Gå till innehåll

Ola Brandborn

Members
  • Innehåll Antal

    5 807
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    110

Allt postat av Ola Brandborn

  1. Jag klarade av ettan i alla fall (den lätta). Vit lägger "i hålet" (C4) och svart dödar genom att lägga F4 Mellanvarianten då? Svart H8 Vit A1 Svart H2 Vit B1 Svart G2 Vit H1 Räckte detta för svarts vinst?
  2. Jag väntar med spänning på förbundets "manifest" där de får tala om vilka som de representerar osv. Sedan ska jag bestämma mig om jag ska gå med eller ej, bland annat beroende på svaret av just den frågan.
  3. Omröstning bland SVEPOFS befintliga medlemmar är bättre, svepof ska representera sina medlemmar, inga andra. Och detta skulle på något sätt ge fler onlinespelare på mötet? Snarare skulle det komma fler livespelare.... Bättre då att ha mötet utomlands i samband med SM, så man når alla de som kvalat via nätet.
  4. Varför fortsätter ni spela på sajten då? Det är väl bara tat byta till någon annan av de 100 alternativ som finns, tills ni får rapporter om att det fungerar som det ska.
  5. Hemma nu btw, jetlaggad som fan, trots nöt-flygningen (mitt shiny guldkort hjälpte mig VERKLIGEN, jag kommer sakna det rejält). Jetlaggad som fan men tripreport får komma senare.
  6. Jag vill vara med också. Behöver inte vara något speciellt viktmål för mig, målet är att minska (eller hålla upp) med läskeblasken så sköter vikten sig själv.
  7. Jag ligger cirka 200% (belånat) investerat i björnar under de första dagarna nästa vecka.
  8. Ja, vilket är synd. Unibet vore egentligen den bästa arbetsgivaren faktiskt (stor sajt som satsar som sjutton på livepoker och onlinepoker som kombination (Unibet Open bland annat, men även storsponsringen av SM). Jag skulle verkligen vilja jobba med det företaget på ett eller annat sätt. Visst, det finns brister i supporten, men det går att åtgärda. Att jobba med Glimne skulle vara en ära. Men obv kan jag se mig själv i spegeln och skicka mitt CV dit så länge företrädare för bolaget offentligt hånar folk jag anser vara mina vänner. Med SvS är det väl tvärt om: Här finns det gott folk som vill väl (jag har innofficiell kontakt med personal på både SvS och CC) men här är det företaget i sig som är ont (med satan som ägare dessutom).
  9. New York New York rekommenderas också.
  10. Already done your work sir
  11. En bra spelare höjer kanske 70-80% av sina händer från knappen. Du höjde något färre.... Nu ska vi se: Han är alltså sur för att han får storstryk av någon som "spelar suboptimalt", och vill få den att spela bättre? Smart kille.
  12. Visst är det så, för några år sedan så diskuterade NL50-spelarna här på forumet varför färg var högre än stege när man har nio outs för ett färgdrag och bara åtta för ett stegdrag, medan samma nivå nu diskuterar hur man ska balansera sitt spel på bästa sätt.
  13. Svs tappar för att pokerintresset i Sverige är på väg rakt ner i källaren. I Sydeuropa, ex Italien och Spanien, är det som det var i Sverige för tre år sedan, alla springer omkring och snackar poker. Men poker i Sverige är så 2006
  14. Anmälde mig precis till Söndagsmillen på Stars. Alltså seriöst - ska man vara MTT-proffs så ska man fan flytta till denna tidszon, vilken jävla skillnad att vara pigg och laddad än söndagstrött.
  15. Sorry, var otydlig. Bättre bonus än $50 från Stars går inte att få vad jag vet. Resterande goodies kommer från de andra sajterna, inte från Stars.
  16. Det är ju till och med som så att det blir en tell (speciellt om det finns en pottbetsknapp i klienten) om du ibland betar 3x och ibland 3.5x: Här har vi en kille som inte slentianmässigt trycker på pottbetsknappen, varför inte det? Ser man sedan att det uppstår ett tydligt mönster (vore en annan sak om du hade 3.5x och 3x i alla positioner men med olika frekvens) så märker man ju att det är en kille som tänkt igenom situationen på något sätt. Han har analyserat något, han kan vara bra. Nu säger jag inte att chansen att detta skulle uppstå är särskilt stor, eller ens viktig. Men man får akta sig så man inte tar sig till med vanor i onödan, som kan vara potentiellt farliga, utan att man direkt kan sätta fingret på vad man tjänar på det hela. Ett exempel är spelare som nästan hela tiden använder slidern för att beta, men rätt som det är skriver ner beten manuellt. Det betyder något såklart, det var sällan slumpmässigt gjort. En jätterisk om fienden kan lista ut att det antingen betyder stål eller bluff eller tunn värdebete eller stoppbet eller whatever.
  17. Du har säkert någon bra förklaring på varför, men jag tycker det känns som att man lägger tankemöda på fel saker i stället för att bara dra betslidern till max (pott) eller trycka på pottbetsknappen (beroende på klient). Speciellt om man multitablar.
  18. Tror faktiskt inte det är direkt nyttigt.
  19. 20/100, fast det är på bord med snittstack på 200+ bb.
  20. Jag förstår att det är svårt att se skillnad på oss, men du ska få ett tips: Är mannen det blekaste objektet inom en radie på en kilometer, inklusive den vitmålade fasaden till hotellet vid poolområdet, så är det Ola. Annars är det min look-alike. Var nere vid poolen. Shit vad blek jag är, konstaterades snabbt...
×
×
  • Skapa nytt...