Azaroth Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2005 4 tablar så jag har ingen read på killen. Gjorde en liten bluff här, han kändes vek bara. Det jag funderar på om detta verkligen kan vara ett lönande spel i längden? ***** Hand History for Game 2851335334 ***** $100 NL Texas Hold'em - Sunday, October 09, 13:59:25 EDT 2005 Table Table 65366 (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 10 Seat 7: wedgie54 ( $185.73 ) Seat 10: ultimate8s ( $244.70 ) Seat 5: LuckyHorse69 ( $164.30 ) Seat 2: stan4021 ( $89.90 ) Seat 6: BigStackThug ( $99 ) Seat 9: filleflesk ( $56.60 ) Seat 8: tahoe89 ( $92.72 ) Seat 3: joggeDK ( $59.15 ) Seat 4: Bidbub ( $97.50 ) Seat 1: NICKHOLDEN ( $79 ) BigStackThug posts small blind [$0.50]. wedgie54 posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to LuckyHorse69 [ 4 5 ] tahoe89 folds. filleflesk folds. ultimate8s folds. NICKHOLDEN raises [$3]. stan4021 calls [$3]. joggeDK folds. Bidbub calls [$3]. LuckyHorse69 calls [$3]. BigStackThug folds. wedgie54 folds. ** Dealing Flop ** [ T , Q , 3 ] NICKHOLDEN bets [$6]. stan4021 folds. Bidbub folds. LuckyHorse69 calls [$6]. Han känns vek helt enkelt så jag synar för att plocka upp ett RR drag eller bluffa ut han om han fortsätter visa svaghet. ** Dealing Turn ** [ 8 ] NICKHOLDEN bets [$8]. LuckyHorse69 raises [$20]. NICKHOLDEN calls [$12]. Han verkar fortfarande svag så jag försöker köpa, utan framgång (samt outs). Antingen har han damen eller kanske bara AK. ** Dealing River ** [ 8 ] NICKHOLDEN checks. LuckyHorse69 is all-In [$135.30] Killen har 50 kvar i stacken och det enda sättet jag kan vinna på är en bluff, all-in (ungefär potbet). Det roliga är ju att jag riskerar totalt 70 till 76 på mina bluffar för att vinna en pott som på rivern är på runt 65 i vilken jag slängt in en hel del själv. Kommentar, kasst spelat eller? Men han känns svag. Att påpeka är att jag sällan gör såna här bluffar, men måste experimentera för att utveckla mitt spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoneburg Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2005 Preflop Helt okej att syna med 54 eftersom du har positionb och det kommer att bli en multipot. Flop Err... här har du inget par och inget drag. Om han känns vek bör du väl raisa. Kan inte se att det skulle kunna vara rätt att syna här för att "plocka upp ett drag". Här tycker jag folden är given. Du har inte träffat någonting alls, glöm dina $3 och spela nästa hand. Turn Var inte idén med synen på flop att du skulle försöka hitta några outs att bluffa med? Inga outs kom och ändå bluffar du... Han har trots allt betat både flop och turn, finns det någon anledning att tro att han bluffar eller är det bara rent önsketänkande? River Hmm... du betar $135 för att vinna $64. Borde ju vara svårt för honom att hitta synen utan ett monster men det räcker ju att han har TT/QQ eller gör en bluffsyn 1 av 3 gånger så går du fetback. Ditt spel här lär vara ruskigt -EV om du inte har image som en rock och han är weak. Om du promt måste bluffa skulle jag göra det med ett typ $40-60 bet istället. Då ser det mer trovärdigt ut och behöver inte lyckas lika ofta. Förstår inte varför du inte foldar floppen bara, han kanske känns svag men han lär ju kunna slå 5-high. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TjockisBagarn Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2005 PreflopHelt okej att syna med 54 eftersom du har positionb och det kommer att bli en multipot. Flop Err... här har du inget par och inget drag. Om han känns vek bör du väl raisa. Kan inte se att det skulle kunna vara rätt att syna här för att "plocka upp ett drag". Här tycker jag folden är given. Du har inte träffat någonting alls, glöm dina $3 och spela nästa hand. Turn Var inte idén med synen på flop att du skulle försöka hitta några outs att bluffa med? Inga outs kom och ändå bluffar du... Han har trots allt betat både flop och turn, finns det någon anledning att tro att han bluffar eller är det bara rent önsketänkande? River Hmm... du betar $135 för att vinna $64. Borde ju vara svårt för honom att hitta synen utan ett monster men det räcker ju att han har TT/QQ eller gör en bluffsyn 1 av 3 gånger så går du fetback. Ditt spel här lär vara ruskigt -EV om du inte har image som en rock och han är weak. Om du promt måste bluffa skulle jag göra det med ett typ $40-60 bet istället. Då ser det mer trovärdigt ut och behöver inte lyckas lika ofta. Förstår inte varför du inte foldar floppen bara, han kanske känns svag men han lär ju kunna slå 5-high. Fi hade 50 kvar i stacken så 40-60 och all in är väl samma sak Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoneburg Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2005 Okej, i så fall tar jag tillbaka allting. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
forb Postad 10 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2005 På floppen har du inte ett skit förutom runner runner drag. Du tycker han känns svag när han bettar ut halva pot mot 3 motspelare ? Du säger att du inte har någon read alls hur kan du då känna att han känns svag ? Skulle inte förvåna mig om han satt med T9 å pwna dig to the bone :> Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SAP Postad 10 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2005 Azaroth, bra spel rätt igenom - visst man kan argumentera för och emot din bettningsstrategi men eftersom du bestämmer dig för en bluff redan på flop tycker jag att det är ett bra spel - kanske kan du slå om lite hårdare på turn för att få mera information, men samtidigt måste du akta dig för att få FI potcommittad då du inte har tillstymmelse till drag. Dvs, ditt omslag var bra med tanke på att FI har ungefär ett potbet kvar till river. Allt under 2-par foldas vid ditt riverbet - iom att din read intalar dig att han inte har en stark hand tycker jag att din allin är exemplarisk. Dvs, antar att du tycker att hans check visar ännu mera vekhet - kanske bör hans syn på turn ringa varningsklockor, och hans check på river kan betyda toppar eller över par som han ev kommer syna med, beroende på vilken image du har vid bordet + vilken hand han sätter dig på. Svårt att säga vad som är rätt eller fel, men som sagt jag gillar metoden. Hur gick det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 10 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2005 Jag gillar inte spelet alls mot en okänd motståndare. Att du tycker att han "känns" vek köper jag inte utan en bra motivering (bättre än att tro att alla som bettar halv pot är veka). Om du nu ska bluffa är floppen ett bättre läge imo, då kan du vid syn betta turn relativt hårt utan att commita hela din stack. För övrigt tycker jag att det är bättre att spara sina bluffar till missade drag eller andra händer där man någon gång under handens gång har haft några outs (typ floppat bottenpar med gutshot). Som det är nu betalar du $79 för att kunna tjäna $35 eftersom sannolikheten att vinna på bästa hand efter floppen i princip är noll. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SAP Postad 10 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2005 Som sagt, man kan absolut diskutera bettningsstrategin som använts - håller med om det. Men om ens read säger vek gillar jag spelet. Lägg därtill information som att FI synar turn och checkar river + att han har en vek image, då gillar jag spelet som beskrivet i första posten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Azaroth Postad 10 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 10 Oktober , 2005 Tack för alla synpunkter! LuckyHorse69 is all-In [$135.30] NICKHOLDEN did not respond in time. NICKHOLDEN folds. LuckyHorse69 shows [ 4 , 5 ] a pair of eights. LuckyHorse69 wins $197.80 from the main pot with a pair of eights. Ja han tänkte länge och foldade, sa att han hade lagt en dam, KQ? AQ? Kan återigen lägga vikt vid att detta är ett spel som jag sällan gör, speciellt som jag inte har några outs lol . Anledningen att jag inte höjde floppen var att jag ville ha information billigt, samt eventuellt gratiskort för RR drag. Har svårt för folk som halvpottar (detta ger mig både styrka och även svaghet ifall någon ska få för sig att trigga mig) När han sedan fortsatte att betta extremt vekt på turn var jag tvungen att bestämma mig för att han inte gillade sin hand överdrivet mycket, satte han snarare på AK, AJ osv här. Har någon ett monster å bettar vekt på floppen så brukar de flesta ofta skjuta in mer pengar på turn. Han tog en del tid på sig att syna turn, så det kändes som att det var +EV att göra riverbluffen i.o.m. att jag redan försatt mig i situationen och det var ENDA chansen att vinna handen. Jag bettar runt 50 för att vinna 65 så då är det +EV om det lyckas knappt 50% av gångerna, även om spelet dessförinnan möjligtvis var -EV? Som sagt gör jag sällan sådana här spel, men vill experimentera hur mycket man kan pusha sina motståndare. Dessutom så är det bra för imagen nästa gång man har en hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts