Gå till innehåll

Får man ta bostadslån som pokerproffs?


Zyr

Recommended Posts

Jag är s.k. "höginkomsttagare" och blåmoderat i själ och hjärta, och tycker att vi har åt helvete för höga skatter i det här landet. Men det går inte att komma ifrån att ett visst skatteuttag behövs, eftersom det nog är en god idé att staten finansierar saker som infrastruktur, sjukvård, vissa grundläggande trygghetssystem, etc.

 

Jag förstår mycket väl att man anlitar hantverkare svart, eftersom det är en groteskt stor del av pengarna som går bort i skatt annars. Och visst försöker jag själv dra av så mycket det bara går i deklarationerna. Men när man till att börja med inte alls betalar skatt, utan dessutom försöker blåsa staten på ytterligare pengar som man inte har rätt till, då har man gått över gränsen. Därför tycker jag att du, och alla andra som gör som dig, är att betrakta som samhällets kloakråttor och rena parasiter.

 

Hoppas att du får cancer, så kanske till och med du förstår att hela principen med staten och skatten faktiskt är en ganska bra idé.

 

 

Pokerborden är öppna för alla, så är skatteplanering också.

Så fortsätt du att böja dig fram o ta skatterövkn-llet, du verkar ju gilla det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 175
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...