Gå tillbaka   Start > Pokerforum > Pokerdagböcker > Dagböcker

Dagböcker Här publiceras och diskuteras pokerdagböcker.

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-09, 02:15   #2431
Zumsar

Zumsars avatar

Reg.datum: Apr 2006
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cardshark52 Visa inlägg
Vad var själva poängen med att ställa klockan på XX.X9?
Är det nån tvångshandling, eller why?:P
Jag har gjort det sedan urminnes tider, varför jag började med det minns jag inte men det var inte influerat av någon annan utan något jag spontanbörjade med själv. Av en slump visade det sig att flera andra vinnande spelare gjorde samma grej, sambandet är ju uppenbart.

Se bara på Limmet som ett exempel! (jag är dock tveksam på att man kan kan gå in halvhjärtat och komma undan med det, xx.x9 ska sitta i ryggmärgen).

Citat:
Ursprungligen postat av Limmet Visa inlägg
¨fick 14 raka plusdagar när jag bytte till xx.x9 på klockan. Thx!!

Därefter åkte man på 5 backdagar dock. Behöver en ny jinx. Any ideas?
Jag har hur många jinxgrejer som helst på lager! =) xx.x9 är ju ett sätt att leva, det ger long term profit. Känner du att du ska spela en extra viktig session så är frusta vindruvor (kärnfria) ett hett tips. Eller fryst frukt rent allmänt, men so far har frysta vindruvor varit en solklar favorit för min del. GL!

Citat:
Ursprungligen postat av Jakelamotta Visa inlägg
Sjuk månadshyra, jag skulle se det som ett starkt tecken på att något är fel med föreningens ekonomi.
Nu är det inte jättetroligt att jag köper just den lägenheten längre men av nyfikenhet undrar jag vilka konsekvenser som kan komma om föreningens ekonomi är taskig?

Sitter just nu strandsatt på Arlanda. Flyget hem var försenat så jag missade sista flygbussen hem. Vännerna som vanligtvis kan hämta hade diverse förhinder. Både Radisson och Rest and Fly var fulla så just nu sitter jag vid en av Arlandas datorer och försöker få tiden att gå. =/ Vill bara hem och koppla av, pusta ut och kurera mig. Tror mer eller mindre alla som flög hem idag var semisjuka.

Världen är inte rättvis ibland. Spelade max 3 turneringssessioner i januari och tog februari månads första pass igår. Orkade inte regga mer än 2-3h men lyckades klonka hem en profit på $25k i runda slängar. Jag har fått upp spelsuget igen vilket är jätteskönt (resan var stort ev+ om jag får upp spelsuget långsiktigt tack vare den) så jag kommer försöka trycka in en del turneringspass under februari hade jag tänkt mig.

En sista sak. Ska ni käka på Gran Canarias flygplats måste ni testa deras O'Learys. Maken till service har jag inte varit med om, bättre än alla högklassiga matställen jag har varit på. Maten var ingen lek den heller, wow...

Gammal 2010-02-09, 09:55   #2432
ulaf

ulafs avatar

Reg.datum: Mar 2006
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zumsar Visa inlägg
En sista sak. Ska ni käka på Gran Canarias flygplats måste ni testa deras O'Learys. Maken till service har jag inte varit med om, bättre än alla högklassiga matställen jag har varit på. Maten var ingen lek den heller, wow...
Vi fick exakt samma intryck, nästan så man flyger dit igen bara för att få göra återbesök!

Stort grattis till resultatet, var det enbart gårdagens pass?
ulaf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-09, 11:25   #2433
AnteSvante

AnteSvantes avatar

Reg.datum: Aug 2006
Standard

Citat:

Ty för härligt sällskap kaffet
Agree på O'learys. Bästa stället... Tja EVER!
Bra låt btw
Gammal 2010-02-09, 11:57   #2434
Hakflem

Hakflems avatar

Reg.datum: Jul 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AnteSvante Visa inlägg
.
Tummen upp för avataren!
Gammal 2010-02-09, 12:13   #2435
ludvvig

ludvvigs avatar

Reg.datum: Nov 2006
Standard

Gratz!

Med den stora frågan..hur var det?
ludvvig är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2010-02-09, 12:39   #2436
NikLasVegas

NikLasVegass avatar

Reg.datum: Dec 2007
Standard

LOL! Jag hoppas ironin flödar. Jag, Ulaf, WPT-Ragnar, Nidron och Ludvig valde också O'Learys GC till en början. Vi tänkte se Chelsea-Arsenal, men det visade sig att den gick senare. Hursomhelst så mötte ingen oss vid ingången, utan vi gick och satte oss vid ett bord. Vi satt där i 5min trots att tjejen i baren sett oss. Tillslut kom en städare(!), som undrade om vi hade fått hjälp. Han kallade dit bartendern, som sa att vi inte fick sitta där och att alla beställningar togs manuellt via baren. Som om inte detta var nog med tilt kunde man bara beställa från den lilla menyn, typ snacks och skit, varpå vi blixt bytte restaurang...
Gammal 2010-02-09, 12:42   #2437
gEeWhiZm8

gEeWhiZm8s avatar

Reg.datum: Nov 2007
Standard

Citat:
Sitter just nu strandsatt på Arlanda. Flyget hem var försenat så jag missade sista flygbussen hem. Vännerna som vanligtvis kan hämta hade diverse förhinder. Både Radisson och Rest and Fly var fulla så just nu sitter jag vid en av Arlandas datorer och försöker få tiden att gå. =/ Vill bara hem och koppla av, pusta ut och kurera mig. Tror mer eller mindre alla som flög hem idag var semisjuka.
?? Jag frågade ju om du ville dela rum med mig, vilken diss (jag fick för övrigt det sista rummet)
Gammal 2010-02-16, 12:04   #2438
mr-flow

mr-flows avatar

Standard

Bump
mr-flow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-16, 14:45   #2439
FriSoren

FriSorens avatar

Reg.datum: Apr 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NikLasVegas Visa inlägg
LOL! Jag hoppas ironin flödar. Jag, Ulaf, WPT-Ragnar, Nidron och Ludvig valde också O'Learys GC till en början. Vi tänkte se Chelsea-Arsenal, men det visade sig att den gick senare. Hursomhelst så mötte ingen oss vid ingången, utan vi gick och satte oss vid ett bord. Vi satt där i 5min trots att tjejen i baren sett oss. Tillslut kom en städare(!), som undrade om vi hade fått hjälp. Han kallade dit bartendern, som sa att vi inte fick sitta där och att alla beställningar togs manuellt via baren. Som om inte detta var nog med tilt kunde man bara beställa från den lilla menyn, typ snacks och skit, varpå vi blixt bytte restaurang...

Vi kom dit och möttes av ingen. Uteserveringen var ju nöt och vi tog givetvis ett bord där. Efter sisådär 5-10 minuter har fortfarande ingen ens kommit till vårt bord. Tror det är shahin som går till baren och tillslut lyckas få en bartender att komma över och ta beställningar. Hon är otrevlig, stressad och en bitch. Vi beställer in skit från lilla menyn som inte ens innehöll hamburgare och några drinkar.

Drinkarna var vidriga och ingen dricker upp. När maten kommer in får vi 3 rätter varpå bitchen kommer med notan och kräver betalt. wat? Vi har inte ens fått vår mat och 3 av oss är inne i maten och äter. Hon står då kvar vid bordet tills ante förklarar att vi betalar senare då vi ätit upp och fått all vår mat. Hon vänder då snabbt klacken till och hämtar chefen. Denna person är minst lika dum i huvudet och vill vi betalar pronto. Vi nekar och det blir lite tjafs. Efter 10-15 har 3 av oss fortfarande inte fått vår mat. Vi undrar vart den är men tydligen har vi inte beställt ngtmer. sigh. jag är dock supersäker på att servitören fick med det när vi beställde. Aja vi payyade insta och drog snabbt iaf.

Bra ställe rekommenderas som sagt.
FriSoren är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2010-02-18, 00:42   #2440
Zumsar

Zumsars avatar

Standard

Jag är nästan helt återställd från sjukdomen! Tog mig första löppasset på tre veckor efter den största måltiden jag ätit under sjukdomsveckan vilket resulterade i sinnessjuka 7 stycken spyor under löpningen och en direkt efter. Detta var i lunkande tempo i 15-20 min, jag har aldrig varit med något liknande. Var inte alls illamående utan måste ha varit en reaktion av plötsligt matintag i kombination av plötslig motion. Är otroligt träningssugen så hoppas att morgondagens löpning går bättre.

Vågen står stabilt under 90-strecket trots den skamliga livsstilen i GC. Låg på 87 efter sjukdomsveckan men räknar med att öka ett par kg när jag får mat i magen och börjar röra mig igen.

Har spelat ett par turneringspass sedan hemkomst men ingen större lycka, söndagen slutade med en som bäst 9a i stars tidiga 100f vilket inte ens gjorde dagen närheten av BE. Men sjukdom + grind är ingen bra kombo så har inte dåligt samvete över att ha sett mer film än vad jag har spelat.

Varit good run på filmfronten och sett några filmer jag gillat:

The Salton Sea
Law Aboding Citizen
Grosse Point Blank

Alla under liknande kategori, inget direkt djupare men skönt att sitta och slökolla på.

Ska försöka samla motivation till ett turneringspass imorgon för att tillägna fredag och lördag åt festligheter och söndagen åt grind.

Fortsatt dåligt med updates och den här kom främst för att jag blev glad över flowens bump, ordentlig uptade kommer senare....

Gammal 2010-02-18, 11:49   #2441
Orrarah

Orrarahs avatar

Reg.datum: Sep 2006
Standard

Citat:
Jag är nästan helt återställd från sjukdomen! Tog mig första löppasset på tre veckor efter den största måltiden jag ätit under sjukdomsveckan vilket resulterade i sinnessjuka 7 stycken spyor under löpningen och en direkt efter.
Måste vara PR...
Orrarah är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2010-02-18, 11:52   #2442
_mowmow

Reg.datum: Sep 2007
Standard

Vad tycker du om Steven Seagals filmer?

GL!
_mowmow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-18, 12:22   #2443
jacob1983

jacob1983s avatar

Reg.datum: Aug 2007
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av _mowmow Visa inlägg
Vad tycker du om Steven Seagals filmer?

GL!
Steven är allas drömfäder.. satan vilken man
jacob1983 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-20, 22:24   #2444
ypsil0n

Reg.datum: Jan 2006
Standard

Satan i gatan, värsta jag har varit med om. Ypsilon hustlar sönder mig i NHL09, shotmatch. 8-2 slutade matchen.

Vi körde en shot per insläppt mål vilket inebär att jag drack en halv 35cl mintu på 15min... Han tura bara också

MVH kaffet
Gammal 2010-02-20, 22:29   #2445
ypsil0n

Reg.datum: Jan 2006
Standard

Utspelad som få...

Bjuder på denna:

Alerstav: "tog en ny drink, tog en ny skiva citron och kasta den gamla, inga jäval microstejks"
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

vB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:21.