Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Låt oss säga att du sitter på 7 :club: 7 :heart: . Sitter i bra position, en spelare höjer 4BB preflop, en annan synar, du synar och alla andra slänger sig.

Floppen kommer A :diamond: A :heart: 7 :spade:

Fi nr 1 betar pot, fi nr 2 synar, din tur - vad gör du här?

* Flytt till PHH - QoS *

Postad

Släng ut en stor bet! Du har kåk vilket de andra med väldigt stor sannorlikhet inte har. De delar antingen essen. Vet inte om det var regnbåge på floppen, men annars så kan en av dem ha färgdrag också. Men här vill vi ju vinna potten på en gång om det är möjligt och om ngn av dem skulle lägga sig på din bet för att de förstår att de kanske har för låg kicker eller att handen inte räcker till så har du ännu större chans att vinna eftersom du har ett till kort som inte blir farligt.

Postad
Släng ut en stor bet! Du har kåk vilket de andra med väldigt stor sannorlikhet inte har. De delar antingen essen. Vet inte om det var regnbåge på floppen, men annars så kan en av dem ha färgdrag också. Men här vill vi ju vinna potten på en gång om det är möjligt och om ngn av dem skulle lägga sig på din bet för att de förstår att de kanske har för låg kicker eller att handen inte räcker till så har du ännu större chans att vinna eftersom du har ett till kort som inte blir farligt.

Här vill då, åtminstonde inte jag, vinna potten direkt. I sånna här tillfällen är jag ute efter hela fi's stack och förhoppningsvis lite till också! ;)

Postad

Jag har hamnat i den situationen ett par gånger nu på senare tid och jag har spelat den ungefär som ni har sagt. Re-raise efter floppen, re-raisar han sen igen så är det bara att ställa in och hoppas att han inte träffar sin kicker. Men risken att han slänger när du kontrar Allin är väl relativt hög? I detta läge vill man ju ha maximalt betalt.

Men en re-raise är ett måste på floppen? Ingen idé att ens tänka på att slowspela denna hand eller?

Postad

Här vill då, åtminstonde inte jag, vinna potten direkt. I sånna här tillfällen är jag ute efter hela fi's stack och förhoppningsvis lite till också! ;)

Du har rätt, jag har fel :P Det lär ju inte heller vara så att båda av dessa foldar hur stor bet man än gör... Minst en av dem går ju med eftersom denne tror att den vinner på kicker, eller tror att man tokbluffar. Men som sagt, skulle ha slängt ut en riktigt stor bet, för att de kommer man kommer ju gå med, och att slowspela och ge dem "gratiskort" till att pricka kåken är ju inte ens till att överväga!

Postad
Jag har hamnat i den situationen ett par gånger nu på senare tid och jag har spelat den ungefär som ni har sagt. Re-raise efter floppen, re-raisar han sen igen så är det bara att ställa in och hoppas att han inte träffar sin kicker. Men risken att han slänger när du kontrar Allin är väl relativt hög? I detta läge vill man ju ha maximalt betalt.

Men en re-raise är ett måste på floppen? Ingen idé att ens tänka på att slowspela denna hand eller?

Fi kommer knappast slänga AK eller AQ och dessa händer är dessutom de mest troliga i båda fi:s HD.

När jag tänker efter närmare så tror jag inte att fi 2 kommer att släppa något ess alls då han valt att syna 4bb med det preflop. Det känns rätt ologiskt att gilla esset så mycket preflop och sen folda då man träffar triss.

Postad

Skulle lägga ett bet på minst pott. Om dom andra sitter på ett A så kommer dom gå med, du kanskte tillochmed får en reraise och kan då gå all in. Finns ju även risk att dom får en högre kåk därför tycker inte jag man ska slowplay.

Postad

Tänk på att turnkortet inte bara kan ge dina motståndare kåk utan göra dom mer rädda att betala av eftersom det finns ett till kort som kan hjälpa någon att skramla ihop en kåk.

Tycker man ska gasa redan på floppen.

Postad

Helt klart ska du höja på floppen.

Nu var det ju ingen HH, men stackdjup hade vart kul så man hade luska ut nån strategi för bäst värde ur de svaga A som kän tänkas lägga, då jag utgår från att AK/AQ väldigt sällan kommer lägga.

EDIT: slowplay är dåligt här eftersom i stort sett inga kort kan komma som hjälper fi, utan att det gör att du samtidigt blir slagen. Att kallsyna är ju bara bra om ena är lite halvshort och kan bli comitted på turn.