retorik Postad 16 November , 2005 Rapport Postad 16 November , 2005 En hand som jag spelade häromdagen, men vet inte om man tjänar på att syna i det här läget. eristi posted small blind ($0.50) -POPPE- posted big blind ($1) TotalMas is waiting for the big blind to play cartmanland posted to play ($1) Game # 579,305,969 starting. Dealing Hole Cards nvuluong called for $1 molimag raised for $2 Retorik called for $2 (As-Ks) Bigt2k4 folded cartmanland raised for $2 netrounder folded nilaland went all-in for $123.45 (A-A lr K-K? Kan han ha nåt annat?) eristi folded -POPPE- folded nvuluong folded molimag folded Retorik, you have 10 seconds to respond [Observer]roglaystad>" At the same table" Kommer upp i chatten.. Retorik, you have 5 seconds to respond Retorik folded (Rätt att folda??) cartmanland folded nilaland mucked nilaland wins $132.95 * Mini RP - QoS * Citera
Tiggr Postad 16 November , 2005 Rapport Postad 16 November , 2005 bara kasta men varför synar du bara miniraisen? Citera
jaroiten Postad 16 November , 2005 Rapport Postad 16 November , 2005 nilaland went all-in for $123.45 (A-A lr K-K? Kan han ha nåt annat?)Klart att han kan ha något annat och ifall han gör liknande moves ibland så kan man calla här men utan read är det såklart en solklar fold. Citera
swedmag Postad 16 November , 2005 Rapport Postad 16 November , 2005 Blixtfoldar gör jag med. Även om det är en total idiot som tomtar sig så är det ett extremt marginellt spel att syna med de obefintliga oddsen. Dessutom tror jag att han mycket väl kan sitta på AA/KK, kanske QQ, med det extremt veka spelet han hade framför sig. Miniraise, syn, dubbling till 4BB... där kan han nog tro att man kan få napp vid en push tror jag. Men slätsynen av en minraise med AKs(i extremt risig position dessutom) fick mig att spy lite i munnen... om inte nån kan motivera det spelet(?). Citera
jezaja Postad 16 November , 2005 Rapport Postad 16 November , 2005 Hade du reraisat själv med AKs eller QQ så hade du haft massa mer information om han ställde in. Citera
Beerick Postad 16 November , 2005 Rapport Postad 16 November , 2005 Hur mkt har du kvar i stacken? Citera
Stoneburg Postad 16 November , 2005 Rapport Postad 16 November , 2005 Bra fold såvida du inte har <$10 i stacken. Helt okej att bara kallsyna en miniraise också tycker jag, även om re-raise också är ett bra alternativ, med AKs har du ju inget emot att spela en multiway pott. Enda chansen att hitta syn är ju om Fi har ställt in sådär en jävla massa gånger, är han inte en maniac har du ju som bäst ett coin flip och som sämst är du långt bakom. Citera
Beerick Postad 19 November , 2005 Rapport Postad 19 November , 2005 Hur mkt har du kvar i stacken? Citera
retorik Postad 19 November , 2005 Författare Rapport Postad 19 November , 2005 Jag hade lite över 100$ i stacken när han ställde in. Så det hade blivit All-in för mig. Anledningen till att jag bara syna hans miniraise, berodde på att han hade miniraisat massor av händer innan, så jag tänkte dra en chansning och lura honom i fällan... Men det är rätt att göra en massiv höjning i det läget, då kanske jag t.o.m får bort han som ställer in. (Ifall det är bluff) Citera
Supertequila Postad 19 November , 2005 Rapport Postad 19 November , 2005 bra fold. Potten är på typ 8-10 och att ställa in 100 på den potten skulle jag knappt ens göra med KK. Citera
slovakien Postad 19 November , 2005 Rapport Postad 19 November , 2005 bra fold. Potten är på typ 8-10 och att ställa in 100 på den potten skulle jag knappt ens göra med KK. Självklart skulle man syna med K K i detta läge. Citera
Mr_Hansen Postad 19 November , 2005 Rapport Postad 19 November , 2005 bra fold. Potten är på typ 8-10 och att ställa in 100 på den potten skulle jag knappt ens göra med KK. Självklart skulle man syna med K K i detta läge. Citera
Recommended Posts