Gå till innehåll

Kaffedopp softar Cypern!


Zumsar

Recommended Posts

Mitt namn är Raz och jag är en student på 18 år. Jag ska påbörja mitt tredje år på naturvetenskaplig linje efter sommaren. På min fritid är jag en mycket aktiv idrottare och utövar de flesta idrotter med kompisar. För tillfället ligger jag även i hårdträning inför mönstring/lumpen.

 

Min pokerkarriär började för snart ett år sedan på Everest's Shastabord. Därifrån grindade jag mig mot högre stakes med stenhårda br-krav på minst 30 inköp innan nästa nivå. Jag måste erkänna att jag saknar månaderna på NL2:roll:. Vid NL50 gick jag över från fr till sh eftersom dåtidens "idoler" på pf menade att det var bättre för vinnande spelare.

 

Jag hade en tung downswing i januari-februari på NL100 som varade i nästan två månader men jag fortsatte grinden och tog mig ur downswingen i slutet av februari. Sedan fortsatte klättringen och i början av april befann jag mig plötsligt på NL400 beredd på att göra ett försök på NL1000. Detta försök gick mindre bra och jag bestämde mig för att ta ett break från pokern några veckor.

 

Nu, drygt två månader senare, är jag tillbaka vid pokerborden. Jag lirar NL400 sh på Everest och nickar Kaffedopp. Det händer att jag lirar någon sng och då är det $50 eller $100 som gäller. Min erfarenhet av mtts är mycket positiv men har inte spelat så många eftersom utbudet på Everest är väldigt begränsat. Kommer att lämna Everest så fort jag orkar verifiera kontot eftersom jag är missnöjd med deras klient/support.

 

Från och med idag börjar jag använda mig av PT och ser gärna att man tipsar mig om mysiga funktioner. Lirar 8 bord och känner att lite stats skulle kunna vara bra för att se om jag håller en okej nivå. Tror att jag idag är ganska tag kryddat med lag.

 

Nyligen har jag gjort ett relativt stort uttag från min br. Kommer förmodligen klara mig på det en stund framöver och kan därför låta min nuvarande br växa utan att jag är tvungen att ta ifrån den för att kunna leva livet.

 

Jag kommer att sätta upp olika månadsmål med start nästa månad. Kommer även uppdatera efter så gott som varje session och även skriva månadssammanfattning eller möjligen sammanfatta veckovis. Kommer att lägga upp händer som kan vara värda att diskutera eller som jag har tankar/frågor omkring.

 

Ser gärna att så många som möjligt orkar kommentera/diskutera/såga/hylla det som skrivs i dagboken. All kritik uppskattas!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 779
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

GL!ska bli kul att följa,

Tackar! Tips på någon site du gillar som jag kan testa?

Lycka till! Vi har tampats en del.

Tack så mycket! Läst mycket av det du skrivit på forumet och tycker att du har vettiga åsikter, hoppas att du kan kommentera lite.:-) Får jag fråga vad du nickar?

Lycka till Kaffe!!! :mrgreen:

 

MVH

 

-InYourAce

Tack! :-D Så det är du som är InYourAce?;-) Lira 20k ikväll?

Bra taggning med dagbok Kaffet. Ska bli jävligt kul att följa ser ju ut att gå prima nu elr? Kommer du bara grajnda på evvran elr blir de n ån anan site oxå?

Gl me dliret

over and out

Tack! Tänkte testa flertalet klienter och känna efter vilka som känns bäst, prima ska testas.:-) Kanske lämnar Everest helt efter Avalanche Final eftersom sidan inte riktigt uppfyller mina behov. Lirar du på några andra siter förutom Everest?

GL till just DIG =)

Är det bara jag, eller blir spelet annorlunda efter typ NL500? Att de som spelar typ NL1,000 spelar lite annorlunda. Inte bättre eller sämre, men annorlunda?

 

Tack så mycket Appel! Precis, liret kring NL1000 tycker jag är som du säger, inte direkt så mycket bättre men det är en ganska stor omställning från NL400-500 och neråt. Vet inte riktigt vad är (hann inte lira så många tusen händer på NL1000) men det är "annorlunda". Vet du vad det kan vara? Vad/var lirar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du vad det kan vara? Vad/var lirar du?

Jag spelar väldigt lite (för att hänga här på forumet 24/7)

Men det brukar bli b2b eller stars. b2b för cashgame och stars för MTT.

Som det är nu känner jag att det är för vackert väder för att sitta hemma flera timmar (som ändå måste läggas undan för Stars turrar) och spela. Så det blir nog inte mer än ngn gång i veckan.

Spelar mestadels NLT när det gäller på nätet. Men live blir det vad som erbjuds 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en kort session på Everest (ca 45 min), 8 stycken NL400. Jag är mycket nöjd med mitt lir men det ville sig inte riktigt. Det som var tyngst var mina trebettar pre, gjorde jag det med sc eller halvsvaga händer fick jag mothugg men då jag gjorde det med höga pp ville de andra spelarna vara med och leka.;-) Hittade iaf lillplusset: +$28

Jag återkommer med min totala br senare, ska räkna ihop vad den ligger på efter uttaget.

 

Är lite seg idag då jag var och dök hela dagen igår. Får se om det blir en session senare ikväll/inatt. Kanske ska iväg till några polare och lira lite beachvolleyboll eller något annat kul istället.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inte en speciellt händelserik session men det här är en hand jag funderade lite över. Hur tycker ni att jag ska agera på turn? Fi är inte en regular men verkar vara hyffsat okej, inte sett några moves från honom.

 

sat1337en sitter på stol 1 med $404.50.

chef29-05 sitter på stol 2 med $364.20.

Niwle sitter på stol 3 med $418.50.

Kaffedopp sitter på stol 4 med $411.50.

Raslll sitter på stol 5 med $526.40.

pokerude sitter på stol 6 med $787.00.

 

Lägga blindar:

 

Knappen är vid stol 3.

Kaffedopp lägger den lilla blinden på $2.00.

Raslll lägger den stora blinden på $4.00.

 

Ge hålkorten:

 

Kaffedopp: :Kg::Jh:

 

Före floppen:

pokerude lägger sig.

sat1337en lägger sig.

chef29-05 synar $4.00.

Niwle lägger sig.

Kaffedopp höjer $14.00.

Raslll lägger sig.

chef29-05 synar $12.00.

 

Floppen (:Ab::9g::8b: ):

Kaffedopp höjer $26.00.

chef29-05 synar $26.00.

 

Turnkortet (:Ab::9g::8b::Tg: ):

Kaffedopp ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag orkar inte skjuta mer där. Anledningen är att du måste fyra av en rejäl salva för att bli av med ett tvåpar, och brädan är inte direkt ofarlig. Jagar han färgen kanske han synar ändå och dessutom kanske du är uppe mot färdig stege. Jag skulle check-syna om inte fi's bet blir för massiv.

 

Sista anledningen att skippa beten är för att jag blir så sjukt lockad att skjuta en sista salva på river. Har jag redan visat svaghet så slipper jag göra det i alla fall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du startar en dagbok, har tampats en del mot dig på nästan alla nivåer (NL200-NL1000). Måste säga att du har haft en imponerande utveckling, hur många händer har du spelat sen NL50?

 

Vart har du tänkt flytta över ditt spel? Jag själv spelar inte alls lika mycket på everest längre då siten har invarderats av hollänska och svenska grinders :(.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar väldigt lite (för att hänga här på forumet 24/7)

Men det brukar bli b2b eller stars. b2b för cashgame och stars för MTT.

Som det är nu känner jag att det är för vackert väder för att sitta hemma flera timmar (som ändå måste läggas undan för Stars turrar) och spela. Så det blir nog inte mer än ngn gång i veckan.

Spelar mestadels NLT när det gäller på nätet. Men live blir det vad som erbjuds 8-)

Håller med det där med att göra annat då solen skiner och fåglarna kvittrar;-)

Vi kanske möts på några av stars MTT någon dag, har länge tänkt att skaffa ett konto för att lira MTT där. Jag har hört att de ska ha ett schysst utbud. Du får gärna ge tips om jag lägger upp händer från MTTs.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till!!

Spelade en del mot dig när du/vi spelade NL100 på Everest.

 

/Fubbo

 

Tack! Jag kommer ihåg att jag brukade försöka hålla mig borta från stora potter mot dig, men jag måste berätta att jag inte längre är riktigt lika mycket nit som på NL100:-P Hur går det för dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag orkar inte skjuta mer där. Anledningen är att du måste fyra av en rejäl salva för att bli av med ett tvåpar, och brädan är inte direkt ofarlig. Jagar han färgen kanske han synar ändå och dessutom kanske du är uppe mot färdig stege. Jag skulle check-syna om inte fi's bet blir för massiv.

 

Sista anledningen att skippa beten är för att jag blir så sjukt lockad att skjuta en sista salva på river. Har jag redan visat svaghet så slipper jag göra det i alla fall :)

Kloka tankar, tycker att det låter som en bra linje, tack!:-D Hoppas att du kan kommentera fler händer i framtiden, jag gillar ditt tänk och ditt sätt att framföra det.:-) Någon annan som har några andra tankar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du startar en dagbok, har tampats en del mot dig på nästan alla nivåer (NL200-NL1000). Måste säga att du har haft en imponerande utveckling, hur många händer har du spelat sen NL50?

 

Vart har du tänkt flytta över ditt spel? Jag själv spelar inte alls lika mycket på everest längre då siten har invarderats av hollänska och svenska grinders :(.

 

Tack så mycket! Tyvärr har jag inte bokfört antal spelade händer, börjar med det idag tack vare PT men satsar hårt på studier och träning så under vardagar då jag inte har lov brukar det inte bli så mycket grind.

 

Jag vet inte riktigt, har tänkt känna mig för. Har bara lirat på Everest, SvS och WPEX varav 98% på Everest.

Håller med angående invasionen. Det ären orsak till att jag vill byta huvudsite. Ett par andra orsaker är att jag inte fick utöka antalet bord från 8 till 14 och att deras bonussystem kan diskuteras.:rolleyes:

 

Kul att du besökt dagboken!:-D Hur går det för dig nu? Var håller du till nu någonstans nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där kom den, bra jobbat!

 

Ska bli kul att följa dig! Har ju gjort det sen vi möttes NL10 ungefär.. Fast du kom upp snabbare till NL400 (som jag inte ens är regular på nu!).

 

Men lycka till så ska jag kolla förbi DBn så ofta jag kan :-)

 

Tackar Salan!:-D Kommer ihåg de gamla goda tiderna på NL10, du var den första svensk som jag pratade med i chatten:-P

 

Vi har ju som sagt mött varandra en hel del så om du fortsätter med ditt lir tror jag att du kommer bli regular på NL400 snart. Jag har en del turneringsklonkar som hjälpt mig en bit på vägen också, så vi har nog utvecklats ungefär lika fort.;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, inte check-synar jag iaf. Tycker turnen är utmärkt för en balja till, eftersom du plockar upp extraouts. Check-syn är nog den sämsta möjliga linjen imo.

 

 

Extra outs ja, men jag tycker det finns fler händer fi kan ha som växt sig starkare än händer som inte gjort det. Antingen som sagt, färdig stege, tvåpar eller par med öppet stegdrag. Enda mysiga här är ju om fi träffat sin stege men Hero träffar nötstegen. Jag kanske är för passiv dock :)

 

PS. Dessutom kan vi få en fet reraise också. Checksynar vi vet vi vad vi betalar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kloka tankar, tycker att det låter som en bra linje, tack!:-D Hoppas att du kan kommentera fler händer i framtiden, jag gillar ditt tänk och ditt sätt att framföra det.:-) Någon annan som har några andra tankar?

 

Eftersom jag är en spelare som plussar men bara marginellt vill jag gärna läsa om händer som faktiskt skapar diskussion. Så bara leverera fler händer som är intressanta så :)

 

Hur agerade du och hur gjorde fi? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Jag kommer ihåg att jag brukade försöka hålla mig borta från stora potter mot dig, men jag måste berätta att jag inte längre är riktigt lika mycket nit som på NL100:-P Hur går det för dig?

 

Är numera regular på iPokers NL200 med några mindre lyckade skott på NL400, har dock inte spelat så mycket de sista månaderna av diverse anledningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, inte check-synar jag iaf. Tycker turnen är utmärkt för en balja till, eftersom du plockar upp extraouts. Check-syn är nog den sämsta möjliga linjen imo.

 

Det är det här jag verkligen vill uppnå med dagboken!:-D Nu får min stackars pokerhjärna verkligen jobba och lära sig nya vägar att gå! Jag måste säga att jag tycker bådas tankar är intressanta.

 

Jag tycker att jag ibland kan vara lite vek i vissa potter så därför kan den här handen vara bra att skjuta en gång till eftersom jag som sagt får lite extraouts men problemet är att jag är tveksam om Fi släpper Ax på den brädan.

Har rent allmänt inga problem att skjuta turn även om jag är helt tom mot en Fi om jag vet att Fi kan släppa stegdrag/färgdrag/medioker hand på turn om jag kör ett 3/4 pottbet.

 

Sansrom, låt säga att vi sitter i poss och att Fi checkar till oss på turn. Skulle du föredra att ta gratiskortet i det läget eller vill du avfyra en balja iaf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är numera regular på iPokers NL200 med några mindre lyckade skott på NL400, har dock inte spelat så mycket de sista månaderna av diverse anledningar.

 

Okej, hoppas att du kan hjälpa mig att utvecklas!:-) Tänkte testa iPoker, hur är det jämfört med Everest? Tuffare motstånd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...