Gå till innehåll

Ola Brandborn

Members
  • Innehåll Antal

    5 807
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    110

Allt postat av Ola Brandborn

  1. Ma Baker alltså?
  2. Jag älskar våra nattliga msn-konversationer. Det började med att Jennez skulle boka tre tågbiljetter till västerås i helgen och slutade med att jag hånade Lisa för att hon inte direkt förstod religiösa/popkulturella anspelningar rörande rosenblad, åsnor och Jesus. Anyway, jag är den förste nakne. Den som ska frälsa betway.com. ...
  3. Om vi nu ska snacka lokala band. Wild Rover, från Hultsfred. http://www.myspace.com/wildroverhultsfred
  4. Random iPoker-skin
  5. Vad ska funka? Jag ser bara "test" i IE, Firefox och Crome...
  6. Intressant, jag hade tänkt försöka kvala till denna turre men nu låter jag nog bli. Om du skulle klonka, så skulle jag om jag var du deklarera vinsten i deklarationen (året efter) under övriga upplysningar med att du "vunnit pengar i en liveturre på Cypern, som är skattefritt" i en lagom bred och förvirrad skrivning. Då kan du väl knappast åka på skattetillägg i alla fall.
  7. Ja, eftersom den formeln är tvärfel, och bloggaren inte har en aning om vad han skriver för dumheter. Bloggaren har ett RoI på minus 11,8%.
  8. http://en.wikipedia.org/wiki/Rate_of_return
  9. RoI är ett begrepp ursprungligen hämtat från investeringskalkyl och liknande ekonomliämnen. Som så mycket annat så "misshandlas" RoI begreppet när det förs över till poker/sportsbetting (jämför exempelvis "variansbegreppet"). RoI är Nettovinst/omsättning Poker-RoI brukar slarvigt sägas vara Bruttovinst/omsättning. Vilket man väljer är egentligen en smaksak, bara man är medveten om att man kan bli utskrattad i andra sammanhang om man använder "poker-RoI". Men som jämförelse: En SnG-grinder kan ha ett RoI på 5%-25% (beroende på nivå), vilket betyder att han tjänar en femma/tjugofemma per 100 instoppade pengar.
  10. Tre kvart nu, och ingen har blivit utslagen ur SM finalsatten. Faktiskt lite kul att sitta och raila
  11. Samt bli martyr i "konstnärskretsar"...Bättre med lagom tilltagna böter.
  12. Japp, därför jag sa live. Online märker inga motståndare det. Japp, eller försöka posta out of turn i varje pott, eller något liknande. Eller fråga om "insurance gäller" eller vad som helst. Bäst är att hitta ett Omahabord och protestera när du får fyra kort i stället för två...
  13. Och det har du räknat på? Du bör nog tänka om där. Att posta på big blind på ett sexmannabord ger dig 1,5bb/6 händer, dvs 0,25bb/hand. Att posta på CO på ett sexmannabord ger dig 1bb /3 händer, dvs 0,33bb/hand. Med andra ord dyrare att posta på CO på sexmannabord. På ett tiomannabord är det 0,15bb/hand (10 händer) på UTG respektive 0,143/hand på CO (7 händer), dvs billigare att posta på CO på tiomannabord.
  14. Live postar jag alltid direkt när jag sätter mig ner, allra helst en eller två platser före big blind? varför? Jo det finns inget bättre sätt att skaffa sig en fisk-image (regularsen vid bordet i Vegas brukar nicka till varandra och slicka sig om munnen), för bara kostnaden av 1 bb. Helst ska man ha en paraplydrink i näven också.
  15. De försvinner inte, de går att spåra... men knappast halv elva en söndag.
  16. För att kunna ta ut till Moneybookers så måste du först ha satt in med Moneybookers. Jag misstänker att pengen hamnat på ditt Visa-kort (eller hur du tidigare satt in). Everestrepresentanten kan säkert hjälpa dig i veckan, PMa honom/henne.
  17. Iskall på Everest. Sista chansen för dagen är Salzburg... Alltså jag har gått plus på dagen men det känns som en katastrofdag ändå.
  18. Lisas boytoy vann precis den där Hockey/Starsgjejen till Vancouver... nu vet jag att Lisa är flygrädd, och det är långt till Canada... Undrar om hon hejade eller antihejade? Grattis Tobbe i alla fall.
  19. Löjligt igen... Först vinner jag med AA mot TT, sedan förlorar jag med AA mot 88 potten efter. Ute på plats 24 Fan vad jag hatar poker
  20. Hojta till framåt måndag lunch då... antar att den slutar då
  21. Jupp. Samt bäst att kommentera att det där är standardreglerna, som gäller live och på nästan alla nätsajter, men det finns några som är felproggade.
  22. Löjligt, all-in pre med KK mot QQ mot AJ, och floppen kommer QTx. Man kan väl få ha någon out efter floppen, fast man är bäst preflop? Nere på 19 plats av 47, i stället för att satelliten hade varit över
  23. Tilt, utslagen på Ongame, med AA mot QQ all-in preflop, fi floppar triss och runner-runnar in färgen för extra hån, dessutom med mer marker än mig. Springer på bra på Entraction dock, 2/63 just nu, tio priser.
  24. Tyty. Ägde dock 4€ på Boss
×
×
  • Skapa nytt...