Pokertomte Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 €10+1 sit n go. Hammi har spelat bra hela turneringen och är lite utav en bully. Game # 144041099 - Texas Hold'em No Limit 25,00/50,00 - Table "Sit Go 638713 1" Game ended 2005-10-14 12:47:54 GMT+01:00 Players: Probable (1 475,00 in seat 1) teuneke (1 190,00 in seat 2) Hammi (2 990,00 in seat 3) j_reyes (1 375,00 in seat 4) babafrans (960,00 in seat 6) Mackan2 (2 010,00 in seat 10) Dealer: Hammi Small Blind: j_reyes (25,00) Big Blind: babafrans (50,00) Probable was dealt: Tc - Js Öppnar potten med en dubbling. Min intention är att få lite fold equity på fi om jag missar flop+att jag vill ha mer pengar i potten om jag träffar ett drag\färdig hand. Tänker jag fel? Mackan2 Fold Probable Raise (100,00) teuneke Fold Hammi Call (100,00) j_reyes Call (75,00) babafrans Call (50,00) Flop 4c - 9h - Th j_reyes Check babafrans Check Probable Check Här checkar jag för att checkraisa hammi, han bettar nästan alltid vid tecken på svaghet Hammi Check Turn 4c - 9h - Th - 9s Relativt äcklig turn, ångrar att jag inte bettade ut flop. j_reyes Check babafrans Bet (50,00) Probable Call (50,00) Hammi Raise (375,00) j_reyes Fold babafrans Fold Probable Call (325,00) Betraktar hammi's bet som en steal, så då frans foldat synar jag. River 4c - 9h - Th - 9s - 2c Probable Check Hammi Bet (475,00) Hur agera på river? Känns precis som ett milkbet, fast jag har ju read på fi som stealer. * RP - QoS * Citera
Big Less Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Klave=syn. Krona=fold. Du har spelat handen så dåligt/konstigt att det bara är att singla slant om hur du ska göra på river. Citera
Pokertomte Postad 14 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Klave=syn. Krona=fold. Du har spelat handen så dåligt/konstigt att det bara är att singla slant om hur du ska göra på river. Det är så illa alltså? Citera
Reaper Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Tycker det fattas viktig info i handen för att kunna syna river. Du hade behövt göra ett bet på flop till att börja med, så att det vet var du står. Sen på turn hade jag nog slagit om till säg 250 på frans bet då du har ett par fi's i potten. Jag skulle tro att Hammi skyddar sin hand här lika ofta som har gör steal, så om jag inte raisat innan skulle jag raisa han bet, går han då all-in så är det fold. Singa slant/chansa på river är mitt förslag.. svårt beslut Citera
Big Less Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Klave=syn. Krona=fold. Du har spelat handen så dåligt/konstigt att det bara är att singla slant om hur du ska göra på river. Det är så illa alltså? Jag tycker det. Du gör en menlös minihöjning preflop som inte säger någonting. Höjer du gör du det för att du vill ha mörkarna. Du vill inte ha en större pott på floppen med en sådan skithand. På flop är det fancy play syndrome. Beta rätt ut istället. På turn synar du en menlös bet och gör en ny syn när en riktig höjning kommer. Höj direkt, så kan du med gott samvete folda om Hammi slår om. På river har du ingen aning om var du står. Hammi kan ha allt från fyrtal till ingenting. Av den här handen att döma verkar du vara en lös/passiv spelare (en så kallad "fisk" ). Tveksamt om Hammi törs försöka bluffa en sådan spelare på river, men det är omöjligt att säga. Klave=syn. Krona=fold. Högkant=raise. Citera
Pokertomte Postad 14 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Jo, jag ångrar i efterhand att jag inte bettar flop men som jag sa hoppades jag att Hammi skulle betta, så att jag skulle få kunna dra på det med lite till. Nu gjorde han inte det och det kanske var därför jag började spela så konstigt (eller så är jag bara kass ) Citera
Pokertomte Postad 14 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Jo jag är nog en fisk. Tack för alla svaren, om någon är intresserad så vann jag handen. Hammi hade slöspelat en AK. Jag vann även turneringen, med en headsup match som tog två händer. Probable Call (475,00) Hammi shows: As - Kh (a pair of nines) Probable shows: Tc - Js (two pairs, tens and nines) Probable wins: 2 150,00 (with two pairs, tens and nines) Citera
derra Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Tycker du överskattar dina motspelare ganska grovt, med tanke på att det är en 10€ sit & go där det inte finns djupa stackar. Du förmodar att han hammi ska göra advancera spel och checkraisa och försöka sno en pott genom en raise osv osv.. Här är felen jag tycker du gör: 1. Varför överhuvudtaget spela JTo UTG? _om_ du ska spela den höj så mycket så att blindsen förhoppningsvis lägger sig och du inte får med händer som QT, KT, QJ, dvs massa händer som krossar din kassa hand. 2. Du har tur som träffar toppar på floppen, men här väljer du att checka fast ni är så många i potten??? Du motiverar det med att du tänker checkraisa Hammi, livsfarligt spel här hade jag ställt in med tanke på att det är en sit & go och du har ganska liten stack i förhållande till blindsen kvar. 3. När han checkar bakom och det kommer ännu en 9a på turn så bettar SB ut, BB synar Hammi RAISAR och du väljer att SYNA?! OM du tror att du leder så ska du ställa in, men bäst är att lägga sig här, din hand var dålig preflop, den var ok på floppen, men nu är den kass med tanke på hur många som är med i potten. Och som sagt, varför skulle hammi göra en jätteadvancerad bluffraise helt plötsligt när två spelare har visat styrka, hans höjning luktar också mjölkning, hade han velat sno potten hade han väl ställt in?! 4. River, med tanke på att du synade hans höjning på turn så har du bestämt dig för att din hand måste vara bäst? Inte direkt så du hade några drag, isåntfall så kan du lika gärna ställa in smeten på river, när du nu valde att inte göra det utan att checka och han bettar ut ungefär det du har kvar så bör du folda.. Överhuvudtaget en mycket dåligt spelad hand på alla gator. imho. Citera
derra Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Såg resultatet av handen och kan bara konstatera att du hade tur att hammi spelade handen ännu sämre än dig. Citera
Pokertomte Postad 14 Oktober , 2005 Författare Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Mkej då vet jag,tack för responsen! Citera
Kenny_Roger Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Med den read du har hade jag nog synat riverbetet. Läget han höjer i är helt enkelt ett för bra stealläge för att det inte ska kännas misstänkt - min. bet (svag), call (mkt svag). Klart han höjer? Dessutom hade han väl antagligen bettat ut med de flesta 9:orna på floppen om det hade checkats fram till honom? Citera
Kenny_Roger Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 3. När han checkar bakom och det kommer ännu en 9a på turn så bettar SB ut, BB synar Hammi RAISAR och du väljer att SYNA?! OM du tror att du leder så ska du ställa in, men bäst är att lägga sig här, din hand var dålig preflop, den var ok på floppen, men nu är den kass med tanke på hur många som är med i potten. Och som sagt, varför skulle hammi göra en jätteadvancerad bluffraise helt plötsligt när två spelare har visat styrka, hans höjning luktar också mjölkning, hade han velat sno potten hade han väl ställt in?! 4. River, med tanke på att du synade hans höjning på turn så har du bestämt dig för att din hand måste vara bäst? Inte direkt så du hade några drag, isåntfall så kan du lika gärna ställa in smeten på river, när du nu valde att inte göra det utan att checka och han bettar ut ungefär det du har kvar så bör du folda.. Överhuvudtaget en mycket dåligt spelad hand på alla gator. imho. Håller med dig på de två första punkterna men inte nödvändigtvis 3 och 4. Att säga att flera spelare har visat styrka på turnen är väl inte sant på nåt sätt? Min. bet och framförallt syn på det är väl så svagt det bara kan bli? Jag känner flera spelare som skulle höja i princip varje gång i detta läge (ofta med framgång) och Hammi berkar enligt postaren vara en sådan. Om han nu sätter honom på en bluff tycker jag att syn är rätt spel - han vinner mer när motståndaren bluffar (med en viss risk för utdragning) samtidigt som han förlorar mindre när han ligger efter det. Inget fel med det. Citera
derra Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Ok, jag kan möjligtvis hålla med om att check/syn på river är OK spel. Problemet är bara att om han tycker han har bäst hand (vilket han måste tycka eftersom han synade på turn) så varför inte ställa in degen redan på turn så fi får betala om han sitter på färg/stegdraget. Citera
Kenny_Roger Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Postad 14 Oktober , 2005 Förstår absolut din tanke med att ta betalt när man är ahead. Men här handlar det helt om vad man tror att Hammi sitter på - bra hand, info-raise, draghand eller bluff t ex. Utan read är det alldeles för svårt att säga vad det kan vara för att man ska kunna syna/trycka, men då han ser Hammi som en agressiv spelare som hugger på svaghet känns en bluff klart trolig och då är syn/check-syn det bästa spelet. Hade Hammi haft ett drag hade han antagligen bettat floppen med tanke på hur agressiv han är, och möjligen också med den 9:a som ger honom en stark turnhand. Om han däremot trycker kommer han aldrig att vinna något mer av bluffarna, få fold av draghänder som annars kanske bluffar turn, eventuellt (otroligt, men möjligt) få syn av händer som Q10 som kommer checka bakom på river, och bli rejält utskrattad när han verkligen har ett monster Så i det här läget tycker jag att det är helt okej att syna ner honom om man har en bra uppfattning om hur han spelar. Standardspel är dock: fold preflop - bet flop - fold turn - fold river. Typ Citera
sleddog Postad 15 Oktober , 2005 Rapport Postad 15 Oktober , 2005 MED J 10 som träöffar påp floppen så skulle iaf inte jag vilja ha med någon till turn, ett ordentligt bet är ett måste för att man inte skall förlora i det långa loppet oavsett vilken read man har på spelaren, bättre tappa potenetiell chip förtjänst än att losa mot en potentiell 999 efter turn.... Njölkning i all ära men rimligen bör man då ha en bättre hand då möjligheten för andra small pockets finns som kan träffa efter flop. Citera
Recommended Posts