Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Grejen är nu att det känns som att microlimiten på B2B har en tendens att vilja "mjölka". Dvs att monster spelas segt och bluffar stenhårda.

Perfekt bluffläge och Fi drar ett stenhårt bet. Knepigt läge.

Råkade på en liknande hand efteråt, där jag inte värdebetade rivern med mitt set, och mötte all in. Samma jävliga situation här?

Game # 159695902 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Limmared"

Game ended 2005-11-06 00:01:44 GMT+01:00

Players:

szwed3 (EUR 40,52 in seat 1)

aqwer55 (EUR 6,65 in seat 2)

snoka73 (EUR 8,60 in seat 3)

MKarlson (EUR 23,70 in seat 4)

JVIB (EUR 9,75 in seat 5)

SILENT44 (EUR 21,09 in seat 6)

Dealer: JVIB

Small Blind: SILENT44 (0,10)

Big Blind: szwed3 (0,20)

SILENT44 was dealt: 3s - 3d

aqwer55 Call (0,20)

snoka73 Call (0,20)

MKarlson Fold

JVIB Fold

SILENT44 Call (0,10)

szwed3 Check

Flop 3c - Qs - Js

SILENT44 Bet (0,85)

szwed3 Fold

aqwer55 Fold

snoka73 Call (0,85)

Turn 3c - Qs - Js - 4c

SILENT44 Bet (2,40)

snoka73 Call (2,40)

River 3c - Qs - Js - 4c - Kc

SILENT44 Check

snoka73 All-In (5,15)

Alla drag förutom T9 och eventuella hålpipor missar, och Fi ställer in för pott. Står min hand?

Edit: Om man inte får posta flera HH:s i en tråd kan nån (läs Hjort) ;) städa undan detta inlägg.

Postad

Känns spontant som antingen KQ hos killen eller Ac Qc (Även om potten var oraisad pre..) och han drar in nötflushen på rivern. Stegen är väl möjlig med T9 men inte mycket att göra åt ifall han satte den då du vinner i längden då han inte hade odds att syna ner med den. Men klart given syn ändå eftersom du är bunden till potten.

Postad

*editeditedit*okej får omformulera mig då eftersom jag läste fel som vanligt. inget nytt under solen, eller på pf.

vad sätter du honom på?? sätter du honom på QQ/JJ eller runner runner färg? stegen är väl inte helt otrolig.

För övrigt så tycker jag att det är en bra bet på flopen och turnen, tillåter honom att göra misstag.

Syn på rivern iallafall. Har han prickat färgen/stegen. so be it, det kostar bara 5 dollar och det ligger väl runt 7 i potten, alltså inte ens ett pott bet. Syna om han vänder upp bättre, gråt lite oxå, det brukar jag göra...

*edit2* varför checkar du på river när han har så lite kvar?

Postad
jag brukar sällan "bara" syna på flopen för det första när den kommer ut såhär. 9T har OESD, finns färgdrag ute. Sen kan du verkligen INTE "bara" syna på turn. Nu finns det en sjujäkla massa kombinationer ute som, om dom träffar, har din hand slagen. (notera att du fortfarande är favorit, men det är ju ingen idé att ge dom dragen nästan gratis)

ex på händer:

A :club: 2 :club: (eller A2 off för bara stegchansen)

A :spade: X :spade:

56o för oesd

9T har fortf oesd

Så när han bettar ut så mycket på turn, slå om helt och gå all in.

På rivern synar jag 9 av 10.

Nu är det ju iförsig trådskaparen som bettar både flop och turn.

Postad
Grejen är nu att det känns som att microlimiten på B2B har en tendens att vilja "mjölka". Dvs att monster spelas segt och bluffar stenhårda.

Som jag har för mig att du har spelat i tidigare HH:s. Riktigt konstigt och dåligt.

Här är det blixtsyn på river. I övrigt finns bara två ord att säga: well played!

Postad

Tack för feedbacken.

Nu när jag tänker efter är det väl mer eller mindre självklart att man betalar av. Men en veckas konstant backande får en ju att tänka till lite.

Det är riversyner jag backar på egentligen, så som denna, när jag saktar ner på turn eller och möter det oundvikliga bettet från Fi. Med set är valet enkelt, men låt säga att samma sak händer när jag håller KQ på Q7335 bräda?

Tycker det är knepigt som fan utan reads, sitter fi så ofta på en bluff eller "värdebetar" sämre händer så det är rätt att syna?