Gå till innehåll

NL - Lämplig bankrulle för $0.25/0.50?

Recommended Posts

Postad
Jag vet nog ingen som haft $1500 i rullen när denne börjat spela på 0.25/0.50.

$200 räcker.

1. Nej inte många har $1500

2. $200 är alldeles för lite

Jag skulle rekommendera minst $500.

Postad
Vad finns det för BR-rekommendationer för FL Holdem (om det finns några)?

x ggr BB ?

300xBB (big bet). Dvs lirar du 1/2 bör du ha $600 (2x300).

Tackar ödmjukast!

Innebär att jag nu bör kliva upp ett steg...vilket jag tyvärr lär göra på fredag kväll, efter några öl :-)

/schenker

Postad
Någon som har ett bra tips hur stor bankrulle man bör ha? Finns det någon (öh) matematisk formel för det eller liknande? (Maxinköp är 100$)

* Lite RP - QoS *

Var kan man lira $0.25/$0.50 med $100 som maxinköp?

Postad
Någon som har ett bra tips hur stor bankrulle man bör ha? Finns det någon (öh) matematisk formel för det eller liknande? (Maxinköp är 100$)

* Lite RP - QoS *

Absolute Poker, men dom flesta går in med $20-40. Så du dominerar lätt borden med $100 ;)

Postad
Det finns inget som heter för mycket eller för lite vad gäller bankrullar.

Det finns inget som heter smart eller dumt vad gäller bankrullar.

Bara du vet vilken risk du tar.

Visst har du lite rätt i det du skriver (i synnerhet den sista meningen).

Men tråden handlar trots allt om lämplig/rekommenderad BR...

/schenker

Postad

Kom inte ihåg vad nätverket heter, men Doyles room och Victor Chandler som huserar där, och har ett inköp på 200 bb.

Sen så är det inte så dumt att det är väldigt dåliga spelare där. :D

Däremot så är det inte så vanligt med stackar på $100. Det är mestadels små stackar inne på borden.

• 2 weeks later...
Postad
har för mig att nätverket heter Tribeca eller liknande där max buyin på $0,25/50 är $100.

Lite OT, men delar Victor Chandler-nätverket och Doyle Brunson-nätverket bord och spelare? Är Tribeca verkligen nätverket, de är väl egentligen bara mjukvarutillverkaren? Eller?

Postad

Svårt det där med bankrulle, men personligen tycker jag att man alltid skall köpa in sig på maxbelopp och gör man det tycker jag man behöver lite mera än 300xBB, sedan tycker jag med det handlar lite om vilken spelstil man föredrar......

Har själv inga problem och brukar köra med 1000xBB innan jag flyttar upp, tycker 3000 är lite drygt och tar villigt den risken, men så fort man känner man lägger en hand för att den kan ta för stor del av bankrullen tycker jag det är dags att tänka på att flytta ner ett steg. :spade:

Postad

Jg har förlorat som mest 8-10 inköp när jag spelade NL50 så jag rekommenderar en rulle på minst 1000 dollar. För det mesta kommer du att hålla dig till som mest 1-2 inköp bakåg men ibland är oturen verkligen framme. Den optimala nivån är fortfarande 1500 dollar tycker jag och det var min rulle på den tiden. Jag följer mina BR mallar slaviskt.

• 5 weeks later...