Gå till innehåll

Collutionanklagad....


Recommended Posts

***** Hand 614085577 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 26 februari 2008 00:46:15

Eva 2 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: Shipdumper (2039.32)

Plats 3: fiskfredde (2600.50)

Plats 4: EL___HEFE (3364.81)

Plats 5: Pipeline (212.84)

Shipdumper lägg LM 5.00

fiskfredde lägg SM 10.00

** Giv **

Shipdumper [N/A, N/A]

fiskfredde [Ds, Kns]

EL___HEFE [N/A, N/A]

Pipeline [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

EL___HEFE Lägg

Pipeline Syna 10.00

Shipdumper Höj till 50.00

fiskfredde Syna 50.00

Pipeline Syna 50.00

*** Flop(Board): *** : [8k, Ks, 10r]

*** Bet Runda 2 ***

Shipdumper Passa

fiskfredde Passa

Pipeline Passa

*** Turn(Board): *** : [8k, Ks, 10r, 5k]

*** Bet Runda 3 ***

Shipdumper Passa

fiskfredde Passa

Pipeline All-in 162.84

Shipdumper Syna 162.84

fiskfredde Syna 162.84

*** River(Board): *** : [8k, Ks, 10r, 5k, 10k]

*** Bet Runda 4 ***

Shipdumper Passa

fiskfredde Satsa 220.00

Shipdumper Lägg

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 623.52

Shipdumper Lägger mig Vinst: 0.00

fiskfredde [Ds, Kns] Par i tior Vinst: 311.76

EL___HEFE Lägger mig Vinst: 0.00

Pipeline [Dk, Knh] Par i tior Vinst: 311.76

 

Jag blev collutionanklagad efter den här handen... när jag spelade den så kändes det som ett givet riverbet, men efter att ha funderat lite så kan jag förstå hur det ser collutionmässigt ut.... vad tycker ni andra?

 

Jag ska säga hur jag tänker i handen ikväll eller så....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att du bör komma med argument för att inte se ut som en idiot.

 

Känns som att du bör komma med ett argument varför man ska bluffa rivern med dam-hög i en död sidopott annat än om man colludar.

 

Att trådskaparen får delad pott med kortisen är ju bara ren slump och det kan man omöjligt veta om man inte sitter och fuskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligen för att det finns en liten chans att allin FI sitter på 79 el J9 el den hand han har.

 

Och för att FI2 får chans att vika A, 22 o liknande.

 

Men jag kan också tycka att det ser suspekt ut att betta ut. Om det nu inte äör en bubbla man vill bibehålla eller så

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att?

 

Jag satte All-in FI på drag och storstackade fi på ett underpar till K (och kanske även 10)... jag slår ganska många drag på river. Dessutom tror nog inte storstack fi att jag betar utan att ha bra där... (speciellt inte ett värdebets size bet) I värsta fall torskar jag 220 på det, och i bästa fall (om min read är rätt) så vinner jag ~600 (eller som i detta fall ~300).

 

Bettar jag inte har jag exakt 0 chans att vinna potten är min filosofi.

Dessutom fick jag fiskstämpel på mig vilket aldrig är fel ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligen för att det finns en liten chans att allin FI sitter på 79 el J9 el den hand han har.

 

Och för att FI2 får chans att vika A, 22 o liknande.

 

Men jag kan också tycka att det ser suspekt ut att betta ut. Om det nu inte äör en bubbla man vill bibehålla eller så

 

Det är i cashgame....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är på Fi:s sida, du är en donk och förstår varför han fuskanklagar dig.

 

 

Riverbettet är ju tveksamt men om jag hade sett det hade jag mer trott att OP är dålig än att han fuskar, det är ju inte så att han bettar 9högt utan han har trots allt TP och om FI är hjärndöd kanske han kan få värde av en sämre hand eller mer troligt få fi att folda en bättre hand typ AJ-KJ och det är ju inte på något sätt omöjligt att vi slår den fi som är all in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riverbettet är ju tveksamt men om jag hade sett det hade jag mer trott att OP är dålig än att han fuskar, det är ju inte så att han bettar 9högt utan han har trots allt TP och om FI är hjärndöd kanske han kan få värde av en sämre hand eller mer troligt få fi att folda en bättre hand typ AJ-KJ och det är ju inte på något sätt omöjligt att vi slår den fi som är all in.

 

Läs om, läs rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade självklart spontant tyckt det var jättefiskigt, men jag gillade det mer och mer när jag gick och la mig och funderade på det.

 

Hur mycket värde anser du dig ha hu i huudpotten egentligen? En hel del drag har gått in eller slår dig ändå. Fast visst, Shipdumper viker kanske tillräckligt ofta för att göra det värt att lägga ett ur din synvinkel överbett. Och såklart tjänar Pipeline mer på det hela än du gör, vilket antyder värdet i shortstacking.

 

Och, visst, spelar du mycket mot de här personerna kanske du lättare kan få betalt med nötterna i samma läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men lol. tar siterna sånt på allvar? det är sannolikt en del av optimala lösningen av poker att ibland betta helt tom i skyddade sidopotter. dvs bluffa även om man inte kan vinna något.

 

exempelvis

 

brädet ligger 33332 du har 22,AA i din hd, fi har KK i sin HD en tredje spelare är allin med 55. limit betting, en mainpot som är "stor". där ska man faktiskt betta 22 också även om den aldrig vinner. för om man gör det ibland tvingas KK syna och det ger värde åt AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs om, läs rätt.

 

 

Jävla svenska spels hhs.

 

OP: Jag ser verkligen ingen mening med ditt riverbet men är fortfarande inne på att det är större risk att jag tror du är kass än att du fuskar. Jag vet att fi som foldade i handen började yra om att ni kände varandra och om det är sant hade jag själv som fi tyckt det varit en aning skumt måste jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att inte stads eller åtminstone lanskapsnamnet man spelar ifrån visas gör ju iaf att man kan syssla med colludande ostört inne på svs.

 

På vilket sätt skulle det påverka? Blir man misstänksam om det står Stockholm på två stycken som sitter vid samma bord? Kan man inte kommunicera om man sitter i Ystad och Happaranda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt skulle det påverka? Blir man misstänksam om det står Stockholm på två stycken som sitter vid samma bord? Kan man inte kommunicera om man sitter i Ystad och Happaranda?

 

Jo, men det är mindre sannolikt att 2st från kombinationen Haparanda/Ystad lärt känna varandra. Nej, men du ser ju om 5 pers från Bankeryd sitter vid samma bord och spelar suspekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...