Gå till innehåll

Får man ta bostadslån som pokerproffs?


Zyr

Recommended Posts

Hej, jag har sen ett år tillbaka plussat ganska stabilt på pokern mellan 20 och 50 000 i månaden.

 

Har nu ungefär ca 300 000 i aktier/kontanter.

 

 

Frågan är om någon skulle ge mig bostadslån om jag t.ex vill köpa en bostadsrätt för 1-2 miljoner?

 

hittade denna infon på en sida angående om man är student..

jag studerar dessutom samtidigt som jag spelar, så csn räknas väl lite som en inkomst också?

 

6. Kan jag ta bolån som student?

 

Generellt sett är det svårt då man som studerande inte har en "stadigvarande arbetsinkomst". Här beror det naturligtvis på hur situationen ser ut. Lägger man en hög kontantinsats eller har en stor förmögenhet kan man få lån även som studerande. De flesta sitter ju inte i den situationen, men en del brukar lösa det med att man söker lån tillsammans med sina föräldrar (eller någon annan). Det fungerar ungefär som borgen fast föräldrarna är med som "riktiga" låntagare. Att de bara går in och borgar räcker inte eftersom din egen ekonomi måste "bära" själv. Däremot är det ingen större skillnad, ansvarsmässigt, för den som går in och hjälper dig utan närmast en fördel eftersom de som är medlåntagare får dra av räntekostnaden i sin deklaration om de betalar hela eller delar av räntan. Eventuella räntekostnader är inte avdragsgilla för en borgensman. Betalningsansvariga för lånet blir de i båda fallen utifall du inte klarar att betala själv.

 

 

tror ni detta kommer gå att lösa? någon som har erfarenhet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 175
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nej, din ditt studielån räknas inte som inkomst, däremot bidragsdelen räknas som inkomst.

Väldigt tveksamt att du skulle få låna som student, du kanske har en väldigt låg inkomst i form av bidrag, men denna är under en begränsad period. Du har väl inte planerat att plugga hela livet?