GBSkaning Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Postad 17 Oktober , 2005 Har hyffsad koll på min FIs, och båda två som är med i denna pot är passiva synare.. Table "Riskfritt" Seat 1 is the button. Seat 1: FI 1 ($57.98 in chips) Seat 2: FI 2 ($108.95 in chips) Seat 3: FI 3 ($101 in chips) Seat 4: FI 4 ($57.75 in chips) Seat 5: HERO ($105.50 in chips) Seat 6: FI 6 ($45.50 in chips) FI 2: posts small blind $0.50 FI 3: posts big blind $1 ----- HOLE CARDS ----- dealt to HERO [Ks As] FI 4: calls $1 HERO: raises to $3 <------ Måhända en alldeles för klen raise, men jag vill ju inte skämma bort mina "kompisar" FI 4 och FI 1. FI 6: folds FI 1: calls $3 <--- Som väntat. FI 2: folds FI 3: folds FI 4: calls $2 <---- Och detta med helt väntat. Nu har jag med mig precis det två jag vill. ----- FLOP ----- [2s Qs Ad] Precis den floppen jag letade efter. Topp par och bra drag. FI 4: checks HERO: bets $3 <---- Jaja, $3 dollar i en $11 pot, har jag tur så höjer någon av FI FI 1: calls $3 <---- Ingen oväntad syn. FI 4: raises to $6 <---- Perfekt, nu hade jag lite tur.. En mini höjning dessutom. HERO: calls $3 <---- Har bra drag ifall han sitter på två par. Kanske skulle kolla det här med en re-raise. Väljer dock att bara syna. FI 1: calls $3 <--- Han ger sig inte.. Jaja, han har ju inte lagt för bet i tidigare potter så han kan ha vad som helst. Han sitter säkert på spader draget men det är ju helt ok för mig. ----- TURN ----- [2s Qs Ad][3c] Hmm. Har fortfarande ingen aning vad dom har igentligen. Men FI 4 borde sitta på två par eller triss. FI 1 kan ha precis vad som helst, topp par med dåligt sidokort till och med, men trolig att han sitter på något drag. FI 4: checks <---- Check? Säkert slowplayar han två par eller triss. HERO: bets $10 <---- Betar en 1/3 pot och tänker lägga mig för re-rasie av FI4. Har jag tur så lägger dom sig nu om dom missat sina drag. FI 1: calls $10 <---- Nu tycker jag nog att han borde lagt sig. Något har han... FI 4: calls $10 <---- Bara syn igen. Jobbigt detta, men bra för mig. Jaha.... Båda synar. Vet inte alls nu..... Helt borta, men kan verkligen inte tro jag är bäst längre. Hur många fel hittar ni i mitt spel. Jag kanske är alldeles för passiv? Går jag för hårt på mitt färgdrag? Andreas * RP - QoS * Citera
jacobmal Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Postad 17 Oktober , 2005 höj mer preflop, jag hade höjt till 5BB där. Det optimala scenariot är om du får en motståndare HU. På floppen hade jag bettat pot. Om du nu gör som du gör tycker jag inte att du bara ska syna Fi4:s c/r, utan slå om pot. Du har en monsterhand, du vill ha in så mkt sås som möjligt. På turn hade jag bettat 2/3. river checkar jag om jag inte träffar K eller s. Citera
Tiggr Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Postad 17 Oktober , 2005 Hmm. Har fortfarande ingen aning vad dom har igentligen. Det är en av anledningarna till att man skall betta vettigt. Citera
Baloos Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Postad 17 Oktober , 2005 Så där kan man bara inte spela AK om man inte har en särdeles talang och underbar read. Personligen skulle jag köra så hårt det bara går på floppen. Raisa upp ordentligt, försök få in all degen här, du har en kanonhand, TPTK, nötfärgdrag, och r/r nötstege. När du nu har spelat så där vekt tycker jag inte du har något annat val än att syna ner på turn, syna ett rimligt riverbett. Citera
parre Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Postad 17 Oktober , 2005 Höj tillbaka på floppen, minst 10 till. Nu när du inte gör det: Ditt bet på 10 är helt rätt. Mitt riverspel: Blankar river betar jag ut runt 20 - tillräckligt för att få in syner av AJ, A5. Det kan mycket väl vara så att en av spelarna sitter på typ AJ/AT och den andra på flushdrag/stegdrag, men det är ju inte helt omöjligt att den ena har AJ, dena andra typ KQ eller nått. Parar river bordet betar jag ut runt 30 - eftersom jag då köpt ut eventuella små tvåpar. Kommer färgen på bordet betar jag ut pott - eftersom jag då har nötterna och god chans att få syn av en passiv motståndares tvåpar/AJ/lägre färg. Dock ska du slå om igen på floppen. Du har ett riktigt monster med TPTK och nötfärgdraget och vill få in tillräckligt med deg för att kunna gå all-in på turn! (blir du reraisad all-in får du räkna med att du ligger efter men får såna odds att en syn är obligatorisk) EDIT: Eftersom jag oftast spelar lösaggro och har en sådan image så är ett värdebet på rivern obligatoriskt även om den blankar. Om du har en tajt image så kanske en check är okej, men jag lutar ändå åt ett litet värdebet. (Stilen som du skriver din HH i får mig att tro att du torskade handen mot typ A2-tvåparet eller nått btw). Citera
Baloos Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Postad 17 Oktober , 2005 Jag håller inte med parre om riverspelet, TPTK och överpar ska oftast (utan synstation read) check/synas enligt min erfarenhet. Det får också den fina sidoeffekten att du visar fi att bara för att du checkar river betyder det inte att han kan köpa potter där hursomhelst. Citera
GBSkaning Postad 17 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2005 Så där kan man bara inte spela AK om man inte har en särdeles talang och underbar read. Personligen skulle jag köra så hårt det bara går på floppen. Raisa upp ordentligt, försök få in all degen här, du har en kanonhand, TPTK, nötfärgdrag, och r/r nötstege. När du nu har spelat så där vekt tycker jag inte du har något annat val än att syna ner på turn, syna ett rimligt riverbett. Jag spelar handen lite vekare än jag skulle gjort mot tightare spelare just av anledningen att jag igentligen vill ha med dom i potten. Jag har massor med outs ifall dom sitter på mer än mitt par (vilket dom troligen gör). På turn checkar FI4 och jag betar $10 för att se var dom står. När dom bara synar båda två, så är det upp till till rivern att avgöra mitt nästa drag. Hade någon av dom gått all-in hade jag nog foldat. /A Citera
Baloos Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Postad 17 Oktober , 2005 GBSkaning Jo, jag förstod att det var något sånt och det är klart att du kan trappa dina motstånadere ibland. Men är du verkligen säker på att de kommer betala av dig om färgen sitter? Dessutom kan det hända lite otrevliga saker som att färgen sitter men brädet parar sig osv. Citera
parre Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Postad 17 Oktober , 2005 Jag håller inte med parre om riverspelet, TPTK och överpar ska oftast (utan synstation read) check/synas enligt min erfarenhet. Det får också den fina sidoeffekten att du visar fi att bara för att du checkar river betyder det inte att han kan köpa potter där hursomhelst. Har hyffsad koll på min FIs, och båda två som är med i denna pot är passiva synare.. Readen var ju passiva synare, därför jag alltid värdebetar rivern eftersom de mycket sällan kommer bluffa den alternativt beta ut sin AJ och jag missar således värde. Dessutom funkar ett mindre riverbet ofta avskräckande mot någon som kanske planerat att beta pott med sitt A2-tvåpar och jag förlorar mindre om jag är efter. Mot passiva synare ser jag alltså riverbetet som obligatoriskt, dels som värdebet dels som stopbet. Citera
Baloos Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Postad 17 Oktober , 2005 Ha jag såg det nu. Då blir ditt spel mer rätt och säkert helt rätt om man heter parre. Citera
GBSkaning Postad 17 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2005 GBSkaning Jo, jag förstod att det var något sånt och det är klart att du kan trappa dina motstånadere ibland. Men är du verkligen säker på att de kommer betala av dig om färgen sitter? Dessutom kan det hända lite otrevliga saker som att färgen sitter men brädet parar sig osv. Jo, om brädan parar sig så är jag säkert i trubbel. Men då dom är väldigt passiva så räknar jag med att FI4 inte kommer beta något större, utan jag kan checka/syna en liten bet på river om mina drag inte sitter. Jag är helt säkert på att FI4 inte kommer gå all-in, eller ja, så säker man nu kan tro sig vara i poker... FI1 kommer säkert försöka stjäla med en superliten bet som FI4 antingen re-raisar all-in (och då lägger jag mig) eller bara synar (vilket jag med gör då). /A Citera
parre Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Postad 17 Oktober , 2005 Om bordet parar ska du ju beta ut, särskilt om det parar turnkortet (då det är osannolikt att det träffat någon). Parar bordet är det rätt ofta som du har köpt ut någons slaskiga tvåpar, men de synar ju ner ändå. Ett liiitet bet är nog på sin plats enligt mig Sedan så brukar jag i och för sig göra väldigt marginella värdebets, särskilt på nätet. Men det lönar sig nog i längden, tror jag. Parar bordet damer eller treor har du ju köpt ut A2, vilket inte är en helt otrolig hand. Citera
Baloos Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Postad 17 Oktober , 2005 Efter lite analys så kan jag konstatera att det är coinflipp mot ett tvåpar. Om du är uppe mot AQ + 22 så har du ändå 1/3 av potten. Citera
GBSkaning Postad 17 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2005 ----- RIVER ----- [2s Qs Ad 3c][6s] Jag sätter nöten, och det är dags att ta betalt: FI 4: checks <---- Mer passiv kille får man nog leta efter. HERO: bets $40 <---- Om jag sätter dom all-in, så kanske dom tror att jag bluffar, och har jag tur så kommer en av dom syna. Betar jag under $30 så känner jag att jag inte tar betalt för de gånger jag inte sätter nöten och får folda eller syna en bet, så därför är det lika bra jag sätter dom all-in. FI 1: is all-in $38.98 <--- Som jag trodde, han drog för färgen. Osis för honom att jag satt på A:et just nu då. FI 4: is all-in $38.75 <--- Vadfalls?? Han med?? Returned uncalled bets $1.02 to HERO ----- SHOW DOWN ----- HERO: shows [Ks As] (A Flush, Ace high) FI 1: shows [5d 4s] (A Straight, Six high) <---- Jadu... Syna PFR med 54o och dessutom syna raise och re-raise med hålstegedrag..... Han sätter ju nötstegen, och har ju bara färgen emot sig. Så hans syn på river är kanske inte så himla fel. FI 4: shows [Qh 2h] (Two Pairs, Queens and Twos, Ace high) <--- Han satt på medium två par och syna, otrooligt.... HERO collected $0.46 from Side pot #1 HERO collected $171.75 from Main pot Så, handen avslutades ju på bästa sätt, och mina reads var ju rätt. Och jag var slagen på turn av båda. Men tack vara att dom var så otrolig passiva så fick jag båda deras stackar. Jag tror att man i många fall kan spela AKs med den floppen liknande mig mot passiva synare, men mot tighta/aggro så går det precis åt skogen. /A Citera
Recommended Posts