Gå till innehåll

NLT - AQo, vad sysslar jag o fi med?


Rastapopoulos

Recommended Posts

Och kom ihåg, huvudpersonerna i filmen heter något annat i verkligheten. :P

 

***** Hand History*****

$25 NL Hold'em

Seat 7 is the button

Total number of players : 10

 

Seat 2: A ( $61.59 )

Seat 4: fiende ( $25.85 )

Seat 5: B ( $41.05 )

Seat 6: RastaHjälte ( $23.25 )

Seat 7: C ( $23.9 )

Seat 8: D ( $24.5 )

Seat 9: E ( $35.55 )

Seat 10: F ( $23.7 )

Seat 1: G ( $23.5 )

Seat 3: H ( $23 )

 

D posts small blind [$0.25].

E posts big blind [$0.5].

 

__Ett vanligt galet bord på party.

 

** Dealing down cards **

Dealt to RastaHjälte [ Qc Ad ]

F folds.

G calls [$0.5].

A folds.

H calls [$0.5].

fiende calls [$0.5].

B folds.

RastaHjälte raises [$2].

C folds.

D folds.

E calls [$1.5].

G folds.

H calls [$1.5].

fiende calls [$1.5].

 

__Bort med limpers som alltid limpar, stor raise månne men vill dem se floppen så kommer det kosta dem.

 

** Dealing Flop ** [ Jc, 2h, Kd ]

E checks.

H bets [$1].

fiende calls [$1].

RastaHjälte raises [$4].

E folds.

H folds.

fiende calls [$3].

 

__Bort med par. Representar väl två par eller set just nu. Trodde inte jag skulle få call där.

 

** Dealing Turn ** [ 2c ]

fiende bets [$5].

RastaHjälte calls [$5].

 

__Det här tycker jag inte om. Funderar länge på vad jag skall göra. Synar till slut. Potten är ganska stor, o jag hade sett fiendes tidigare showdowns. (Se mer nedan)

 

** Dealing River ** [ Jh ]

fiende is all-In. [$14.85]

RastaHjälte folds.

fiende does not show cards.

fiende wins $41.25

 

__POST_MORTEM

Oki, innan ni kastar sten på mig... Jag är inte nöjd med hur fan jag spelade den här handen.

Just därför postar jag den. Jag kan säga så här, en stor del av mina handlingar post-flop gick ut på att jag i mina notes hade IDIOT skrivet på fiende (150 händer efter denna bytte jag notes o skrev SUPERFISK istället). Jag menar den här killen var otrolig, kunde gå in med vad som helst. Så det som grämer mig är att när jag ändå lät honom ta kontrollen så skulle jag synat all-in betet bara för att få veta vad han hade. Jag bedömer det som att 30-40% av fallen så skulle jag säkert vinna bara genom att spela ässet o de två paren. Detta kom jag givetvis på när jag slängt handen. Det som stör mig är att jag varken kan sätta honom på kort, eller veta hur många outs jag hade när han turn-betta mig.

Jag vet att det är svårt att kommentera denna hand, men KRITISERA mig snälla! Måste få ro i min själ. Det stör mig så in i bomben att jag spelade så olikt mitt vanliga spel, jag måste bli tillrättavisad. (av er då, fiende lyckades ju definitivt tillrättavisa mig på den handen ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skriv ut potstorlek på varje gata...för att göra det lättare för oss =)

 

** Dealing Flop ** [ Jc, 2h, Kd ]

E checks.

H bets [$1].

fiende calls [$1].

RastaHjälte raises [$4].

E folds.

H folds.

fiende calls [$3].

 

__Bort med par. Representar väl två par eller set just nu. Trodde inte jag skulle få call där.

Den här gillar jag inte alls Det finns inga draghänder ute utom hålstegar och QT ( som är lite mindre troligt för att du håller en dam)..och hur ska du kunna representa en hand mot en FI som du har märkt som IDIOT.?...

 

__Bort med limpers som alltid limpar, stor raise månne men vill dem se floppen så kommer det kosta dem.
raisen är knappast stor snarare är den för liten för min smak jag skulle höjt mer här.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

__Bort med par. Representar väl två par eller set just nu. Trodde inte jag skulle få call där.

 

Öhhh.... Du reraisar 3 dollar i en pott på (om jag räknat rätt) 14 dollar och tror inte den ursprungliga höjaren ska syna? Ska du "representera" något får du nog ta i lite mer...

 

Förövrigt så har ju uppenbarligen någon av dina två Fi floppat någon typ av hand, du anser att höjaren är "superfisk" (sådan brukar vara benägna att syna det mesta) så med den här brädan gör du nog bäst i att inte hålla på att konstra med höjningar utan istället lägga ner och se fram mot nästa hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är JUST mot dom som du har notes på som tomte/retard/superfisk/idiot som du ENBART ska spela dina bra händer. Du "vet" ju att du i princip kommer bli callad med nästan vad somhelst eftersom han/hon/den/det kommer jaga en runner runner in i döden.

 

Men tror det var en bra läxa för dig, du lär ju inte betta med skit i fortsättningen mot just den spelaren iaf. Var bara glad att det inte var dyrare bord du satt på..

 

Så upp med hakorna och skärp dig lite :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är JUST mot dom som du har notes på som tomte/retard/superfisk/idiot som du ENBART ska spela dina bra händer. Du "vet" ju att du i princip kommer bli callad med nästan vad somhelst eftersom han/hon/den/det kommer jaga en runner runner in i döden.

 

Men tror det var en bra läxa för dig, du lär ju inte betta med skit i fortsättningen mot just den spelaren iaf. Var bara glad att det inte var dyrare bord du satt på..

 

Så upp med hakorna och skärp dig lite :twisted:

 

Ahh... Precis vad jag behövde. En rejäl utskällning! :roll:

Sådär. Nu mår jag genast bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...