parre Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 100/200 Live på Cosmo igår. Precis satt mig och postat en mörk i sen position för att få spela - ja, -EV, men jag var slasksugen. Preflop: Parre får 77 Någon höjer i EP. Jag utgår från att han är en tomte och att 77 leder mot hans handrange och trebetar. Eller nått. Jag suger på FL, men trebet lät bra. En av mörkarna kallsynar samt raisaren. Flop: Qxx, där x = obetydliga kort lägre än 7. Check till mig, jag betar 100. Båda synar. Turn: total blank. Jag har fortfarande andraparet. Båda checkar till mig. Är detta ett läge för ett värdebet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Magaluf Raider Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 ...men du vill inte låta händer typ AJo få ett gratiskort. Så ett bet för att skydda din hand är på sin plats. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vetgirig Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 ja med bara 1 kort över ditt par så bör du anta att du har bästa handen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Callahan Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 På turn är det inget snack om saken. Den verkliga frågan är om du har en värdebet på river utan förbättring. Att posta i sen position är inte dåligt (om inte rigg-cosmo har några sjuka regler kring det som jag inte känner till). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gyre Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 På turn är det inget snack om saken. Den verkliga frågan är om du har en värdebet på river utan förbättring. Att posta i sen position är inte dåligt (om inte rigg-cosmo har några sjuka regler kring det som jag inte känner till). Så länge det handlar om fullbord iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Blado Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 Är väl aldrig bra att satsa pengar i en pott med osedda kort oavsett position. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iller Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 Mot två spelare där ingen visat någon styrka på floppen ska du absolut beta turn där med 77 och bara ett överkort på bordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morberg Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 Är väl aldrig bra att satsa pengar i en pott med osedda kort oavsett position. Om du gör det i CO på 10-manna är det billigare än att posta mörkar. (Du betalar i snitt mindre för varje hand du får spela jämfört med att posta BB+SB var 10:e hand.) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 6 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 Misstänkte det. Igår funkade inget, valde fel lägen att värdebeta på och fel lägen att checka på. Denna hand var den första jag spelade men med facit i hand hade jag soklart turnbet (hade säkert fått minst en syn också). Hur som helst: Jag checkar bakom. På turn kommer en K. Check. Stek-check. Jag checkar. Spelare 1 visar 44, spelare 2 muckar, jag vinner på 77. Till och med jag som aldrig lirar FL på nätet och som nästan aldrig spelat live FL inser ju hur uppenbart värdebetet på turn är. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 Om du gör det i CO på 10-manna är det billigare än att posta mörkar. (Du betalar i snitt mindre för varje hand du får spela jämfört med att posta BB+SB var 10:e hand.) Beror ju på hur bra det går utanför mörkarna i snitt. Är man en sunkig fixlimitspelare är det ju ingen bra deal. En hög rejk kan lätt ha samma effekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 6 Oktober , 2005 Författare Rapport Share Postad 6 Oktober , 2005 Om du gör det i CO på 10-manna är det billigare än att posta mörkar. (Du betalar i snitt mindre för varje hand du får spela jämfört med att posta BB+SB var 10:e hand.) Beror ju på hur bra det går utanför mörkarna i snitt. Är man en sunkig fixlimitspelare är det ju ingen bra deal. En hög rejk kan lätt ha samma effekt. Är man en sunkig fixedlimitspelare (som jag) spelar man mest för att det är kul, lära sig spelet och få lite omväxling från slaskandet på pokerklubbarna runtom i stan. Då vill man ha action istället för att vänta en kvart på att få en hand Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts