Gå till innehåll

Har B2B blivit tuffare, dags att byta sajt?


Juzam

Recommended Posts

Med risk för att låta nördig kan man dra en parallell mellan poker och counter strike. Har en god vän som försörjer sig som proffs på CS. Han räknar dock inte med att kunna göra det så länge till då det hela tiden dyker upp nya talanger. Han har flera vänner som redan har gett upp.

 

Jag tror att det kommer se ut så för många av pokerproffsen inom en snar framtid. Vi kan ju alltid hoppas på att pokern introduceras i nya delar av världen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 75
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

måste hålla med här till hundra procent. Kört på b2b ett längre tid. Visst ja vann enormt mycket där. men det började bli jobbigare och jobbigare med tiden. Plötsligt när ja bytte till betonbet så vare som att spela mot 10 ggr sämre spelare. Tror nästan de inte lagt toppair någon gång när ja raisat pre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Säger bara: "We are the borg, you will be assimilated". Personligen tycker jag folk flyttar runt hejvilt i jakten på dåliga spelare, fast det ibland kanske bara handlar om att man själv är inne i en dålig period eller hamnat vid ett tight bord någon gång....Sedan är det ju faktiskt möjligt att vinna pengar från icke-fiskar med, och betydigt mera tillfredsställande om du frågar mig 8-) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
även fast flop % inte säger så mkt är väl 35% ganska högt?

 

 

motståndet blir bättre och om man inte hela tiden utvecklas mer än genomsnittspelaren är man ganska körd

 

lol högt för shorthanded?

 

iofs jämför jag mest med PT-tracker stats, dvs %VP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker definitivt det är tuffare på B2B än tex Prima.

 

I och för sig har jag torskat en del på Omaha, som jag vanligtvis inte spelar så mycket, på B2B, men hittills i år ligger jag ~-€100 på B2B och ~+$620 på Prima.

 

Det märks att det är två olika nätverk, att spelarna är olika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina PT stats säger så här:

 

Totalt antal händer är kring 33k, PTBB/100 är kring 4.2

 

B2B NL100 och NL200 stär för 10K respektive 13k händer. Winrate -2.45 PTBB/100 på bägge.

 

Varians?

 

Lite beror det väl på att B2B är så sönderriggat att jag tror att inte ett enda av mina 100 senaste set vs överpar har stått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Unibet har inte egna bord. De har vissa egna bord.

 

Zyr kanske borde läsa på lite bättre där.

 

på 1/2 och uppåt är det delade bord. På 3/6 och över är alla bord delade.

 

PÅ låga borden där jag dock inte spelar så ofta är det lika fiskigt som vanligt enligt folk som lirar där. 5/10 och uppåt är lika hårt som vanligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Unibet har inte egna bord. De har vissa egna bord.

 

Zyr kanske borde läsa på lite bättre där.

 

på 1/2 och uppåt är det delade bord. På 3/6 och över är alla bord delade.

 

PÅ låga borden där jag dock inte spelar så ofta är det lika fiskigt som vanligt enligt folk som lirar där. 5/10 och uppåt är lika hårt som vanligt!

 

Det kanske är du som behöver läsa på bättre? ;)

 

Alla bord är ej delade på NL1/2. Finns några bord som är delade på NL1/2 t ex. Lisboa. Tror gränsen där samtliga bord är delade går nånstans omkring NL2/4 eller NL3/6

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
hur spelar man på b2b? satt inn lite pengar dels för en liten bonus och för att utveckla mitt pokerspel. Har sett nu efter 2 dagar att det kommer att bli dyrt, vad tycker ni jag ska göra för att kunna utvecklas (lirar NL50)?

 

läs nån pokerbok, testa svenska spels 100 och 200kr bord, riktigt fiskigt

 

eller nån sajt med fin rakeback

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte det var jobbigt att grinda bonus på 2b2. Med fyra short-handed nl uppe så har man ingen koll, går snabbt som tusan och verkade vara så loose aggresivt med konstanta stora bluffköp av varje check och blind. Men själv hinner man inte tänka med så många bord uppe. Sitta och vänta på att kunna checkraisa allin med stål kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...