Ergo Postad 2 December , 2005 Rapport Postad 2 December , 2005 Hur hade ni spelat om ni floppat en str8flush och det verkar som en stark spelare till höger om dig har nötfärgen. Hur tycker ni att man ska spela det? Han kommer ju antagligen komma på att man har str8flushen efter ett tag om man spelar den hårt. Några förslag? * Lite RP - QoS * Citera
iremmats Postad 2 December , 2005 Rapport Postad 2 December , 2005 Så djupa stackar har ingen av er. Potta ett par ggr. Citera
iller Postad 2 December , 2005 Rapport Postad 2 December , 2005 Spela den hårt. Finns inget bättre i poker än när man har supernöten mot "nötterna". Han kommer vara committad innan han inser att du sitter på färgstegen. Enda undantaget kan vara på floppen och det finns gubbar bakom er och han betar pott. Då kan du syna med förhoppningen att någon bakom synar med något form av kåkdrag, Top2 eller triss. Citera
Big Less Postad 2 December , 2005 Rapport Postad 2 December , 2005 Hur tycker ni att man ska spela det? Han kommer ju antagligen komma på att man har str8flushen efter ett tag om man spelar den hårt. Har han nötfärgen lär han inte ha något emot att spela den hårt på floppen. Låt honom göra det. Parar bordet på turn, är risken mycket större att han sätter dig på en bättre hand och viker. Citera
Ergo Postad 2 December , 2005 Författare Rapport Postad 2 December , 2005 Det låter så enkelt. Men saken är den att båda jag och han är tighta. Så om han har nötfärgen och jag betar pot. Så kommer han att förstå att jag har str8flushen. För att jag inte hade betat det med något annat. Det gäller turnen alltså. På flopen kan jag beta pot. Vet inte riktigt vad han gör då. Synar tror jag. För att se vad som kommer på turnen. Sen kanske jag kan checka turnen och låta han beta pot. Citera
BjornL1491910513 Postad 2 December , 2005 Rapport Postad 2 December , 2005 gå all in är mitt tips Citera
Timmi Postad 2 December , 2005 Rapport Postad 2 December , 2005 Om du tror att han vet att du sitter på str8flushen så får du väll slowspela den eller hoppas att inte bordet parar sig, om bordet parar sig så får du väll hoppas att någon sätter kåk eller fyrtal men jag hade nog bettat en del iaf kanske inte pot men 1/2 eller något, callat vid omslag och checkraisat på turn (vilket förhoppningsvist inte parat bordet) Citera
Emilio Postad 2 December , 2005 Rapport Postad 2 December , 2005 Det låter så enkelt. Men saken är den att båda jag och han är tighta. Så om han har nötfärgen och jag betar pot. Så kommer han att förstå att jag har str8flushen. För att jag inte hade betat det med något annat. Det gäller turnen alltså. På flopen kan jag beta pot. Vet inte riktigt vad han gör då. Synar tror jag. För att se vad som kommer på turnen. Sen kanske jag kan checka turnen och låta han beta pot. Ja du får väl ändra din skit image till en slasktomte. Citera
Fadeh Postad 3 December , 2005 Rapport Postad 3 December , 2005 Hur kan man få så tight image att man bara bettar en enfärgad flopp med straight flush? Det är ju helt sjukt tight. Citera
Fadeh Postad 3 December , 2005 Rapport Postad 3 December , 2005 Jag skulle vilja se den spelare som foldar en esshög färg på floppen för ett inköp. Det kan väl ingen göra? Citera
Reaper Postad 3 December , 2005 Rapport Postad 3 December , 2005 Jag skulle vilja se den spelare som foldar en esshög färg på floppen för ett inköp. Det kan väl ingen göra? Inte troligt nån kan folda "nötterna", om nu nån kan lyckas med det så måste man på någe sett fuska Citera
Kramsan Postad 3 December , 2005 Rapport Postad 3 December , 2005 Hahahah det här måste va ett skämt? Kul iaf =) Citera
rosen Postad 3 December , 2005 Rapport Postad 3 December , 2005 har foldat A-flush i omahan ngn gång, mkt riktigt hade killen str8 flush, men det var en polare så det e klart det var värt mer o berätta man folda än pengarna jag hade torskat om ni båda e supertighta o aldrig bluffar el betar ngt annat än nötter får du väl beta floppen o hoppas det kommer en raise, annars beta lite på turn o hoppas på raise vilken kommer om han har a-flush, har han set kan han syna turn oxå vilket ökar chansen att det parar sig mot flera motspelare låt honom beta o de andra syna för att hoppas ngn fisk fastnar. enda risken är att han slowspelar lite för att du ska pröjsa med k-flush, därför måste du beta själv tror jag. sen kan han bluffa med singel esset om du betar lite o han har möjlighet o raisa mkt för jag antar ni har halvdjupa stackar. lyxproblem egentligen, men det är viktigt o få fullt betalt med ubernuts Citera
Morbo Postad 3 December , 2005 Rapport Postad 3 December , 2005 Spela den hårt. Finns inget bättre i poker än när man har supernöten mot "nötterna". Han kommer vara committad innan han inser att du sitter på färgstegen. Enda undantaget kan vara på floppen och det finns gubbar bakom er och han betar pott. Då kan du syna med förhoppningen att någon bakom synar med något form av kåkdrag, Top2 eller triss. Hur blir man committad när man drar dött? Citera
Kenny_Roger Postad 3 December , 2005 Rapport Postad 3 December , 2005 Spela den hårt. Finns inget bättre i poker än när man har supernöten mot "nötterna". Han kommer vara committad innan han inser att du sitter på färgstegen. Enda undantaget kan vara på floppen och det finns gubbar bakom er och han betar pott. Då kan du syna med förhoppningen att någon bakom synar med något form av kåkdrag, Top2 eller triss. Hur blir man committad när man drar dött? Det räcker ju med att man inte är 100% säker på att man drar dött för att bli commitad. T ex om han lassar in 95% av stacken och är 90% säker på att ergo har str8flush. Då måste han syna. Hur någon med 100% säkerhet ska kunna sätta dih på str8flush vet jag inte, måste vara ett sjukt tråkigt och actionfattight spel ni gör isåfall. Citera
bustard Postad 3 December , 2005 Rapport Postad 3 December , 2005 Det beror på hur många kort det är till straightflushen. Om det ligger 4 5 6 7 i en färg kanske nån blir fösiktig-.... Citera
Klyka Postad 3 December , 2005 Rapport Postad 3 December , 2005 Spela den hårt. Finns inget bättre i poker än när man har supernöten mot "nötterna". Han kommer vara committad innan han inser att du sitter på färgstegen. Nåja. Det finns ju inget som heter committad om man vet att man är slagen... EDIT. Såg att nån redan sagt samma sak... Srry Citera
iller Postad 3 December , 2005 Rapport Postad 3 December , 2005 Spela den hårt. Finns inget bättre i poker än när man har supernöten mot "nötterna". Han kommer vara committad innan han inser att du sitter på färgstegen. Enda undantaget kan vara på floppen och det finns gubbar bakom er och han betar pott. Då kan du syna med förhoppningen att någon bakom synar med något form av kåkdrag, Top2 eller triss. Hur blir man committad när man drar dött? Ok - me wrong, formulerade mig klantigt. Min poäng var hur som helst att spelar man handen snabbt och hårt kommer han ha stoppat in så mycket med sin ess-flush att han lika gärna stoppar in resten fast han förstått att han med stor sannolikhet är uppe mot färgstegen. Om han däremot gjort några småraisar kanske han med ess-färgen kan hitta slink. Citera
alias Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Det beror på hur många kort det är till straightflushen. Om det ligger 4 5 6 7 i en färg kanske nån blir fösiktig-.... vi spelar väl omaha? Vad spelar ni för tightbord egentligen? Sluta tighta, börja slaska, bluffar du aldrig på en flop med 3 i samma färg? Det är nästan så att man inte kan förstå hur tighta och fiskiga folk är på låga bord... Släppa A flush? Kanske om det finns möjlighet till 2 stretflushar och stackarna är djupa och du lirar mot tightaste spelaren i världen. 99 av 100ggr raisar du hans bet och han synar dig allin/ställer in själv, trist om du raisar bort triss/bluffess som kan betala dig bra, fick bra betalt en gång då jag knackade stretflush på turn i en nothing pot och en gubbe fick fyrtal på rivern, Jon15B på prima hette den olyckliga fisken som inte tvekade en sekund innan han reraisade mig för andra gången. Ett sista råd: försök alldrig bluffa en stretflush med blankt ess, dom har försökt göra det mot mig, och de köpte inte ut. Citera
parre Postad 5 December , 2005 Rapport Postad 5 December , 2005 Om du betar ut på en trefärgad flopp och det enda du kan ha är färgstege och din motståndare vet om det är det något allvarligt fel på båda era spelstilar... Citera
baller Postad 7 December , 2005 Rapport Postad 7 December , 2005 Ett sista råd: försök alldrig bluffa en stretflush med blankt ess, dom har försökt göra det mot mig, och de köpte inte ut. Hur går det till när man köper ut straightflushen med ett blank ess??? Citera
Ergo Postad 26 December , 2005 Författare Rapport Postad 26 December , 2005 Om du betar ut på en trefärgad flopp och det enda du kan ha är färgstege och din motståndare vet om det är det något allvarligt fel på båda era spelstilar... Nej inte om man bara betar ut. Men om det går såhär. Jag betar. Han raisar. Jag rerasiar. Då kommer han börja förstå. Om han betar jag reraisar. Då tror jag också han kommer börja förstå. Vet inte säkert om han bara lägger sig eller inte. Men om han synar då. Och jag betar pot en gång till. Då kommer han att förstå. Eller är jag helt ut och cyklar? Citera
Klyka Postad 26 December , 2005 Rapport Postad 26 December , 2005 Eller är jag helt ut och cyklar? Troligtvis, om du menar att han börjar förstå att han SÄKERT är slagen. Om han börjar misstänka är det en annan sak, men det finns inte mkt som kan hindra honom från att syna.. Eller är JAG ute o cyklar? Citera
trexter Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Spela den hårt. Finns inget bättre i poker än när man har supernöten mot "nötterna". Han kommer vara committad innan han inser att du sitter på färgstegen. Enda undantaget kan vara på floppen och det finns gubbar bakom er och han betar pott. Då kan du syna med förhoppningen att någon bakom synar med något form av kåkdrag, Top2 eller triss. Man kan inte vara committad med färg mot färgstege, då man inte har några outs. Citera
baloobas Postad 10 Januari , 2006 Rapport Postad 10 Januari , 2006 Hoppas att du menar limit. För annars är det helt omöjligt att ni inte hamnar allin. Citera
Recommended Posts