Det är ju till och med som så att det blir en tell (speciellt om det finns en pottbetsknapp i klienten) om du ibland betar 3x och ibland 3.5x: Här har vi en kille som inte slentianmässigt trycker på pottbetsknappen, varför inte det? Ser man sedan att det uppstår ett tydligt mönster (vore en annan sak om du hade 3.5x och 3x i alla positioner men med olika frekvens) så märker man ju att det är en kille som tänkt igenom situationen på något sätt. Han har analyserat något, han kan vara bra.
Nu säger jag inte att chansen att detta skulle uppstå är särskilt stor, eller ens viktig. Men man får akta sig så man inte tar sig till med vanor i onödan, som kan vara potentiellt farliga, utan att man direkt kan sätta fingret på vad man tjänar på det hela. Ett exempel är spelare som nästan hela tiden använder slidern för att beta, men rätt som det är skriver ner beten manuellt. Det betyder något såklart, det var sällan slumpmässigt gjort. En jätterisk om fienden kan lista ut att det antingen betyder stål eller bluff eller tunn värdebete eller stoppbet eller whatever.