Bernt Postad 12 November , 2005 Rapport Share Postad 12 November , 2005 Bankrulle-kraven för olika nivåer finns det många olika åsikter om. Jag tänker börja spela NL25 10manna, vad är rimlig rulle, med tanke på relativt okompetent motstånd? * Lite RP - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rille Postad 12 November , 2005 Rapport Share Postad 12 November , 2005 Kan du tänka dig sätta in pengar så typ $200. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Adapa Postad 12 November , 2005 Rapport Share Postad 12 November , 2005 Har backat 8 inköp på raken på den nivån, så riskfritt är det inte direkt. Men det kan bero på att jag sög. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ceritus Postad 12 November , 2005 Rapport Share Postad 12 November , 2005 Jo, visst kan man backa många inköp. Bästemmer man sig för att max losa 2 -3 inköp på en dag borde man klara sig, om man är en någorlunda kompetent spelare dvs. Sätt in $150-200 och se hur det utvecklar sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DiegoForlan Postad 12 November , 2005 Rapport Share Postad 12 November , 2005 först o främst hur många bord ska du lira ? + att man måste även om man inte vill kunna tänka att man kan backa några inköp ett par dagar... Minst $500 säger jag iaf, och det är verkligen minst ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bernt Postad 12 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 12 November , 2005 tänkte multitabla, 3-4 bord.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Eddie88 Postad 13 November , 2005 Rapport Share Postad 13 November , 2005 3-4 bord räcker nog 200 bra med. Jag menar 20 inköp borde nog räcka-- Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wedo Postad 13 November , 2005 Rapport Share Postad 13 November , 2005 $200 Om du nu skulle åka på tidernas badstreak och torska allt så är det ju bara å sätta in mer eftersom det inte handlar om särskillt stora summor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Big Less Postad 13 November , 2005 Rapport Share Postad 13 November , 2005 Jag tänker börja spela NL25 10manna 3-4 bord räcker nog 200 bra med. Jag menar 20 inköp borde nog räcka-- 20 inköp på NL25 är $ 500. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Spinx Postad 13 November , 2005 Rapport Share Postad 13 November , 2005 Jag började bygga min rulle på NL25 för 2,5 månad sen, fyra bord fullring. Började med $250 och det artade sig ganska bra, spelar NL100 nu med drygt 30 inköp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Luap Postad 13 November , 2005 Rapport Share Postad 13 November , 2005 Jag tänker börja spela NL25 10manna 3-4 bord räcker nog 200 bra med. Jag menar 20 inköp borde nog räcka-- 20 inköp på NL25 är $ 500. Tänkte just säga det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Eddie88 Postad 13 November , 2005 Rapport Share Postad 13 November , 2005 Jag tänker börja spela NL25 10manna 3-4 bord räcker nog 200 bra med. Jag menar 20 inköp borde nog räcka-- 20 inköp på NL25 är $ 500. Trodde han skrev 10 Nl, 25 nl o 4 bord känns isåfall runt 500 bättre--- Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Calavera Postad 16 November , 2005 Rapport Share Postad 16 November , 2005 böckerna säger 300*BB men jag tycker att det är lite väl mycket Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Toan Postad 16 November , 2005 Rapport Share Postad 16 November , 2005 böckerna säger 300*BB men jag tycker att det är lite väl mycket 300BB gäller fixed limit. Om du tycker 300BB är lite väl mkt för NL så är det tveksamt om du har spelat poker mer än tre dagar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoneburg Postad 16 November , 2005 Rapport Share Postad 16 November , 2005 böckerna säger 300*BB men jag tycker att det är lite väl mycket Ja herregud inte fan losar man väl 3 inköp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 20 November , 2005 Rapport Share Postad 20 November , 2005 böckerna säger 300*BB men jag tycker att det är lite väl mycket 300BB gäller fixed limit. Om du tycker 300BB är lite väl mkt för NL så är det tveksamt om du har spelat poker mer än tre dagar. LoL fan vad gött. Jag blir så jävla glad, härligt svar! Tumregel: FL 300*BB (Big BET) NL 3000*BB (Big Blind) Fast det går att trycka in 200$ flera gånger. Tänk på att du i en badstreak period kan förlora hela rullen. Spelar ingen roll om du floppar triss, stege, kåk, under en badstreak period sitter alltid någon med bättre kort. SÅ ÄR DET BARA! Men detta betyder inte att du kommer att förlora hela rullen, in och prova. Jag brukar själv hoppa bonushora med ca 10 inköp och än så länge har det fungerat. Men jag har varit nere och vänt på 4 inköp, har dock mer stålar på NETELLER om det skulle behövas.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
trexter Postad 24 November , 2005 Rapport Share Postad 24 November , 2005 Idiotiskt att folk berättar för dig hur stor bankroll du ska ha. Det beror på vilken risk du är villig att ta. Jag hade spelat NL25 med två-tre inköp i din sits och det hade inte varit objektivt "korkat" på något sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikey Postad 24 November , 2005 Rapport Share Postad 24 November , 2005 Idiotiskt att folk berättar för dig hur stor bankroll du ska ha. Det beror på vilken risk du är villig att ta. Jag hade spelat NL25 med två-tre inköp i din sits och det hade inte varit objektivt "korkat" på något sätt. Håller helt och hållet med. Jag antar att du inte har planerat att försörja dig på pokern på ett tag vilket innebär att du kan ta större risker än någon vars främsta inkomst är från pokern. Så strunta i 30 inköpstimregeln för nu. Den tumregel du bör gå efter är att du kan sätta in precis så mycket pengar du känner att du har råd att förlora. Om det är $200 eller $1000 är helt och hållet upp till dig och din nuvarande ekonomi, men det viktigaste är att du inte skall störa din ekonomi på ett negativt sätt genom din insättning. Ha det, och lycka till! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sommar Postad 24 November , 2005 Rapport Share Postad 24 November , 2005 Gå in med $ 200 på ett NL1000 bord och dubbla upp några ggr istället Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts