteavdraget. Kommer de att slopa det om de får makten? Fastighetsskatten? Jag vill själv köpa lägenhet, men som läget ser ut nu så avvaktar jag.
  13. Tack för tips. Ska bo på Hard Rock så lär väl söka mig till närmsta stället.
  14. Kul! Du har spelat i Vegas förr om jag inte missminner mig. Var finns det bra lowstake? Och vad innebär budgethotell i Vegas? GL!
  15. Kommer Herr Olav och Ole Rist att få smaka?
  16. Grymt sasamatic, grattis!
  17. Ja det är meckfritt. Det mesta är meckfritt idag. Även om du haft ett aktie/fondkonto hade det gått relativt smärtfritt då Avanza skickar uppgifterna till Skatteverket.
  18. Så Lewandowski ska göra målen och Bayern vinna?
  19. + Dortmund saknar dock sin bästa spelare som Bayern köpt. Har inte hittat något spelbart, men blir nog en TV-peng på Dortmund som vinnare för att få lite tröst om så blir fallet.
  20. Tråkiga lag? Hur menar du då.
  21. Det är sådana åsikter som gör att du klassas som rasist i dagens Sverige.
  22. En bekants pojkvän bor i Australien och har försökt komma hit under en längre tid. Men han får inte.
×
×
  • Skapa nytt...