dr noob Postad 23 November , 2005 Rapport Postad 23 November , 2005 Efter en tuuung period vet jag varken ut eller in längre. Hur mycket fel lirar jag här? (taget från minnet) NL $0,5/1 9 spelare HERO $120 MP3 $60 HERO is dealt 6:diamond: 7:diamond: MP1 calls MP2 folds MP3 raises to 3,5 MP4 calls MP5 folds HERO calls BTN folds SB folds BB folds MP1 calls FLOP: 3:heart: 4:club: J:heart: Wow! Hålstege. MP1 checks MP3 bets 3 MP4 folds HERO raises to 9 MP1 folds MP3 raises to 15 (minraise!) HERO calls Försöker plocka upp potten alternativt få ett gratiskort på turn. Möts dock av en mesig miniraise. Överpar? toppar? set(JJ)!!! Är ganska säker på att få betalt med hela hans stack om jag träffar en turfemma. TURN: 6:heart: Oj, trefärgad bräda nu, men det bekymrar mig inte mycket. Däremot har jag plockat upp ett par outs till, till tvåpar och trips. Hade annars tänkt lägga mig här vid för stor action. MP3 bets 20 HERO calls RIVER: 5:heart: Jahapp, där satt stegen, men FYRFÄGAD bräda känns inte helt kul. Tänker mig dock att en fold inte finns på kartan då potten är stor och han antagligen ställer in oavsett om han har färg eller inte. Helt galet tänk? MP3 bets 40 and is ALL-IN HERO calls Vinner jag minst var tredje gång??? Citera
Vertical Mind Postad 23 November , 2005 Rapport Postad 23 November , 2005 Att semibluffa ett hålstegdrag kan jag knappast tänka mig är ett vinnande spel i längden. Öppna stegar och färger kan som jag ser det med fördel semibluffas då man träffar tillräckligt ofta för att väga upp de gånger man får syn eller fett omslag av en färdig hand. Kanske är jag tajtare än genomsnittet men utan solaklar bluffread hade jag lagt den handen på floppen. Hade han AJ med esset i hjärter? Citera
Uthen Postad 23 November , 2005 Rapport Postad 23 November , 2005 Jag tycker som Vertical Mind att det är fel att semibluffa med hålstegdraget, sen tycker jag det är fel att syna hans reraise på flop och ytterligare fel att syna på turn. Din motståndares stack är för liten för att ge några goda implicita odds, folda direkt på flop eller om du vill bluffa så gör det men folda då han höjer tillbaka. Att dra till hålstege utan overcards på ett bräde med 2 i samma färg varav du har inget kan nog aldrig vara rätt. Citera
Plala Postad 23 November , 2005 Rapport Postad 23 November , 2005 Floppen: Tycker att du bör kasta hålstegedraget. Särsklilt när det finnes 2 hjärter på brädan. Men eftersom han bara betar 3 i en 14 pot så kan det betyda att han är svag. Och mot vissa spelare kan detta vara ett tydligt tecken. Men glöm heller inte att du har en spelare till som visserligen har checkat men som fortfarande kan vara vid liv. Även han kan syna eller höja dig. Så du måste vara väldigt säker på att betaren kastar sin hand om du höjer honom. När han sedan höjer dig igen så har du inte odds att fortsätta dra till din hålstege. Det kostar ju 6 till bara på floppen. Det ligger ca 38 i potten och han har 40 kvar. Om du räknar med att få in alla hans pengar på turn när du träffar så kanske du tror att du har oddsen. Men det har du inte eftersom: 1: Du kan inte räkna med att säkert få in hela hans stack. 2: Han kan dra ut dig om han har trissen även om du sätter stegen. 3: 5 kan ge honom en färg eller färgdrag. Turn: Oj, trefärgad bräda nu, men det bekymrar mig inte mycket. Däremot har jag plockat upp ett par outs till, till tvåpar och trips. Hade annars tänkt lägga mig här vid för stor action. Du bör bli bekymrad när ett tredje kommer på turn och du inte har ett endaste i handen. Det ökar dina chanser att vara slagen även om du sätter din hand. Din syn på turn är det sämsta hittills. Har han 1. Färgen så är du körd. Du har 0% chans 2. JJJ så hjälper endast 5:orna dig. Du har 8-9% chans 3. Överpar eller topp-par med ett har du 7 outs. Du har 15% chans. 4. Överpar eller topp-par utan får du vara nöjd. Då har du hela 19% vinstchans. Alltså vore det en korrekt syn endast i föjlande fall. 1. Han visade sin hand. 2. Den var topp-par eller överpar par utan . 3. Han lovar att gå all-in på river trots att du sett hans hand. 4. Han håller vad han lovar. River: Du vinner nog knappast var 3:e gång i dessa situationer. När du har 3456 + 4 på bordet går inte många spelare all-in med par eller en triss. Det skulle dock räcka om du vann 25% av gångerna för att synen ska gå jämnt upp på slutet. Ligger ca 80 i potten och han betar 40. Alltså: Synar du 4 gånger så kostar det 4*40=160. Och det är precis den summan du vinner den gången (25%) som du vinner. Själv så tror jag inte att du vinner mer än 5%. Citera
Adapa Postad 23 November , 2005 Rapport Postad 23 November , 2005 Fold preflop, fold på flopp, fold på turn, fold på river. Citera
Kenny_Roger Postad 23 November , 2005 Rapport Postad 23 November , 2005 Enda gatan som handen kan vara motiverad att spela är på floppen. Hans bet betyder antagligen att han antingen är väldigt stark eller väldigt svag, och då kan en syn vara okej för att: 1. Han är stark: Du har helt okej implied odds. Framförallt eftersom en sådan underbettare antagligen är dålig och inte kan släppa sin hand i tid. 2. Han är svag: Han kommer att checka turn och du kan sno den. Dock är även detta spel marginellt. Får du någon som helst action utan att ha träffat är det fold som gäller. Citera
hnat Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Enda gatan som handen kan vara motiverad att spela är på floppen. Hans bet betyder antagligen att han antingen är väldigt stark eller väldigt svag, och då kan en syn vara okej för att: Om han nu ö.h.t ska spela floppen så måste han ju höja. En syn bjuder ju in den andre som är kvar i potten, vilket vi inte vill. Ska vi spela på flop så gör vi det för en höjning. Citera
vetgirig Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Enda gatan som handen kan vara motiverad att spela är på floppen. Hans bet betyder antagligen att han antingen är väldigt stark eller väldigt svag, och då kan en syn vara okej för att: Om han nu ö.h.t ska spela floppen så måste han ju höja. En syn bjuder ju in den andre som är kvar i potten, vilket vi inte vill. Ska vi spela på flop så gör vi det för en höjning. Varför måste han höja ? Målet med att syna på floppen är att få se turn-kortet så billigt som möjligt och om det inte blir en hård träff kasta handen. Ju fler som synar desto större blir potten. Chansen att ett kort som hjälper denna handen även hjälper en annan spelare är minimal! Att höja innebär risken att förste spelaren höjer tillbaka och man måste kasta handen. Att höja är att kasta pengarna i sjön eftersom chansen att träffa hårt är minimal. PS Själv skulle jag foldat handen. Citera
richardd Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Enda gatan som handen kan vara motiverad att spela är på floppen. Hans bet betyder antagligen att han antingen är väldigt stark eller väldigt svag, och då kan en syn vara okej för att: Om han nu ö.h.t ska spela floppen så måste han ju höja. En syn bjuder ju in den andre som är kvar i potten, vilket vi inte vill. Ska vi spela på flop så gör vi det för en höjning. Varför måste han höja ? Målet med att syna på floppen är att få se turn-kortet så billigt som möjligt och om det inte blir en hård träff kasta handen. Ju fler som synar desto större blir potten. Chansen att ett kort som hjälper denna handen även hjälper en annan spelare är minimal! Att höja innebär risken att förste spelaren höjer tillbaka och man måste kasta handen. Att höja är att kasta pengarna i sjön eftersom chansen att träffa hårt är minimal. PS Själv skulle jag foldat handen. Isf höjer man som bluff för att få loss en hand som AK, man har ju knappast odds att dra till hålstegen så syn finns ju inte. Tycker helt klart du ska lägga handen när han reraisar dig igen på floppen. Citera
dr noob Postad 24 November , 2005 Författare Rapport Postad 24 November , 2005 Hej hej Tack för många bra svar. Behövde lite kritik, konstant tiltad som jag är i dagarna. Förhoppningsvis får det mig att sluta spela så ruttet. Tack gubbar ...Vertical MInd...right on (A:heart:J Citera
Goldwinner Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Du är en sådan kille som jag tar alla dina pengar ifrån=)*asg* Hur stor är risken att du ska träffa femman ??????????? Men det är bra sett att få folk att tilta om du skulle få in den vet själv hur det är eftersom jag sitter hela dagarna och lirar och det händer väl ca 10 gr/dagen folk få in sina 4 outer när vi möts. Riktigt surt är det vill jag lova ibland känns som det inte spelar nån roll hur högt man överbettar folk gå med på skit endå hehe Citera
Goldwinner Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 tvivlar på att han driver med oss jag har notat 1000 tals spelare som han men så länge dom finns så finns det pengar att hämta=) Citera
cOP Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Enda gatan som handen kan vara motiverad att spela är på floppen. Hans bet betyder antagligen att han antingen är väldigt stark eller väldigt svag, och då kan en syn vara okej för att: Om han nu ö.h.t ska spela floppen så måste han ju höja. En syn bjuder ju in den andre som är kvar i potten, vilket vi inte vill. Ska vi spela på flop så gör vi det för en höjning. Varför måste han höja ? Målet med att syna på floppen är att få se turn-kortet så billigt som möjligt och om det inte blir en hård träff kasta handen. Ju fler som synar desto större blir potten. Chansen att ett kort som hjälper denna handen även hjälper en annan spelare är minimal! Att höja innebär risken att förste spelaren höjer tillbaka och man måste kasta handen. Att höja är att kasta pengarna i sjön eftersom chansen att träffa hårt är minimal. PS Själv skulle jag foldat handen. Isf höjer man som bluff för att få loss en hand som AK, man har ju knappast odds att dra till hålstegen så syn finns ju inte. Tycker helt klart du ska lägga handen när han reraisar dig igen på floppen. Bluffa med 6 i en pott på 13 måste allt vara ett ganska marginellt spel Citera
dr noob Postad 24 November , 2005 Författare Rapport Postad 24 November , 2005 Du är en sådan kille som jag tar alla dina pengar ifrån=)*asg* Hur stor är risken att du ska träffa femman ??????????? Men det är bra sett att få folk att tilta om du skulle få in den vet själv hur det är eftersom jag sitter hela dagarna och lirar och det händer väl ca 10 gr/dagen folk få in sina 4 outer när vi möts. Riktigt surt är det vill jag lova ibland känns som det inte spelar nån roll hur högt man överbettar folk gå med på skit endå hehe Vad menar du? Jag höjer ju främst för att han mesbettar, räknar med fold minst var tredje gång, bara det i sig gör väl höjningen okej? Lätt fold vid medioker re-re-raise. Sen när han miniraisade kunde jag väl inte lägga mig då. Jag fick ju odds för att jaga en femma då, när känslan av att få loss hela hans stack om jag lyckas träffa. "Risken" är väl inte så där jättestor kanske, sådär en ca 8,51063829% chans att träffa en femma tror jag inte är helt fel gissat. Rätta mig gärna om jag har fel. Sen var det faktiskt nån som sa till mig att det kan vara bra att ha en slaskig table-image. Han påstod till och med att det kan vara lönt att göra beslut som kortsiktigt är negativa för att lyckas skapa en sån image. Men jag fattade faktiskt inte helt vad han snackade om om jag ska vara ärlig, det låter i mina öron konstigt. BTW, vad menas med "överbet", det förstod jag inte i ditt inlägg? Jag misstänker att du menar när han re-raisar mig på floppen kanske??? Det skulle vara superduper shysst om du typ hade lust att analysera handen lite djupare, för jag är trött på att alltid förlora alla mina pengar. Citera
Big Less Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Det skulle vara superduper shysst om du typ hade lust att analysera handen lite djupare, för jag är trött på att alltid förlora alla mina pengar. När du tappar greppet om vad du håller på med i handen, LÄGG OFTAST! Krångla inte till det så jävligt för dig. Här hamnar du i ett läge där du måste riskera hela stacken på en, i bästa fall, YTTERST marginell hand. Hade du gjort det enkla och foldat på floppen, hade du kommit undan med en förlust på 3,5 BB. Citera
dr noob Postad 24 November , 2005 Författare Rapport Postad 24 November , 2005 heh, jag är enig med dig. Jag ville bara se lite konstruktiv kritik från goldwinner i stället för att han bara skriker FIIISK. Citera
Goldwinner Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Spelar ingen roll om han mesbettar el inte varför ens spela handen??? Bara det har ju sin förklaring varför du förlorar pengar. Citera
dr noob Postad 24 November , 2005 Författare Rapport Postad 24 November , 2005 Det är ju NL, sc mot en höjning preflop är standard. Går dock sällan upp mot folk med under 50bb i stacken. Däremot foldar jag gärna AT-AQ mot en höjning! Citera
Goldwinner Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Skulle gärna vilja veta var du spelar och möta dig /själv spelar jag på stor del på Pokerchamps men även på prima och B2b Citera
dr noob Postad 24 November , 2005 Författare Rapport Postad 24 November , 2005 hehe, Just den där handen utspelade sig på bodog har jag för mig, om du har vägarna förbi så säg till så ska du få mitt anv.namn där Jag menar, vilken haj som tar mina stålar är ju egentligen skit samma, så varför inte du. Citera
Big Less Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Det är ju NL, sc mot en höjning preflop är standard. FÖRUTSATT ATT DU VET VAD DU PYSSLAR MED EFTER FLOPPEN! Inget illa menat, men det verkar inte som du har koll på post-flop-spelet. Då bör man undvika marginella händer och bara spela säkra kort. Citera
dr noob Postad 24 November , 2005 Författare Rapport Postad 24 November , 2005 WORD! no hard feelings, jag har faktiskt inte haft pejling på nånting på sistone. Och i de få fall jag har haft koll på vad jag faktiskt borde göra, slutar ofta med att jag gör tvärtom ändå. Som i det här fallet. Citera
cheunce Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Wow! Hålstege. MP1 checks MP3 bets 3 MP4 folds MP3 raisar preflop och fortsätter att beta på floppen vilket bör få dig att förstå att du troligtvis ligger efter. Att då jaga en hålstege är som att be någon ta dina pengar. Fördelen med SC är att de är lätta att lägga om man inte träffar bra. En hålstege är inte en bra träff och fi som höjde preflop även höjer på floppen. Klarar du inte lägga hålstegedrag så ska du nog inte spela SC. Det är bara att fold på floppen och vänta på nästa hand. Citera
Emilio Postad 24 November , 2005 Rapport Postad 24 November , 2005 Preflop var inte bra spelat, visst ibland träffar man bra och kan få in hela fi´s stack och det kan ibland vara värt men riktigt dåligt spelat på floppen. Semibluffa, visst inte helt dumt om du tror fi lägger sig, om han gjot det flera gånger tidigare och du känner ungefär var du har honom men att syna hans reraise var ingen höjdare direkt. Sen att du säkert drog ut om han itne har ett hjärter var bara tur. Citera
Recommended Posts