magico Postad 4 Januari , 2009 Rapport Share Postad 4 Januari , 2009 Det är så att jag har tänkt försöka kvala till EPT San Remo men hittar ingenstans att kvala ifrån förutom pokerstars. Så kan det väl inte vara? Man är ju skatteskyldig därifrån! Jag söker alltså en europeisk sida med satelliter dit. Provade söka lite men hitta bara trådar från typ 2006. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Swelarsson86 Postad 4 Januari , 2009 Rapport Share Postad 4 Januari , 2009 jag tror faktiskt inte att det finns eftersom det är Pokerstars som äger tuneringen, jag själv ska ställa upp i en supersatellit några dagar innan tuneringen i Köpenhamn. Det finns alltid en satellit på plats där man kan kvala sig in till en rimligare kostnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sideshow Postad 4 Januari , 2009 Rapport Share Postad 4 Januari , 2009 Jag tänkte göra en liknande tråd med Köpenhamn i åtanke, kanske kan göra denna till en allmän "kval till EPT som inte är via Pokerstars" och kanske gdaily kan dela med sig av var han hittar allt värde Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 4 Januari , 2009 Rapport Share Postad 4 Januari , 2009 Nordicbet har tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 4 Januari , 2009 Rapport Share Postad 4 Januari , 2009 Everest har sattar. Dock även dessa utanför EU Orsaken till att nästan inga sajter har sattar till EPT är följande (bland annat): Pokerstars får hybris. Tidigare har de bland annat bestämt att alla bloggar och liknande ska ha länkning till pokerstars.com, vilket gör att sajter som exempelvis Betsson som bloggat från tävlingen får nog. Hmm, det där gick ju bra tänker Stars, vi gör det ännu mer - vi bestämmer att alla som arrangerar satelliter skall hänvisa till pokerstars.com i sin klient! Det är ju bara ett mycket litet antal sajter som går med på detta (jag misstänker, utan att veta, att Everest fick "dispens" i och med att de äger reklamen på WSOP och Stars inte vill se en liknande lösning där). Resten av sajterna gör en av två saker a) Ger stars fingret och startar upp en massa andra nya roliga tävlingar (Betsson Live Estoril, Unibet Open, B2B-nätets European Masters osv) med inköp mellan 1-2k€ b) Har satelliter typ Boss och Ongame, "vinn ditt valfria liveevent" där du vinner 10k€ att användas som inköp i valfri tävling, och på det sätter slippa göra reklam för just EPT/Stars. Stars brukar göra allt rätt, men här var det ett riktigt dåligt affärsbeslut, vissa EPT blev fullsatta förra året men vissa var "ren katastrof" med halft startfält bara - ju mindre olika satelliter desto mindre reklam osv. Samtidigt gynnar det oss som vill ut och resa lite, nu finns det många olika turneringsserier att välja på där satelliterna och/eller turneringarna ofta har garanterade övervärden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
magico Postad 4 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 Januari , 2009 Ok, tack för svar Dock inga glada nyheter. Det får nog bli att kvala till något annat för mig, nästan en fördel egentligen om inköpet är på 1-2k euro för mig då jag ändå tycker det är hutlöst mycket pengar för en turnering! Nu blir det ju lite OT och jag ber om ursäkt för det! Men har ni några event att rekommendera som inte är EPT då? (Där det självklart finns möjlighet att kvala genom eusidor) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 4 Januari , 2009 Rapport Share Postad 4 Januari , 2009 Ok, tack för svar Dock inga glada nyheter. Det får nog bli att kvala till något annat för mig, nästan en fördel egentligen om inköpet är på 1-2k euro för mig då jag ändå tycker det är hutlöst mycket pengar för en turnering! Nu blir det ju lite OT och jag ber om ursäkt för det! Men har ni några event att rekommendera som inte är EPT då? (Där det självklart finns möjlighet att kvala genom eusidor) Kolla min dagbok, listade några där i går (massa kval just i dag, bla Betsson, iPoker och High5action) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 4 Januari , 2009 Rapport Share Postad 4 Januari , 2009 http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/42541-othello-och-gdaily-har-en-dagbok-ihop-gdaily-klonkar-sattar-pa-loepande-band-136.html#post1149956 inlägg 2033 och 2034 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
magico Postad 4 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 Januari , 2009 http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/42541-othello-och-gdaily-har-en-dagbok-ihop-gdaily-klonkar-sattar-pa-loepande-band-136.html#post1149956 inlägg 2033 och 2034 Perfekt, tack så mycket! Nu blire å kvala som aldrig förr Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
weddie Postad 4 Januari , 2009 Rapport Share Postad 4 Januari , 2009 Blåst som jag är hade jag ingen aning om att man var tvungen att skatta på en vinst man gör i Danmark bara för att man kvalat in på en icke-europeisk sajt. Där sjönk mina tankar om EPT i botten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 4 Januari , 2009 Rapport Share Postad 4 Januari , 2009 Blåst som jag är hade jag ingen aning om att man var tvungen att skatta på en vinst man gör i Danmark bara för att man kvalat in på en icke-europeisk sajt. Där sjönk mina tankar om EPT i botten. Det måste du absolut inte. Den skatt du EVENTUELLT skulle kunna råka ut för är skatten på själva paketet från Stars (om du tänker tala om för SkV att du vunnit det alltså, och de inte köper argumentationen att satellitpaket bör vara skattefria (Storåkers fick igenom den argumentationen en gång för sin skattehandläggare). Vinsten i main event i Köpenhamn är skattefri (i Monte Carlo = inte skattefri = utanför EU) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akumila Postad 4 Januari , 2009 Rapport Share Postad 4 Januari , 2009 Ongame brukar ha EN satellit till varje EPT, men den går först cirka en månad före huvudturneringen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
weddie Postad 4 Januari , 2009 Rapport Share Postad 4 Januari , 2009 Det måste du absolut inte. Den skatt du EVENTUELLT skulle kunna råka ut för är skatten på själva paketet från Stars (om du tänker tala om för SkV att du vunnit det alltså, och de inte köper argumentationen att satellitpaket bör vara skattefria (Storåkers fick igenom den argumentationen en gång för sin skattehandläggare). Vinsten i main event i Köpenhamn är skattefri (i Monte Carlo = inte skattefri = utanför EU) okey, börja kvala igen då! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akumila Postad 7 Januari , 2009 Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 Ongame har kval till EPT Köpenhamn på söndag för $320 EDIT: Ser nu att det bara var San Remo som var intressant Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
magico Postad 7 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 Ongame har kval till EPT Köpenhamn på söndag för $320 EDIT: Ser nu att det bara var San Remo som var intressant Nej, allt är intressant! Gick in och kollade upp det du skrev och det jag hittade vart väldigt positivt! Visst är bestpoker skattefritt? Hursom hittade jag detta: https://www.bestpoker.com/en/promotions/liveeventqualifiers Bara börja kvala Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akumila Postad 12 Januari , 2009 Rapport Share Postad 12 Januari , 2009 Nej, allt är intressant! Gick in och kollade upp det du skrev och det jag hittade vart väldigt positivt!Visst är bestpoker skattefritt? Hursom hittade jag detta: https://www.bestpoker.com/en/promotions/liveeventqualifiers Bara börja kvala Det bör vara skattefritt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts