Gå till innehåll

NLT - AKs blir fold preflop

Recommended Posts

Postad

En hand som jag spelade häromdagen, men vet inte om man tjänar på att syna i det här läget.

eristi posted small blind ($0.50)

-POPPE- posted big blind ($1)

TotalMas is waiting for the big blind to play

cartmanland posted to play ($1)

Game # 579,305,969 starting.

Dealing Hole Cards

nvuluong called for $1

molimag raised for $2

Retorik called for $2 (As-Ks)

Bigt2k4 folded

cartmanland raised for $2

netrounder folded

nilaland went all-in for $123.45 (A-A lr K-K? Kan han ha nåt annat?)

eristi folded

-POPPE- folded

nvuluong folded

molimag folded

Retorik, you have 10 seconds to respond

[Observer]roglaystad>" At the same table" Kommer upp i chatten.. Retorik, you have 5 seconds to respond

Retorik folded (Rätt att folda??)

cartmanland folded

nilaland mucked

nilaland wins $132.95

* Mini RP - QoS *

Postad

Blixtfoldar gör jag med. Även om det är en total idiot som tomtar sig så är det ett extremt marginellt spel att syna med de obefintliga oddsen. Dessutom tror jag att han mycket väl kan sitta på AA/KK, kanske QQ, med det extremt veka spelet han hade framför sig. Miniraise, syn, dubbling till 4BB... där kan han nog tro att man kan få napp vid en push tror jag.

Men slätsynen av en minraise med AKs(i extremt risig position dessutom) fick mig att spy lite i munnen... om inte nån kan motivera det spelet(?).

Postad

Bra fold såvida du inte har <$10 i stacken. Helt okej att bara kallsyna en miniraise också tycker jag, även om re-raise också är ett bra alternativ, med AKs har du ju inget emot att spela en multiway pott. Enda chansen att hitta syn är ju om Fi har ställt in sådär en jävla massa gånger, är han inte en maniac har du ju som bäst ett coin flip och som sämst är du långt bakom.

Postad

Jag hade lite över 100$ i stacken när han ställde in. Så det hade blivit All-in för mig.

Anledningen till att jag bara syna hans miniraise, berodde på att han hade miniraisat massor av händer innan, så jag tänkte dra en chansning och lura honom i fällan...

Men det är rätt att göra en massiv höjning i det läget, då kanske jag t.o.m får bort han som ställer in. (Ifall det är bluff)