Gå till innehåll

NLT - Floppad kåk, fold på river?


TonyS

Recommended Posts

Party Poker No-Limit Hold'em, $25 BB (6 max, 6 handed) FTR converter on zerodivide.cx

 

BB ($31)

UTG ($16.15)

MP ($33.35)

HERO ($72.50)

Button ($22.90)

SB ($13.65)

 

HERO was dealt: 6c 6d

 

Preflop: SB posts a blind of $0.10.

UTG calls $0.25, MP calls $0.25, HERO calls $0.25, 1 fold, SB (poster) completes, BB checks.

 

Flop: ($1.25) 6s, 3d, 3h (5 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, MP checks, HERO checks.

Trevligt flop för min del, slowspelar den såklart.

 

Turn: ($1.25) 4c (5 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, MP bets $0.25, HERO calls $0.25, SB folds, BB folds, UTG folds.

Hrfm...0.25...nåja..det är ju lite iallafall. Misstänker trissen...

 

River: ($1.75) Td (2 players)

MP bets $3, HERO raises to $6, MP raises $29.85 (All-In), HERO calls $26.85.

Han går ut med ett bet på $3..kåken kanske...10 10 tror jag inte på, kanske pocket 4's...eller varför inte 3 10..?

Tvekar i ca 1 sec innan jag callar hans all-in

 

Final Pot: $67.45

Main Pot: $67.45, between MP and HERO.

 

Results below:

MP has 3c 3s (four of a kind, threes).

HERO has 6c 6d (full house, sixes full of threes).

Outcome: MP wins $67.45.

 

Jag vet inte hur det är med er men jag kan inte folda denna.

Samtidigt så vet jag att när någon (som inte utmärkt sig nämnvärt innan) kastar in alla pengar så ligger det nåt bakom det. Samtidigt så är det bara 2 händer som tar mig, 10 10 eller 3 3.

 

Ja..vad säger ni...bra eller anus?

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omöjlig fold tycker jag, det som jag är tveksamm til är dock att du inte bettar pre och sedan continue bettar på floppen, iaf skulle jag göra det, får 2 fördelar:

 

1. Du får in pengar pre så om ingen träffar floppen så vinner du iaf lite.

2. När du bettar på floppen får du lite info om han kan ha, i just det här fallet är det ju svårt att släppa handen men om du har en riktig read på spelaren och du är duktig kanske du kan läsa att han har 33.

 

Sedan är ju en aggresive image att föredra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turn: ($1.25) 4c (5 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, MP bets $0.25, HERO calls $0.25, SB folds, BB folds, UTG folds.

Hrfm...0.25...nåja..det är ju lite iallafall. Misstänker trissen...

 

Här ska du ställa om med en raise tycker jag

 

River: ($1.75) Td (2 players)

MP bets $3, HERO raises to $6, MP raises $29.85 (All-In), HERO calls $26.85.

Han går ut med ett bet på $3..kåken kanske...10 10 tror jag inte på, kanske pocket 4's...eller varför inte 3 10..?

Tvekar i ca 1 sec innan jag callar hans all-in

 

Klart du gör rätt att syna här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omöjlig fold tycker jag, det som jag är tveksamm til är dock att du inte bettar pre och sedan continue bettar på floppen, iaf skulle jag göra det, får 2 fördelar:

 

1. Du får in pengar pre så om ingen träffar floppen så vinner du iaf lite.

2. När du bettar på floppen får du lite info om han kan ha, i just det här fallet är det ju svårt att släppa handen men om du har en riktig read på spelaren och du är duktig kanske du kan läsa att han har 33.

 

Håller med om att det är en solklar raise hand preflop, som man vill ta hem potten direkt med.

 

Men att beta nöt kåken på floppen är EV-. Nötkåken skall slowplayas! Och självklart kan man inte sätta nån på fyrtal. Jag tycker inte ens man kan sätta nån på hidden set.

 

Enda eventuella misstaget ovan begick var att inte beta preflop, då hade förmodligen 33 foldat och Hero vunnit en fin pott mot någon som fick par i tior på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart ska du syna på river. Han kan ha vilken 3x som helst på denna nivå. Sen tycker jag du i alla fall kan raisea turn om du inte raiseat flop, du måste ju börja bygga pott någon gång.

Btw, posta inte resultatet direkt. Även om det kanske inte hade så stor inverkan på denna diskussion så kan det ha det i framtiden. Sen ger det mycket mer intrycket att var en bad beat-historia om du har med resultatet i början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självklart måste du syna river som handen utspelade sig. Finns ju egentligen bara en rimlig hand som slår dig, och det är just 33. TT finns ju inte på världskartan att han spelat sådär. Samtidigt slår du stegen, 44 och 43, som alla är andra RIMLIGARE händer.

 

Att höja preflop efter UTG och UTG+1 limpers, som andra förespråkar, tycker jag tvärtemot de inte alls är ett måste. Visst, det KAN göras, men jag tycker inte att det är ett givet spel som måste göras varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...