Gå till innehåll

Ola Brandborn

Members
  • Innehåll Antal

    5 807
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    110

Allt postat av Ola Brandborn

  1. Kan meddela att mitt mål kring 90 pannor inte var i närheten att uppfyllas, gick snarare upp i stället, ligger på gränsen till 100 nu.
  2. Får vi mer gratisglass nu
  3. Ta Fjäderholmarna och besök bryggeriet där. Passar bra med er tidsplan.Eller Wasamuseet.
  4. Wasa-museet kan ju vara bra med, brukar imponera, kombinerat med Dogpoints förslag.
  5. http://www.stromma.se/stockholm/matkryssningar/middagskryssningar/drottningholm/ Den då?
  6. http://www.fjaderholmarna.se/ Halvtimme från stan, tar nån bira där, och en halvtimme hem igen, borde passa er tidplan bra, och ni får lite sköna Stockholmsvyer.
  7. http://www.stromma.se/stockholm/matkryssningar/middagskryssningar/ss-stockholm/ Den här är trevlig...
  8. Någon sighseeingbåt kanske? Finns ju även båtar man äter på, om ni inte tvunget redan har ätit innan. Endera innåt mälaren mot Drottningholm till, eller bort från stan mot Waxholm. Borde vara trevligt för i alla fall lantisarna och engelsmännen, finnarna har ju redan sett skärgård.
  9. Det borde spelas sjukt tight med tanke på upplägget med blindarna. Jag hade tre sittningar innan Main Event började, en tight, en magiskt bra, och en "helt okej" så det är nog väldigt beroende på deltagarna... Utanför WSOP så kan det kanske bara vara tighta regulars, då är det ju såklart inget bra. Lämpligen om man ska grinda cashgame så ser man till att hålla sig jetlaggad så man vaknar klarvaken vid 3-tiden på natten, inte går dit vid 16-tiden på dagen...
  10. Finska bryggeriet Bock:s rågöl var en trevlig intressant brygd. http://www.alko.fi/en/products/937576/
  11. Japps, jättegrattis! Du som kan utrikiska (?), har du någon länk/lista på vilka de andra vinnarna var?
  12. Jag sa ju att det var Vegas bästa värde...
  13. Second quarter of 2016 (Q2 2015) Revenues increased by 50% to EUR 27.1 million (18.1) Profit for the period amounted to EUR 7.6 million (5.9) Earnings per share amounted to EUR 0.21 (0.16) EBITDA increased by 38% to EUR 10.6 million (7.7), corresponding to a margin of 39% (42) Mobile penetration amounted to 40 percent (24)
  14. Mycket bra rapport, enig med dig om slutsatserna, marknaden gillar inte alls att listbytet skjuts upp ett år. Sjunker 3-4% på den rapporten, är inte logiskt att de sjunker pga siffrorna så det måste vara frånvaron av listbytet som spökar.
  15. Fast det är ju inte ens bryggeriets bästa öl...
  16. Du limpar med en femma
  17. Undrar om Trillske läser det här? Men eftersom jag inte "får skriva" i andra dagböcker, så... Är du pro ETH eller ETC? När jag läst dina tankar i tokboken, så gissar jag på det sistnämnda?
  18. Fast var det bara fem gäster, så blev det inte så farligt. "Jag räknar som jag vill"...
  19. 9-handat PLO för att du kan spela det i Vegas och för att det troligen är bäst värde i Vegas... 1-2 PLO på Aria, men bring in är 5 och en höjning UTG är 20 (ettan och tvåan räknas som en femma). Borde göra spelet snortajt men verkligheten är tvärtom.
  20. Än så länge har jag sett noll minuter OS, och det är jag väldigt glad för. Skönt att inte ha TV och vara för gammal för att förstå sig på gur man streaar på datorn
  21. Spontant borde BMI vara ett hyggligt mått. Effektivare än en sockerskatt i alla fall
  22. Från en annan tråd (på uppmaning så ska jag hålla mitt gnäll till min egen dagbok, och denna önskan respekterar jag) Agree på både 1 och 2. Det är ju dessutom väldigt naivt att tro att alla länder dopar sina atleter, förutom just det land som jag själv kommer ifrån, vi är ju alltid vita som snö (oberoende vilket land du anser vara "ditt"). Dopingen inom elitidrotten handlar mer om att inte avslöjas än om att inte dopas (medvetet eller omedvetet)... Man är imponerad över alla astmatiker som ändå håller världsklass, själv kan jag knappt gå uppför en trappa, astmamedicin eller ej.
  23. Vi kastade tillbaks dom i vattnet, vill inte rensa fisk hemma. Hade jag haft stuga på Åland så hade det varit en helt annan visa. Men det var väldigt trevligt att sitta och meta faktiskt. Sidenote: Matte Ekström röker malten för hand i sin fiskrök natten innan bryggning när Stallhagen ska göra Baltic Porter. Det började som ett experiment. Nu blev det en storsäljare, som han hatar eller älskar att göra
  24. Luske stämmer Pokerstars: http://www.cdcgamingreports.com/pokerstars-accused-of-pilfering-poker-rules/
×
×
  • Skapa nytt...