Jochen_b Postad 7 November , 2005 Rapport Share Postad 7 November , 2005 Spelade den här handen förut i dag och vad jag undrar är om man på turn enbart ska syna för att ev få med sig den tredje killen. Brädan känns ju inte direkt farlig och jag tror inte han har KK med det spelet... eller... pengarna ska in i vilket fall som helst. Game # 160836600 - Texas Hold'em No Limit EUR 2,00/4,00 - Table "Zaragoza" Game ended 2005-11-07 16:13:45 GMT+01:00 Players: play2learn (EUR 172,25 in seat 1) myckenorrd (EUR 453,66 in seat 2) DavidYoung (EUR 211,97 in seat 3) HERO (EUR 419,50 in seat 5) Dealer: HERO Small Blind: play2learn (2,00) Big Blind: myckenorrd (4,00) HERO was dealt: 9d - 9c DavidYoung Raise (12,00) HERO Call (12,00) play2learn Fold myckenorrd Call (8,00) Flop 9h - 2c - 4d myckenorrd Check DavidYoung Bet (34,00) HERO Call (34,00) myckenorrd Call (34,00) Turn 9h - 2c - 4d - Kc myckenorrd Check DavidYoung All-In (165,97) HERO Raise (331,94) ENBART SYN ? myckenorrd Fold .... STEKER EN STUND.. HERO Payback (165,97) * Flytt till handanalys - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smokey_McPot Postad 7 November , 2005 Rapport Share Postad 7 November , 2005 Antingen bara syna för att få med sig den tredje spelaren i potten eller ställa in för att få det att se ut som om du vill isolera mot spelaren som är allin redan. Problemen i denna situation är att du knappast får action av en sämre hand vad du än gör. Om du synar är det klart att du vill ha action, för du kommer inte folda oavsett vad tredje spelaren gör efter dig, så du kommer inte få action av en sämre hand utom ett lägre set (och en bra spelare kan eventuellt få för sig att folda set i 2or). Ställer du in så vet jag inte riktigt vad det skulle tänkas representera som vill isolera mot den första spelaren, så återigen hamnar du i en sits där andra spelaren inte kommer att syna utan ett eget set. Enda möjligheten är väl AA som inte vill släppa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 7 November , 2005 Rapport Share Postad 7 November , 2005 Brädan är ju så torr att det väldigt sällan finns några händer som den tredje killen legitimt kan syna med. Tror faktiskt inte det spelar någon större roll vad du gör här så länge du inte foldar för ett omslag. Eftersom du rimligen inte synar hans bet med någon hand för att senare lägga dig så kan det vara vettigt att ställa in med alla händer du spelar här för att inte läcka information. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jochen_b Postad 7 November , 2005 Författare Rapport Share Postad 7 November , 2005 Brädan är ju så torr att det väldigt sällan finns några händer som den tredje killen legitimt kan syna med. Tror faktiskt inte det spelar någon större roll vad du gör här så länge du inte foldar för ett omslag. Eftersom du rimligen inte synar hans bet med någon hand för att senare lägga dig så kan det vara vettigt att ställa in med alla händer du spelar här för att inte läcka information. Du menar om jag skulle synat "all-inen" och sen foldat 3:e killens ev omslag.. ne de finns inte. Men om han hade 444 eller 222 skulle han synat första killens all in då om jag bara synat? chansen finns ju att han foldade ett lägre set pga min all-in.. det är det jag främst tänker på i efterhand för han stekte ett tag innan han släppte handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smokey_McPot Postad 7 November , 2005 Rapport Share Postad 7 November , 2005 Brädan är ju så torr att det väldigt sällan finns några händer som den tredje killen legitimt kan syna med. Tror faktiskt inte det spelar någon större roll vad du gör här så länge du inte foldar för ett omslag. Eftersom du rimligen inte synar hans bet med någon hand för att senare lägga dig så kan det vara vettigt att ställa in med alla händer du spelar här för att inte läcka information. Du menar om jag skulle synat "all-inen" och sen foldat 3:e killens ev omslag.. ne de finns inte. Men om han hade 444 eller 222 skulle han synat första killens all in då om jag bara synat? chansen finns ju att han foldade ett lägre set pga min all-in.. det är det jag främst tänker på i efterhand för han stekte ett tag innan han släppte handen. Poängen är ju att en tänkande spelare som vet att du inte är en åsna vid pokerbordet inte kommer syna dig med 222 oavsett vad du gör. Kanske får du en syn av en 444 som i stridens hetta inte orkar folda. I slutändan tror jag det är viktigare att du är konsistent i ditt val av linje än huruvida du synar eller ställer. Att ställa in varje gång låter bättre än att syna i så fall. Ta maximalt betalt om han skulle få för sig att misklicka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts