Gå till innehåll

NLT - AK floppar TPTK, felspelat?


parre

Recommended Posts

andkan (4,620.00 in seat 1)

jasmin (2,315.00 in seat 2)

Sushi (2,325.00 in seat 3)

vodovoz (2,095.00 in seat 4)

Nebbas (1,898.00 in seat 5)

goodj1 (3,310.00 in seat 6)

limeburner (1,764.00 in seat 7)

J_App (3,308.00 in seat 8)

robertn (2,990.00 in seat 9)

 

2.5k guarantee på 24h. Har gjort en rebuy men det går bra hittills i alla fall, efter att jag dubblade en gång med QQ vs 99. Nyss satt mig vid bordet, enda nicket jag känner ingen är jasmin (som jag tror jag sett på de höga PLO-borden, ingen aning om hur hon spelar).

 

Dealer: robertn

Small Blind: andkan (50.00)

Big Blind: jasmin (100.00)

 

andkan was dealt: Ah - Kd

 

AKo i SB.

Sushi Fold

vodovoz Fold

Nebbas Fold

goodj1 Fold

limeburner Fold

J_App Call (100.00)

robertn Call (100.00)

andkan Raise (550.00)

 

 

Raisar till 600 ur SB.

 

jasmin Fold

J_App Fold

robertn Call (500.00)

 

Flop 9h - 8c - As

 

Floppar TPTK. Kan väl inte be om en finare flop, egentligen, fast det ligger stegdrag ute, så jag köper gärna potten här och nu. Jag betar pott - 1400.

 

andkan Bet (1,400.00)

robertn All-In (2,390.00)

 

Efter en tids betänketid går robertn allin. Misstänker att jag är slagen, men känns ändå som om jag måste syna 990 till med min hand.

 

andkan Call (990.00)

 

Turn 9h - 8c - As - Kh

River 9h - 8c - As - Kh - 7d

 

andkan shows: Ah - Kd (two pairs, aces and kings)

robertn shows: 9s - 9c (three of a kind, nines)

robertn wins: 6,180.00 (with three of a kind, nines)

 

Sprang in i setet alltså, hade jag vunnit denna hand hade jag haft runt 8k och ett mycket bra läge.

 

Frågan är alltså hur jag borde spelat den?

Tycker inte det är fel att höja preflop, jag vill inte spela mot fyra pers varav minst en med random hand. Floppar TPTK, men borde jag kanske ha betat mindre? Ett pottbet kanske var i överkant? Har han ingenting så foldar han ju ändå och jag kan lägga mig mot eventuellt omslag om jag tror mig slagen. Borde jag betat typ halvpott, 700, istället?

 

Jag har en känsla av att jag försatte mig i en mycket dålig situation genom att beta så mycket. I det läget slår väl enbart en bättre hand om - känns inte som om det är ett bra bluffläge, så jag borde väl ha betat mindre och väntat på vad motståndaren gör-.

 

 

Är överlag missnöjd med hur jag spelade. Gjorde ett riktigt tomtemove, sen skärpte jag till mig, men det kändes inte som om jag kom i balans under turneringens gång. Spelade oerhört weak/passive som shortstack istället för att köra på hårt, hade kunnat stjäla flera potter där jag bara inte vågade trycka. Aja, får skylla på bristasnde rutin av större turneringar.

 

Åkte till slut med KK vs A5 som shortstack sista handen innan pausen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...