Gå till innehåll

Ola Brandborn

Members
  • Innehåll Antal

    5 809
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    110

Allt postat av Ola Brandborn

  1. Värt att notera är att Dong och Jason spelade spegelvända händer, och Jimmy/Daniel spelade spegelvända händer. Med andra ord pippade datorn Dong/Jason för 965.736 enheter (vägrar skriva dollar), dvs 16 bb/100, och Jimmy/Daniel för 800.514 = 13.3 bb/100. Kross hur man än vänder och vrider på det. Dong fick helt enkelt en enklare resa än Jason (tur med korten) men mänskligheten blev ordentligt urkramade.
  2. Slutresultaten i Brains vs AI-matchen: Mänskligheten ner -14,7bb/100. Intressant riktmärke.
  3. Något måste man ju hitta på i ett land utan snö - förstår varför Eddie the Eagle blev stor i det landet...
  4. Det här är intressantare: Dong (hud) vs Jason (non-hud) Jimmy (non-hud) vs Daniel (hud) Duplicate/equity chop... Skulle vara jävligt intressant, men jag tror inte att pokerproffsen törs köra en sådan utmaning - Om HUDarna vann bekvämt så skulle HUDs förbjudas online av sajterna på en kvart.
  5. Dong åkte tydligen på däng i natt...
  6. Bra Ask Me Anything med Dong och Jason, läsvärt!
  7. Så... en del pokerspelare som fått sina egon knäckta nu, en liten ögonöppnare?
  8. Bra sätta att fira ett kilo.
  9. Från Generaldirektör till Rådman, känns inte som ett karriärssteg. Är detta ett steg för sossarna (ur alla politiska partier)/staten att ännu förhala en spelreglering?
  10. Nuvarande polischefen behöver väl snart en ny anställning. I så fall emigrerar jag...
  11. Risk för utspädning , ja, men inte riskk för attemissionen ska bli på mer fördelaktiga vilkor (enligt klausulen här:) Jag ser det där som något bra, då jag planerar att vara "ganska kortsiktig", den nyemissionen kommer troligen ske till högre pris, och då trycka upp värdet på redan existerande aktier (bra för mig som tänker sälja).
  12. Så här var det för övrigt på Alvestaglass: Medianinvesteringen kanske är ett intressantare mått, men bra mycket svårare att få fram än snittet. Vad tror vi om tremillesköpet, jag gissar att det är Spiltan?
  13. Jo, jag tar inte risken att det blir slutsålt över natten Det finns ju viss risk för det... Fyller på din lista * Kronfönster 1232 investeringar 35 millar (snitt 28.000) * Domaine, 761 investeringar 11MSEK (snitt 14.500) * Train alliance 676 investeringar 42MSEK (snitt 62.130) * Barista 1668 investeringar (oklart hur mkt de fick in? men min 20MSEK) (uppskattat snitt 12.500) * Alvestaglass ca 900 investeringar, >17 millar (snitt 19.000 kr) XTC bortser jag ifrån, hör inte hit, var ett testskott enligt Pepins själva. Train Alliance är en outlier, troligen en eller ett par väldigt stora investerare som drar upp snittet, då det är en väldigt industriell investering. Säg att vi annars har en snittinvestering på 20.000, give or take, då skulle vi nu ha nått 10-millar-ish investerat i Naava nu. Imponerande.
  14. De har "lite" problem med Mastercardbetalningar som alla skriker på, så jag antar att de inte har tid med min lilla fråga... Jag köpte 600 aktier privat i stället som jag planerar föra över till mitt AB tämligen omgående. Synd man inte kunde betala med Mastercard atm, är ju ett utmärkt sätt att "trycka" SJ-Prio elle SAS Eurobonuspoäng och motsvarar ju c:a 1-2 % "direktavkastning".
  15. Lite sent, men resultaten till och med gårdagen. -11 bb/100
  16. För Naava är minsta antal aktier som ett AB för teckna sig för 2500 (á 43 kr). Jag har mailat Pepins för att fråga hur jag ska göra, jag vill inte investera som privatperson... Det gick ju utmärkt att teckna för 25k i Barista och Alvestaglass som AB.
  17. Den enda bil jag vill köpa är en (begagnad) Lotus Elise? Passar det?
  18. Preferensaktier skyddar oss bättre. Grundartrion (+1) äger stamaktierna, övriga ägare äger preferensaktier - det är ett bra upplägg då makten stannar hos grundarna, medan preferensaktieägarna går "före" grundarna vid en eventuell försäljning (de kan inte bli rika på att plocka in 20 millar i kapital och sedan sälja firman för 10 millar, utan ska de bli rika så måste de prestera). Vidare har Pepins förhandlat bra: Jag köper en standardpost och jag skulle nog kunna tänka mig att bli lite mer långsiktig i det här bolaget än "sälj vid första tillfälle".
  19. Jag må vara korkad, men... hur får jag igång lyssnandet (utan att regga mig någonstans)?
  20. Givetvis skulle jag inte slå henne så hårt så jag riskerar att bryta några ben i min hand.
  21. De här lät ju spänannde: Brooklyn Black Chocolate Stout Tilquin Oude Quetsche Tilquin à l’Ancienne Mikkeller Nelson Sauvin Brut Stone 20th Anniversary Encore Series: 12th Anniv. Bitter Chocolate Oatmeal Stout Stout Rullquin En påse blandat helt enkelt
  22. Nä, men 17 mars släpper Brygghuset Finn en som jag ser fram emot att prova.
  23. Jag förväntar mig nu att skrikvänstern anordnar protestmarcher världen över när världens mäktigaste man instiftar en sådan odemokratisk lag, på samma sätt som när de gjorde när världens näst mäktigaste man tillträdde det ämbete han blivit demokratiskt vald till.
  24. Ännu en dag/natt där hjärnorna åkte på smisk.
×
×
  • Skapa nytt...