Gå till innehåll

Moddagbok


devalanteriel

Recommended Posts

yoyo

 

Vi tänkte starta en gemensam moderatordagbok här. Det blir resultat, skitsnack, och förhoppningsvis en massa input.

 

Dessutom är tanken att det ska gå att ställa lite mer wellaktiga frågor kring moderering, oss osv här. Nivån är högt i tak, men låt bli sandlådefasoner riktade mot folk som inte själva gillar den sortens action är ni snälla.

 

Jag låter alla moddar som vill presentera sig. Själv gifte jag mig i förrgår så jag har annat att göra (not so hidden).

 

proceed

 

allseeingeye.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Eftersom jag är äldst så får jag väl vara först in. (Dev är yngre och trådskaparen räknas inte :) )

 

Äldst med 43, tillhör "småbarnsfarsorna" med två tonårsbarn. Villa, Volvo och vovvar

Fotbolls idiot, helt utan bollsinne, men ser i princip på all sport jag får för sambon. Vi har tre tv-apparater men dessvärre ingen jag får bestämma över. :evil:

 

Eftersom frågan dök upp.

När det gäller poker är det micro som gäller, håller mest till på SVS och spelar allt eller spelade allt från 1-2 till 5-10. Numera är jag i det närmaste gul efter ett bedrövligt spel och fritt fall sedan årsskiftet. Jag funderar nu på en omstart från botten, om man nu kan säga att jag lämnat det :). (Sommarborden finns kvar hoppas jag?)

Dock spelas det inga turneringar på SVS utöver "SM" deras struktur är nog det sämsta jag har stött på. Turneringar allt från $5 - $100, ska spelas djupstackat, ja jag är ett "taitarsle".

 

I vilket fall, här kommer allt vara tillåtet när det gäller mig, mitt spel, mitt moddande eller mitt liv.

Kör hårt

 

 

Och så klart.

Grattis Dev!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad spelar modsen?

 

Jag har inte moddstatus, men är ändå med på ett hörn i DB:n.

 

Återkommer med den riktiga presentationen när det blir lite lugnare här på WSOP (not so hidden either).

 

Tänkte svara på Urmys fråga. Jag lirar micromicro-cg upp till NL50, sng upp till $20, MTT:s upp till $50. Det blir emellertid inte så mycket onlinekör.

 

Live spelar jag turrar upp till omkring en tusenlapp, alternativt cg upp till 10/10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WTF att just du Joel skulle gifta sig var väl en högoddsare, jag trodde du var en sådan bohem som skulle leva i synd hela livet, iklädd batiktröja och manchesterbyxor.

 

Borglig vigsel, antar jag?

 

Pics or it didnt happen!

 

Ovanligt dålig read för att vara du. :) Fast ja, det var inte min idé från början.

 

Borgerligt all the way, bilder kommer över msn nästa vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad spelar modsen?

Jag spelar numera mest SnGs och turrar. Dummar mig med lite cg PLO ibland och det händer att jag får återfall och ger mig in på cg FLT.

För ett par år sen spelade jag mer fokuserat, men sen förra våren har jag inte längre något direkt pokerprojekt utan lallar mest runt. Men då när jag körde var det cg FLT primärt och lite PLO.

Tyvärr så har alla mina projekt hittills slutat med katastrof (kanske återkommer till det senare). Lyckades rädda en del vinst, men att bränna 6-12 månaders jobb på ett par tre sessioner är tungt, och när det upprepas flera gånger känns det...ännu tyngre. ;-)

Men det är mycket möjligt att jag samlar ihop mig till ett nytt pokerprojekt när höstmörkret faller på.

 

Skulle betala mycket nu för AC hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp och hagelbössa :mrgreen:

 

haahahahahhahha

 

 

Pfft, så gammal som du är så lär du träffa i allafall!

 

Jag skulle aldrig kunna uppfostra en dotter, skulle bli mordisk när den första finniga klottraren dök upp. Eller när hon drar hem nån 25 åring när hon e 15, fyyyfan.

 

vem skulle inte? nackskott på 25 åringen och....nä go for double kill lika illa av båda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten: nån som har tips på bra biografier?

 

Precis i slutet på Keith Richards av Victor Bockris, mkt bra. Har läst Slash, Lemmy, The Dirt, Nikki Sixx, Roger Moore, Bruce Dickinson och Groucho Marx. Ska införskaffa I am Ozzy.

Jag är torsk på biografier numera och genre spelar egentligen ingen roll, behöver alltså inte vara rock (läste ju Roger Moore och han är lååångt ifrån rock...).

Kollade akademiebokhandeln under L men hittade tyvärr inget av Lapproffe.

Förslag på läsvärda biografier emottages med enorm tacksamhet. Helst självskrivna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten: nån som har tips på bra biografier?

 

Precis i slutet på Keith Richards av Victor Bockris, mkt bra. Har läst Slash, Lemmy, The Dirt, Nikki Sixx, Roger Moore, Bruce Dickinson och Groucho Marx. Ska införskaffa I am Ozzy.

Jag är torsk på biografier numera och genre spelar egentligen ingen roll, behöver alltså inte vara rock (läste ju Roger Moore och han är lååångt ifrån rock...).

Kollade akademiebokhandeln under L men hittade tyvärr inget av Lapproffe.

Förslag på läsvärda biografier emottages med enorm tacksamhet. Helst självskrivna.

 

"An American Band" om Ramones är läsvärd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många av de intressanta svenska namnen i WSOP bustade tyvärr igår efter att bubblan sprack. Speciellt Kristoffer Vadsmo åkte på en så sickt grym badbeat i ett bra läge, och en stund senare bustade med bästa handen.

 

Nu hoppas jag verkligen att ett par av de återstående svenskarna går långt. Hur kul är det att följa Brian Pellegrino och Josh Brikis liksom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten: nån som har tips på bra biografier?

 

Precis i slutet på Keith Richards av Victor Bockris, mkt bra. Har läst Slash, Lemmy, The Dirt, Nikki Sixx, Roger Moore, Bruce Dickinson och Groucho Marx. Ska införskaffa I am Ozzy.

Jag är torsk på biografier numera och genre spelar egentligen ingen roll, behöver alltså inte vara rock (läste ju Roger Moore och han är lååångt ifrån rock...).

Kollade akademiebokhandeln under L men hittade tyvärr inget av Lapproffe.

Förslag på läsvärda biografier emottages med enorm tacksamhet. Helst självskrivna.

En biografi som jag tyckte var mycket läsvärd var "Hammer : vittne till historien", ISBN 91-37-09681-8. Handlar om Armand Hammer som blev superrik genom att sälja sprit som medicin under förbudstiden och var en av de första Amerikanerna att göra affärer med Ryssarna.

Tyvärr verkar den inte finnas i nytryck i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...