Djens Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 Vad är skillnaden mellan att spela othello och att spela poker? Pokerspelaren går allin på sina drag Hajar ni? Drag!
Othello Postad 16 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2006 Just det, jag har glömt att nämna att jag kommer hoppa in som kommentator istället för Ola (gdaily) den 26 maj på Eurosport (sista avsnittet av Köpenhamn och första av tre från Deauville). Så nu vet ni det. Er normale och extremkompetente kommentator Ola återgår dock till sin post i kommentatorsbåset redan veckan efter, så bli inte förskräckta.
Othello Postad 16 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2006 När det går så här inser man att man saknat Party: 414 händer, 2.43 timmars speltid totalt (~200 händer idag och ~200 i förrgår). 87.31 BB/100. Ship it! Idag var det bara två personer som ställde in när de drog dött. Det var alltså svårspelat idag.
stackbrat Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 Just det, jag har glömt att nämna att jag kommer hoppa in som kommentator istället för Ola (gdaily) den 26 maj på Eurosport (sista avsnittet av Köpenhamn och första av tre från Deauville). Så nu vet ni det. Er normale och extremkompetente kommentator Ola återgår dock till sin post i kommentatorsbåset redan veckan efter, så bli inte förskräckta. Vad kul! Ska ses och elakt kommenteras efteråt. Om du itne säger något direkt sakfel så komemr jag ändå racka ner på din dialekt och eventuellt säga något helt taget ur luften i stil med "Men du lät så osäker" Skämt o sido, lycka till!
parre Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 Just det, jag har glömt att nämna att jag kommer hoppa in som kommentator istället för Ola (gdaily) den 26 maj på Eurosport (sista avsnittet av Köpenhamn och första av tre från Deauville). Så nu vet ni det. Er normale och extremkompetente kommentator Ola återgår dock till sin post i kommentatorsbåset redan veckan efter, så bli inte förskräckta. Jag förväntar mig extremt fria hån mot spelarna, deras spel, utseende, mammor liv och rent allmänt! En gång i livet?
Othello Postad 18 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2006 Jag spelade lite fullring NLT igår. En sak hände som fick mig att skratta. Jag fick KK och AA på SB samtidigt (och då menar jag exakt samtidigt) på två bord. En mycket duktig spelare här på forumet som inte omnämnts så mycket i dagboken (läs: det är inte djens, cassano eller mauau) svarade mig en gång hur ofta han lagt KK preflop. "På Party gör jag det hela tiden, det är fan läskigt hur ofta man är uppe mot AA där". Jag hamnade all in preflop på båda borden, och självklart: det var AA vs KK i ett battle of the blinds på båda. Annars så var det lite semibeats - set vs set, nötflush mot set som rivrade kåk, etc. Jag slutade dock på noll för dagen. Gårdagens roligaste: Cassano via MSN: "Jag är på tilt!" Jag: "NEJ! Hur dyrt?! 3k? 6k?" Cassano: "Jag var upp 3k. Nu är jag bara upp 1k." Jag: "I hate you." I övrigt: Allvarligt - vad skall Henke göra i allsvenskan? Kul när han första gången slår en sådan passning som han gjorde igår bara för att inse att killen han passar: 1 - Inte har ögonen på bollen. 2 - Springer åt fel håll. 3 - Ändå inte hade hunnit ikapp bollen pga att han helt enkelt inte är snabb nog. Slöseri säger jag. Det vore bättre om han bara lade av direkt. Gårdagen var ett perfekt slut på karriären. Fast först får han ju rocka loss i VM.
Othello Postad 18 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2006 Jag spelade lite fullring NLT igår. En sak hände som fick mig att skratta. Jag fick KK och AA på SB samtidigt (och då menar jag exakt samtidigt) på två bord. En mycket duktig spelare här på forumet som inte omnämnts så mycket i dagboken (läs: det är inte djens, cassano eller mauau) svarade mig en gång hur ofta han lagt KK preflop. "På Party gör jag det hela tiden, det är fan läskigt hur ofta man är uppe mot AA där". Jag hamnade all in preflop på båda borden, och självklart: det var AA vs KK i ett battle of the blinds på båda. Annars så var det lite semibeats - set vs set, nötflush mot set som rivrade kåk, etc. Jag slutade dock på noll för dagen. Gårdagens roligaste: Cassano via MSN: "Jag är på tilt!" Jag: "NEJ! Hur dyrt?! 3k? 6k?" Cassano: "Jag var upp 3k. Nu är jag bara upp 1k." Jag: "I hate you." I övrigt: Allvarligt - vad skall Henke göra i allsvenskan? Kul när han första gången slår en sådan passning som han gjorde igår bara för att inse att killen han passar: 1 - Inte har ögonen på bollen. 2 - Springer åt fel håll. 3 - Ändå inte hade hunnit ikapp bollen pga att han helt enkelt inte är snabb nog. Slöseri säger jag. Det vore bättre om han bara lade av direkt. Gårdagen var ett perfekt slut på karriären. Fast först får han ju rocka loss i VM.
Othello Postad 19 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 19 Maj , 2006 Gjorde ett grymt +EV spel igår i form av att jag härdade ut framför TVn med sambon och höll inne med 80% av de cyniska kommentarer jag hade angående melodifestivalen. Så det blev inget spel alltså, undantaget en femminutare på PokerStars när jag körde 0.05/0.10 och försökte vinna deras någothögtnummer-hand celebration (vinnaren av handen fick 5k). Självklart dunkades handen in på ett FLT-bord. Standard. Åtminstånde fanns det folk som betalade av potbet hela vägen när jag floppade nötstegen så jag plussade hela 7 dollar där. Nästan en Big Mac. För er som precis börjat med PLO - här är en kort guide till nutpeddling av RickyG (han med 1000-dollarsstacken på 25-bordet häromdagen). Scrolla ned lite till hans inlägg. Gratts till djens förresten, bra jobb igår!
Othello Postad 19 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 19 Maj , 2006 Vet inte om alla sett den här redan, men det finns en intervju ute med H@££INGGOL som är rätt kul. Han bjuder en del på sig själv när han säger att han mailade supporten på PokerStars och surade för att han vann live men inte på nätet. De slog på riggen åt honom och dagen efter plussade han rakt ut. Lee? Lee Jones? Please? Pretty please?
Othello Postad 20 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 20 Maj , 2006 Petla: Självklart, bara det att jag har nästa vecka hysteriskt fullbokad: - Jobbet tar mycket tid, snart leverans av multiplayerplattformen jag varit arkitekt för. - Jag måste förbereda mig till Eurosportgrejen. Ola har växt in i rollen och är mycket duktig numer, så jag måste preppa rejält för att det överhuvudtaget skall fungera. - Nästa helg är jag dessutom med på Stockholm European Grand Prix, en badasstor othelloturnering med en massa VM-spelare. Jag kommer inte förbereda mig alls för den, så där lär jag få spö av de flesta. Jag har inte spelat en match på 5 månader. Men det blir kul ändå. Om ni vill att jag skall skapa en turnering, skapa en tråd på lämplig del av forumet där ni disktuerar tid och datum så lägger jag upp en. Då kanske t o m turneringen kan bli lite mer officiell än förra, med bättre deltagarantal. Jag kan dock inte lova att jag kan vara med själv (eller så lär jag bomba all in första handen), men I'll hook ya up om ni vill det.
Othello Postad 20 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 20 Maj , 2006 Gårdagens cashgame gick rätt dåligt. Osviklig cashout curse eftersom jag tog ut $3k från Party till mitt bankonto igår. Jag hjälpte också till genom att spela rätt kasst. Ett par händer fick jag dock gratis. En timma in i spelet såg jag en hand där jag lade preflop där det blev en trevägs all-in på floppen och en kille förtvivlat i chatten hojtade "No! I thought it was hi/lo!!!". Jag är övertygad att samma sak hände mig när vi gick AI på floppen A78 och jag hade top set. Min motståndare hade nämligen 2345... Den mest intressanta handen var dock följande. Det börjar med en bluff på floppen (jag har blockers för stegen och outs för flushen). Turnen är både bra och dålig: Jag får top set i sjuor och har numer 16 outs. Självklart kommer jag inte lägga på turnen, och jag tycker det är vekt som tusan att inte betta ut (han kan ju sitta på K-högt flushdrag eller liknande). När han sedan slår om känns det som att han antingen prickat en redraw eller har en read på mig som tomte som överspelar flushdraget. Vilket kan vara hyfsat korrekt på det där bordet, för det var fan jinxat så det räckte... Men visst måste det vara helt ok att betta ut där? Någon måtta på weaktajtheten får det väl ändå vara även om man spelar på Party en helg. Party Poker Pot Limit Omaha Ring game Blinds: $1/$2 9 players Stack sizes: UTG: $242.85 UTG+1: $98.36 MP1: $163.15 MP2: $267.25 MP3: $191.60 CO: $327.45 Button: $53 Hero: $206 BB: $120 Pre-flop: (9 players) Hero is SB with UTG calls, 2 folds, MP2 calls, 3 folds, Hero calls, BB checks. Flop: ($8, 4 players) Hero bets $7.6, BB folds, UTG calls, MP2 folds. Turn: ($23.2, 2 players) Hero bets $22.05, UTG raises to $88.2, Hero calls.
cassano Postad 20 Maj , 2006 Rapport Postad 20 Maj , 2006 Hört på MSN: Othello säger: prima är riggat till min nackdel tror jag Othello säger: ingen fara, men finnarna försöker se hur långt de kan pusha mig innan jag tar båten över och tar itu med dem personligen
Othello Postad 21 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 21 Maj , 2006 Cassano har helt rätt, finnarna synar all in för 110 med AAxxr på brädan 679T tvåflush när jag har 88KK och flushdraget. På PLO 0.5/1. Efter den maskineringen blev det spel på Party istället en timma på kvällen och jag vann tillbaka de 200 som jag låg back tidigare på dagen. Sedan vann finnarna/orcerna melodifestivalen. Bäst kommentar post-festival på MSN stod en kompis för när vi diskuterade grannlandsröstningen (som är helt pinsam att se). Jag menade på att det var skumt att de forna jugoslaviska länderna först krigar som tusan och sedan delar ut 12-poängare till varandra till höger och vänster. Polaren kommenterade då: "10 points to Bosnia as compensation for the mass grave in 95." Svart humor, men ändå träffande. I övrigt tog jag tjuren vid hornen och installerade PostgresSQL till PTO. Kombinerat med ett verktyg som möjliggör datamining på Party har jag hyfsade reads utan min seriösa noteskollektion som jag har på Stars. Jag har förresten införskaffat PAHUD, vilket för PLO till viss del kan vara missvisande, men man identifierar snabbt nutpeddlarna i alla fall. Polaren skickade över en skön HH idag när han synade från SB med JJJJ och floppade 9QK. Han pottade och fick dock två syner samt tvingades lägga när flushen kom på turnen. Jag måste dock ge stor credit till hans spel. Jag? Jag har inga kul händer alls att visa upp. Tyvärr. Move along, there's nothing to see here.
Othello Postad 22 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 22 Maj , 2006 Igår lyckades jag (nästan) hålla tyst. Jag ställde m 99Kx på brädan 9J2 med midset+k-höga flushdraget efter att ha blivit reraisad på floppen. Flushdraget var ju det som avgjorde, då jag kunde varit översettad. Fi hade AT8x med flushdraget och klonkade en runner-runner flush i andra färgen. Jag muttrade i chatten "wow. nh donk" eftersom jag tycker det är rent förolämpande att bli reraisad av en tomte som ligger efter och fick till svar "what? I was ahead when the money went in". Om han anser 3:2 underläget som att vara favorit i handen så skall väl inte jag vara den som rättar till hans tankar, så jag gjorde snabbt en note och höll tyst. Jag är relativt stolt över detta faktiskt, jag har blivit lite bättre på sådant i alla fall. Dessutom var det här första gången på fyra veckor som jag sade något till en fisk i chatten. PAHUD betalade sig senare när jag fick en skön read genom verktyget och ställde in en kille med 120 i stacken på turnen med top tvåpar på brädan QT85 efter att han pottat preflop, flop och turn. Sedan skulle jag gå och lägga mig när Cassano på MSN hojtade till om att han ledde 100k guaranteed och att det bara var 17 spelare kvar. När jag väl släpat mig till Prima var det 9 spelare kvar. Jag och Mauau railade hårt (jag ville inte störa Cassano på MSN) och surade över synerna dansken hittade. Bäst var Cassanos kommentar "Men tilta mig dansk!" när han var AI med 33 och fick instasyn av QJo. Och följande MSN-konversation: (Cassano stjäl blinds med 6 spelare kvar genom att höja till 49999 preflop) Jag: Vad bra att du höjde till 49999 och inte 50k. Det hade ju varit en tell om något. Jag: Och så ser det ju mer ut i klienten också. Cassano: Exakt. Det ser så maffigt ut!
jackbalsam Postad 22 Maj , 2006 Rapport Postad 22 Maj , 2006 Cassano har helt rätt, finnarna synar all in för 110 med AAxxr på brädan 679T tvåflush när jag har 88KK och flushdraget. På PLO 0.5/1. Efter den maskineringen blev det spel på Party istället en timma på kvällen och jag vann tillbaka de 200 som jag låg back tidigare på dagen. Har också märkt att finnarna är svårbluffade på prima. Vad nickar du där förresten om man får fråga?
Othello Postad 23 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 23 Maj , 2006 Har också märkt att finnarna är svårbluffade på prima. Vad nickar du där förresten om man får fråga? Jag skäms för mycket över mitt spel för att våga svara på det - jag kan dock säga att vad jag kan minnas har vi inte suttit vid samma bord där än så länge (även om jag sett dig där vid andra bord). Mitt stridsrop på Prima är just nu "I deship it, I'm your bitch".
Othello Postad 23 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 23 Maj , 2006 Snabba noteringar: -Snackade i telefon med Cassano i en stund igår. Han plussade på FLT under telefonsamtalet, jag gjorde i vanlig ordning ingenting. -Mina pengar från Party dök upp under gårdagen. Snabbt jobbat (inte ens en hel bankdag) och till bra kurs. Respekt till Party. Bankwire är nöten, som Parre hade sagt. -B2B diskuteras på 2+2s PLO-forum. Rätt kul och korrekt beskrivning av spelet på de lägre nivåerna. -Underworld evolution kan ni undvika. -Jag hoppas istället på X-men - the last stand.
rockefeller Postad 24 Maj , 2006 Rapport Postad 24 Maj , 2006 -Jag hoppas istället på X-men - the last stand. Hm... Hört att den ska vara helt värdelös Men smaken är som baken.
Othello Postad 24 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 24 Maj , 2006 -Jag hoppas istället på X-men - the last stand. Hm... Hört att den ska vara helt värdelös Men smaken är som baken. Två ord: Halle. Berry. Helt värdelös är således en omöjlighet.
Othello Postad 24 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 24 Maj , 2006 Här är PLO-varians i sitt esse, alla händer inträffade inom ramen av 30 minuters spel på tre bord: 89TQss i MP1. UTG höjer till $6, jag synar, CO pottar om, UTG och jag synar. Floppen kommer 89J enfärgad i fel färg. Check-check, CO pottar för c:a 45 och lämnar 48 bakom. UTG lägger, jag steker i 12 av de 15 sekunder man har på sig på Party. Jag ser att han är slaskig tack vare PAHUD som jag både gillar och inte gillar just nu (bra info, ser fult ut på skärmen). I sann "vad skall han ha lixom?"-anda minraisar jag till sist och ställer således i princip in honom. Han lägger. +$80. Potentiell förlust: -$100. AAKxds, jag pottar pre på knappen, tre till floppen. Floppen kommer Qxx med två i min färg. En kille bettar ut, jag stönar då han inte har fullt inköp (c:a 110 när handen startade, 60 kvar efter sitt flopbet) och ställer in honom av ren princip. Han har QQxx som står. 1.97:1 mot mig, inte ett greatest hits ögonblick rent oddsmässigt, men om han har top tvåpar så leder jag, och har han mid/bottom set och någon gång då och då lägger så är det också +EV. Men det är lite gambling. -$110, kunde varit +$110. Jag synar för 53 preflop med 6789, tre hjärter. Två shortstacks är all in, jag har fullt inköp, två andra killar i handen (varav en är jättefisk) täcker mig. Floppen kommer 559 och vi checkar. Jag funderade på fullaste allvar på att ställa in pga stegdraget och få lite döda pengar i potten, men det blir så pinsamt om någon har en femma så jag checkade istället. Turn 9. Fisken bombar in 250 pronto, jag har 145 att syna för in i potten på $530 (ok, party visar ju att potten är på 640, men jag drog av 110 pga hans överbet). Jag ligger ju efter, men whatever. Syn, blank river och hans Q-kicker står. -$200, kunde varit +$440 eller ngt liknande. Han synade fö preflop för $53 med 69TQ rainbow. Slamtilt. AAJJss på knappen, jag har $280. CO höjer till 5, vilket i min smak är för lite, men då jag sällan pottar om preflop vill jag inte avslöja handen och synar bara. Helst hade jag sett att CO pottat och dunkat upp det till 11. Nåväl, man tager vad man haver. Stollen på UTG+1 som täcker mig pottar om till 35, CO synar, jag släpper ut katten ur påsen (svengelska är kul!) och slår om till 156 samt tänker pusha oavsett flopp. Stollen på UTG+1 hittar synen preflop med vad som visade sig vara A562ss (...) och CO ger till sist upp sin hand. Floppen kommer K87 tvåflush i min färg. Stollen checkar såsom stollar gör, jag ställer för mina sista $130, och stollen, true to form, synar med suckerstegdraget. Turn 8, river K, mitt tvåpar vinner. +$280, kunde varit -$280 med grym otur eller -$180 om CO hängt kvar till rivern och fått trips. Summering av dessa 30 minuter: 80-110-200+280= +$50 och en halv hjärtattack. Potentiell vinst på dessa 30 minuter om mina två drag suttit: 80+110+440+280=+$910 Potentiell förlust på dessa 30 minuter om jag blivit utköpt/synad på enfärgade brädan: -100-110-200-280=-$690 Trolig förkortning av mitt liv pga den här sessionen: -2 månader.
Okok Postad 24 Maj , 2006 Rapport Postad 24 Maj , 2006 Trolig förkortning av mitt liv pga den här sessionen: -2 månader. Hah Avslöja vad du heter nu för tusan, Othello! Jag lirar rätt ofta PLO 1/2 på Prima - har man mött dig då?
Filip Postad 24 Maj , 2006 Rapport Postad 24 Maj , 2006 Kanske dax att glida över till action spelet stud/8? Där finns bara +EV beslut och inga badbeats!
Recommended Posts