Gå till innehåll

Har B2B blivit tuffare, dags att byta sajt?


Juzam

Recommended Posts

  • Svars 75
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Upplever samma sak. Jag har vunnit stadigt på B2B SH NL50 en längre tid tills förra månaden.. vet då fan vad som hänt. Kan det bero på Bonushororna och microlimitborden?

 

Har gått tillbaka till Prima och spelat NL50.

Jag tycker det är betydlig vildare där, många Bullies, mycket bluffande, man får ofta sina All-in callad av någon med top-par... om man nu vill det.

 

Väldiga svängningar... kul poker helt enkelt.

 

Hur är Party nuförtiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att väldigt många bara förväxlar kalla kort med bra motstånd, vilket är rätt enkelt gjort.

 

Säger inte att alla gör det, men ta t.ex killen som sa att han hade 90% ITM i SNGs förr och nu har det blivit värre.

 

Såna här diskussioner förs ju hela tiden, att folk generellt sett skulle blivit bättre är väl bara larv? Möjligtvis att just B2B blivit tuffare av nån orsak...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såna här diskussioner förs ju hela tiden, att folk generellt sett skulle blivit bättre är väl bara larv?

 

Det borde väl vara ofrånkomligt att folk blir bättre på poker om de spelar massor av poker?

Även om fisken fortfarande är en fisk, så kanske den har lärt sig att simma lite fortare och inte hugga på första bästa bete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar både Partys och b2bs bord på NL50-nivån. Vilt spel med stora svängningar på Partys galna bord (plussa 130$ på 20min igår, nästan omöjligt på b2b om du frågar mig om man bara spelar 2 bord) och tight-passiva svenskar som köper in sig för halva inköpet på b2b. Har som många andra märkt att det endast är värt att spela på b2b efter kl.18

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såna här diskussioner förs ju hela tiden, att folk generellt sett skulle blivit bättre är väl bara larv?

 

Det borde väl vara ofrånkomligt att folk blir bättre på poker om de spelar massor av poker?

Även om fisken fortfarande är en fisk, så kanske den har lärt sig att simma lite fortare och inte hugga på första bästa bete.

 

Men är det inte väldigt många nya spelare hela tiden också då? Och blir verkligen fisken bättre?

 

Dom flesta spelar inte poker för att vinna utan för spänning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla spelar för att vinna, vilket de också gör under en period. Sen när det vänder så vill dem vinna tillbaka. Varför tror ni dem som spelar poker blir beroende?

 

Kan väl vara beroende av adrenalinkickar inte av att vinna pengar.

 

När jag var 17 eller så och gick o spelade jackvegas ibland gjorde jag det inte för att vinna pengar (jag var väl medveten om att det var EV-) utan för att tänka på annat en stund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är B2B=Unibet?

 

Svart att säga om folk blivit bättre. Tycker bara kulturen ändrats. Jag gick kraftigt plus i varas, tog paus över sommaren och började spela igen för tva manader sen pa Unibets NLT 0.25/0.5. Har gatt plusminus noll pa tva manader, askast!

 

Tycker att folk spelar sa olika nuförtiden, har haft svart att anpassa mig men det kommer. Förut spelade de flesta ungefär likadant, dvs tight passivt/ löst passivt. Nu händer det oftare att man synar en allin och glatt upptäcker ett färgdrag eller rentav ett öppet stegdrag. Tycker jag sett fler moves och eleganta bluffar den senaste tiden.

 

Kanske har tillströmningen pa Unibet minskat men jag tror att fler och fler börjar spela poker. Poker börjar bli mer accepterat ute i Europ tex Tyskland. Vi brukar va bra pa att hänga pa trender i Sverige, när Engelsmännen, Tyskarna och resten av världen inser hur kul poker är kommer ännu mer fisk till borden. Idag förlorar de sina pengar pa Bingo och Keno, tänk när de far upp ögonen för poker!

 

Jag tror att när Svenska spel börjar med internet poker sa kommer det att komma mycke fisk där!

 

Vart hittar man de sämsta spelarna? Jag röstar pa Unibet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fisken borde finnas på Tain, kan någon bekräfta?

 

Ja, det kan jag. Har spelat där sedan Expekt flyttade över och enda anledningen till att jag stannat är att spelarna är så jävla dåliga. Nu spelar jag visserligen bara NL 100, men de gånger jag skottat på högre nivåer har motståndet inte varit särskilt kompetent då heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är B2B=Unibet?

 

Svart att säga om folk blivit bättre. Tycker bara kulturen ändrats. Jag gick kraftigt plus i varas, tog paus över sommaren och började spela igen för tva manader sen pa Unibets NLT 0.25/0.5. Har gatt plusminus noll pa tva manader, askast!

 

Tycker att folk spelar sa olika nuförtiden, har haft svart att anpassa mig men det kommer. Förut spelade de flesta ungefär likadant, dvs tight passivt/ löst passivt. Nu händer det oftare att man synar en allin och glatt upptäcker ett färgdrag eller rentav ett öppet stegdrag. Tycker jag sett fler moves och eleganta bluffar den senaste tiden.

 

Kanske har tillströmningen pa Unibet minskat men jag tror att fler och fler börjar spela poker. Poker börjar bli mer accepterat ute i Europ tex Tyskland. Vi brukar va bra pa att hänga pa trender i Sverige, när Engelsmännen, Tyskarna och resten av världen inser hur kul poker är kommer ännu mer fisk till borden. Idag förlorar de sina pengar pa Bingo och Keno, tänk när de far upp ögonen för poker!

 

Jag tror att när Svenska spel börjar med internet poker sa kommer det att komma mycke fisk där!

 

Vart hittar man de sämsta spelarna? Jag röstar pa Unibet!

 

B2B = 24Hpoker äger ca 75 % (http://www.24hpoker.com) och Unibet äger ca 25 % (http://www.unibet.com)

 

Andra parter i B2B som dock inte är delägare:

 

 

BET24 (http://www.bet24.com)

No1Gaming (http://www.no1gaming.com)

Redbet (http://www.redbet.com)

Hansa Poker (http://www.hansapoker.com)

BET AND GAME (http://www.betandgame.com)

Potraiser (http://www.potraiser.com)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillströmningen av spelare till pokerrummen kommer ju att avta. Kvar blir de som från början varit rätt kassa spelare men analyserat sitt spel, begrundat sina förluster och förbättrat sitt spel.

 

Till saken hör väl att många talar som om de vore pokerproffs (inneterm) men egentligen sitter o spelar om småflis, gärna klankar ner på andra spelare när de blivit utdragna etc etc. Sällan beskriver någon sig själv som en medioker eller dålig spelare, kanske är det en del av en image eller en del av ett spelmissbruk... vem vet...

 

Till saken... pokerrummen på nätet är numera fyllda av ganska många bättre spelare och mer erfarna spelare än förut, så det är klart att motståndet blir tuffare, det tillkommer hela tiden nya spelare (fiskar... har vi alla varit). Det här gör att spelet på sikt blir tajtare, bättre och det blir svårare att vinna, om man inte driver en egen pokersajt.

 

Många dras till pokerspelet för den coola mixen mellan skarpsinthet, gambling, matematik o sannolikhetslära, som gör vissa galna av övermod, så de lyckotiltar sin bankroll, vissa blir galna för att de blir utdragna av en "fisk", vilket man statistiskt sett blir ibland, och därefter tiltar totalt o skriver fula ord i chatten etc..

 

Hmmm... poker är kul, men ite alltid, i slutänden är nog poker för 99 procent av spelarna ett nöje (oftast) som man kan diskutera kring, skryta kring, eller spy galla över, resterande minimala andel kanske verkligen är proffs som gärna berättar om sina vinster o mörkar sina förluster. Allt är en del av spelet, gillar man det inte kan man alltid sluta spela.

 

 

AAisking

(B2b oftast men under annan nick),

lever gott på detta just nu....

 

looool :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En anledning till att b2b blivit aningen tuffare den senaste tiden är att feta bonusar lockat till sig bonusgrinders.

Resonemang om att spelare blir bättre med tiden är inte alldeles klockrena - de man tjänar pengar på är som regel de lättiltade och spelberoende. De allra flesta har ett hum om hur man ska spela men inte många har tålamod och disciplin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar bara cashgame på B2B, där har jag tyckt motståndet har varit relativt svagt. Testade på skoj en €8000 guarantee idag och JÖSSES! Trodde nästan att det var en frirulle jag spelade, folk spelade så uselt att jag nästan skämdes. Måste vara riktigt lukrativt att alltid spela MTTs, samtidigt som det måste vara sjukt frustrerande då man har oflyt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...