Gå till innehåll

PLT - Lägger jag mig för lätt?

Recommended Posts

Hej. Jag känner ibland att jag fegar ur lite för lätt. Denna fi har jag ingen read på. Min undran är om ni anser att jag borde synat hans all in eller gör jag rätt som bedömmer mig slagen och således lägger mig?

$25 PL Texas Hold'em

Seat 8 is the button

Total number of players : 10

Seat 7: Jag ( $82.27 )

Seat 4: wrspak ( $45.99 )

Seat 10: sf_waiter ( $38.70 )

Seat 2: BufordDalt ( $37.15 )

Seat 6: jsmooth995 ( $26.90 )

Seat 3: Missraise ( $25.80 )

Seat 5: bodyczek ( $30.55 )

Seat 1: UPay4MyWeed ( $28.35 )

Seat 9: jobi_wan ( $10.60 )

Seat 8: mSrUCKOUT ( $40.10 )

jobi_wan posts small blind [$0.10].

sf_waiter posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to Jag [Kd Ad] UPay4MyWeed folds.

BufordDalt folds.

Missraise calls [$0.25].

wrspak folds.

bodyczek calls [$0.25].

Jag raises [$1].Fina kort och jag betar.

mSrUCKOUT folds.

jobi_wan calls [$0.90].

sf_waiter folds.

Missraise calls [$0.75].

bodyczek calls [$0.75].

** Dealing Flop ** [ Ts, 7s, Kh ]

jobi_wan checks.

Missraise checks.

bodyczek checks.

Jag bets [$3]. Par med Ess kicker. Självklar bet.

jobi_wan folds.

Missraise folds.

bodyczek raises [$13.05]. Oj. Där blev det lite att fundera över. Knappast par med stark kicker.

Jag calls [$10.05]. Mycket tveksam syn.

** Dealing Turn ** [ 8d ]

bodyczek is all-In [$16.50]

J_sson folds. Sätter honom på minst tvåpar, men snarare set så jag lägger mig.

bodyczek wins $45.35

Hur hade ni gjort?

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold/allin på turn. Syn på turn och fold på rivern är nog det sämsta du kan göra.

Läs igen.

Ska du spela, så ställ in på floppen när han har så "lite" kvar annars foldar du redan för reraisen.

Turn va det väl runt 30 i potten o han bettar 16, du behöver inte ha den många ggr där för att det skall gå jämnt upp.

Länk till kommentar

Ställa in är uteslutet då det är PotLimit han spelar ;) (då syftar jag främst på floppen)

Han limpar in och du raisar och får ingen reraise emot dig. Det borde utesluta KK, AA.

han checkar och du bettar bra på floppen. Han måste tro att du har en bra kung vid det här laget.

De händerna jag tror han kan ha är: 77, TT, 8s9s, KT, K7

Eftersom det är PL$25 så kan han väl även ha en sämre kung. (Edit: egentligen kan han väl ha lite vadsomhelst men även dåliga spelare på den här nivån har väl sina gränser :? )

TT borde han ha raisat med preflop, 8s9s borde han inte spelat med bara en caller.

Ja hursomhelst kan jag inte se att du slår någon hand vid det här läget. Du har totalt 3outs som jag ser det. Dina kungar och backdoor stege. har han triss så drar du dött med kungarna och har enbart runner runner stege för att vinna. Lägger du dig inte så kommer du få trycka in det han har kvar i stacken vilket som.

Tycker du ska lägga dig efter hans checkraise

Länk till kommentar

jamen synar man 10e på flop kan man lika gärna syna 16e det är ju inte ens ett blind

När jag tittar på denna hand känner jag verkligen att jag agerat "tomtigt". Varför jag synar hans checkrais på 10, för att på turn lägga mig när han slantar in sina sista 16, förstår jag inte. Givetvis borde jag ju, som ni påpekar, lagt mig vid hans omslag eller löpt hela linan ut. Antar att det är dessa beslut som finansierar bättre spelares vinster och gör oss sämre till tomtar. ;)

I alla fall tycks det som vi i är ganska överens att jag förmodligen är slagen, men borde insett det tidigare.

Tack för hjälpen.

Länk till kommentar