Gå till innehåll

NLT - K8s floppar färgdrag och tp


Recommended Posts

Första handen jag spelar på detta bordet. Jag får K8s i big blind och får en trevlig flopp.

 

Game # 147287640 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Gnarp"

Game ended 2005-10-19 16:59:50 GMT+01:00

 

Players:

Greven_85 (EUR 30,13 in seat 1)

ahlii (EUR 33,18 in seat 2)

markusdalb (EUR 20,42 in seat 3)

willie9 (EUR 32,67 in seat 4)

Ch3ckRaise (EUR 50,00 in seat 5)

BiffCurry (EUR 39,18 in seat 6)

 

Dealer: markusdalb

Small Blind: willie9 (0,25)

Big Blind: Ch3ckRaise (0,50)

 

Ch3ckRaise was dealt: Kd - 8d

 

BiffCurry Call (0,50)

Greven_85 Fold

ahlii Call (0,50)

markusdalb Raise (1,00)

willie9 Call (0,75)

Ch3ckRaise Call (0,50)

BiffCurry Call (0,50)

ahlii Call (0,50)

 

Flop 5d - 3d - 8h

 

willie9 Bet (0,50)

Ch3ckRaise ?

 

Hur ska jag agera här? Jag har ett starkt drag, men höjer jag bara och får syn får jag ett ännu jobbigare beslut på turn. Så hur hade ni gjort i detta läget...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj pott. Det är det enda rätta spelet. Du har ett veritabelt monster som står jävligt bra mot hans handrange.

 

Försök få in degen så snabbt som möjligt. Chansen är stor att du leder redan nu och mot t.ex. tvåpar så har du 12 outs och nästan en coinflip. Du är endast illa ute om degen åker in och någon har tvåpar/set och någon annan nötfärgdraget, men du har ändå 3 outs då. Och det kan ju komma :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beroende på kort. Men oftast så är ett bet på 10 bra - dels som värdebet mot sämre händer, dels så comittar det dig tillräckligt för att ha odds att syna all-in mot alla utom han som har 39 i stacken från start. Är han som har 39 kvar kanske jag betar fullpott, annars betar jag nog 10 och synar alla omslag.

 

Jobbigt blir det endast om bordet parar eller om ett A kommer, för då dör dna tvåparsouts.

 

Dessutom blir din syn på turn ett fint imageplay om det kommer - du kommer få höra massa roliga kommentarer om hur kass du är och kunna spela toppset på ofarliga bord likadant och mötas av bottenparet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...