Gå till innehåll

NLT - AA möter all-in på turn


Max Cady

Recommended Posts

Hur e den här handen? Hur skulle ni spelat? Jag vet inte faktiskt om jag spelade helt fel?

 

** Game ID 326584640 starting - 2005-10-01 13:45:14

 

** Morgan [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

 

 

 

- maitor sitting in seat 1 with $26.11

 

- Max Cady sitting in seat 2 with $19.80

 

- Quisto sitting in seat 3 with $24.30

 

- Mr_Spadge sitting in seat 4 with $11.65 [Dealer]

 

- B4RRYT sitting in seat 5 with $8.84 [sitting out]

 

- koolnkrazy sitting in seat 6 with $18.98

 

- Asa_62 sitting in seat 9 with $14.36

 

- pepsmand sitting in seat 10 with $22.26

 

 

 

koolnkrazy posted the small blind - $0.10

 

Asa_62 posted the big blind - $0.20

 

Max Cady posted to play - $0.20

 

 

 

** Dealing card to Max Cady: Ace :club: , Ace :spade:

 

pepsmand folded

 

maitor folded

 

Max Cady checked slowplayar lite

 

Quisto folded

 

Mr_Spadge folded

 

koolnkrazy raised - $0.40 liten raise, kan inte ha nå speciellt

 

Asa_62 raised - $1.80 hmm, högt par?

 

Max Cady called - $1.80

 

koolnkrazy called - $1.80

 

 

 

** Dealing the flop: 8 :spade: , 9 :heart: , 5 :club:

 

koolnkrazy checked

 

Asa_62 bet - $4.00 skulle inte betat så hårt med 67!

 

Max Cady called - $4.00

 

koolnkrazy folded

 

 

 

** Dealing the turn: 8 :diamond:

 

Asa_62 went all-in - $8.76 hon kan ju inte ha betat $1,80 preflop med X8!

 

Max Cady called - $8.76

 

 

 

** Dealing the river: 2 :heart:

 

Asa_62 shows: XX

 

Max Cady shows: Ace :club: , Ace :spade:

 

? wins $29.42 from the main pot

 

 

 

End of game 326584640

Detta var för övrigt min första hand vid detta bord, den sista också, reste mig och gick efter den var klar. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelar handen för mesigt. Beta pott preflop och försök inte på en check raise. Har du otur så checkar alla och du blir utdragen av skitahand.

På floppen kan du ju inte checka eftersom det inte ger dig någon info. Jag hade betat minst halvpot får man mothugg så kan man ju börja fundera vad man är upp emot.

Men ditt största misstag är ditt preflop spel. Spelar man så passivt med AA så förlorar man ofta stora potter eftersom man mer eller mindre låte fi dra ut en. Jag har sett många passivt spelade AA bli utdragna i stora potter.

 

Eftersom du postat handen så gissar jag att du förlorar handen och då antingen mot en triss eller en kåk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som cheunce säger spelar du handen alldeles för passivt. Höj preflop och var inte rädd att återhöja om du får mothugg. Du checkar/synar hela handen ut och får därför ingen vettig information om motståndarens hand.

 

Asa_62 bet - $4.00 skulle inte betat så hårt med 67!

Om hon nu har 67, vad får dig att säga att hon inte skulle spela den så "hårt"? Det är ju guld att sitte med 67 där. Är hon lite smart vet hon att hon är uppe mot två höga kort/högt par och hon kommer med största sannolikhet att få betalt.

Jag säger inte att jag tror att hon har 67, men säg inte att hon inte skulle spela den så hårt om hon har det, det är inte alls omöjligt.

 

Asa_62 went all-in - $8.76 hon kan ju inte ha betat $1,80 preflop med X8!

Kan hon inte? Trodde det här var "[Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game)".

 

Det är väldigt svårt att sätta henne på en hand eftersom att du bara synar hela vägen. Du måste betta/höja för att få ut information!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skitdåligt spelat :( Så där kan du inte vinna i längden.

Man postar HH's för att få konstruktiv kritik. Meningen är inte att man ska posta händer och visa hur bra man är. Tvärt om postar man när man har spelat dåligt för att få kommentarer så att man utvecklas.

 

Vad är det för mening att säga att han spelar skitdåligt? Säg vad han gör för fel hur han kan spela bättre istället.

 

Det tycker iaf jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skitdåligt spelat :( Så där kan du inte vinna i längden.

Man postar HH's för att få konstruktiv kritik. Meningen är inte att man ska posta händer och visa hur bra man är. Tvärt om postar man när man har spelat dåligt för att få kommentarer så att man utvecklas.

 

Vad är det för mening att säga att han spelar skitdåligt? Säg vad han gör för fel hur han kan spela bättre istället.

 

Det tycker iaf jag.

 

Kanske samtidigt bra att tydliggöra att han inte spelar handen lite smått fel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skitdåligt spelat :( Så där kan du inte vinna i längden.

Man postar HH's för att få konstruktiv kritik. Meningen är inte att man ska posta händer och visa hur bra man är. Tvärt om postar man när man har spelat dåligt för att få kommentarer så att man utvecklas.

 

Vad är det för mening att säga att han spelar skitdåligt? Säg vad han gör för fel hur han kan spela bättre istället.

 

Det tycker iaf jag.

 

Kanske samtidigt bra att tydliggöra att han inte spelar handen lite smått fel...

Ja? Har jag sagt nåt annat? Jag menar bara att det inte är någon mening och säga att han spelar fel om han inte säger vad han gör för fel eller hur han kan spela bättre. Vem som helst kan ge kritik, men det är ju konstruktiv kritik man är ute efter.

 

Han får gärna säga att han spelar handen kasst, men det gör ingen nytta så länge han inte säger vad han gör som är kasst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skitdåligt spelat :( Så där kan du inte vinna i längden.

Man postar HH's för att få konstruktiv kritik. Meningen är inte att man ska posta händer och visa hur bra man är. Tvärt om postar man när man har spelat dåligt för att få kommentarer så att man utvecklas.

 

Vad är det för mening att säga att han spelar skitdåligt? Säg vad han gör för fel hur han kan spela bättre istället.

 

Det tycker iaf jag.

 

Tack aglo!

 

Här kommer resultatet:

 

** Dealing the river: 2 of Hearts

 

Asa_62 shows: Jack of Clubs, Ace of Hearts

 

Max Cady wins $29.42 from the main pot

 

 

 

End of game 326584640

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skitdåligt spelat :( Så där kan du inte vinna i längden.

Man postar HH's för att få konstruktiv kritik. Meningen är inte att man ska posta händer och visa hur bra man är. Tvärt om postar man när man har spelat dåligt för att få kommentarer så att man utvecklas.

 

Vad är det för mening att säga att han spelar skitdåligt? Säg vad han gör för fel hur han kan spela bättre istället.

 

Det tycker iaf jag.

 

Tack aglo!

 

Här kommer resultatet:

 

** Dealing the river: 2 of Hearts

 

Asa_62 shows: Jack of Clubs, Ace of Hearts

 

JuliaE wins $29.42 from the main pot

 

 

 

End of game 326584640

 

Schysst när nån som inte ens är med i potten kommer förbi och snor den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skitdåligt spelat :( Så där kan du inte vinna i längden.

Man postar HH's för att få konstruktiv kritik. Meningen är inte att man ska posta händer och visa hur bra man är. Tvärt om postar man när man har spelat dåligt för att få kommentarer så att man utvecklas.

 

Vad är det för mening att säga att han spelar skitdåligt? Säg vad han gör för fel hur han kan spela bättre istället.

 

Det tycker iaf jag.

 

Ja du har såklart rätt. Men ville verkligen få fram budskapet på ett tydligt sätt så han förstår att det där spelet måste han ändra. I övrigt kanske han spelar bra men det där var verkligen _skitdåligt_ spelat.

 

Och nu konskruktiv kritik det är som alla andra säger att du måste tryck på mycket hårdare. Preflop, flop och turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skitdåligt spelat :( Så där kan du inte vinna i längden.

Man postar HH's för att få konstruktiv kritik. Meningen är inte att man ska posta händer och visa hur bra man är. Tvärt om postar man när man har spelat dåligt för att få kommentarer så att man utvecklas.

 

Vad är det för mening att säga att han spelar skitdåligt? Säg vad han gör för fel hur han kan spela bättre istället.

 

Det tycker iaf jag.

 

Tack aglo!

 

Här kommer resultatet:

 

** Dealing the river: 2 of Hearts

 

Asa_62 shows: Jack of Clubs, Ace of Hearts

 

JuliaE wins $29.42 from the main pot

 

 

 

End of game 326584640

 

Schysst när nån som inte ens är med i potten kommer förbi och snor den!

 

Japp, den är tung. Årets bad-beat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahahaha! Spelar på tjejens log-in, glömde ändra namnet till mitt: Max Cady! Hahahaha!

 

För övrigt, jag vet att jag spelade piss! Det finns vissa "distraktionsmoment" som fanns omkring mig, ville bara avsluta handen. ;-=. MEN, kolla hur HON spelar! =) Snacka om potcommited! Okej, jag erkänner, jag var kass men hon var oootroooloiiigt kass! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL20 känns inte som rätt nivå för att vara fancy preflop. Ta betalt för tusan.

 

Men sen så tycker jag ändå du spelade handen helt ok. Flopen är ju ofarlig. Det enda en höjning på flopen gör är ju att jaga bort sämre händer och du får ju aldrig bort några händer som slår dig. Om du höjer så kan du ju ändå inte lägga dig för omslag, eftersom en raise i stort sett är all-in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL20 känns inte som rätt nivå för att vara fancy preflop. Ta betalt för tusan.

 

Men sen så tycker jag ändå du spelade handen helt ok. Flopen är ju ofarlig. Det enda en höjning på flopen gör är ju att jaga bort sämre händer och du får ju aldrig bort några händer som slår dig. Om du höjer så kan du ju ändå inte lägga dig för omslag, eftersom en raise i stort sett är all-in.

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men sen så tycker jag ändå du spelade handen helt ok. Flopen är ju ofarlig. Det enda en höjning på flopen gör är ju att jaga bort sämre händer och du får ju aldrig bort några händer som slår dig.

Skojar du eller? Menar du att han bara får bättre händer kvar? Det var det värsta jag har hört. Det är NL$20 vi snackar om!

 

Det är inte okej spelat. Som flera har sagt måste du ta kommandot över handen för att få ut någon information! Kan inte hitta nånting som är bra över det här spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

till att börja med finns det väl ingen anledning att posta en blind när du kommer få den igen om bara några få händer, för det andra så är den första checken inte så dålig men sedan när du bara synar höjningen blir det fel, där ska du reraisa, när någon redan har bettat 9bb synar de säkert en höjning till, iaf på 0.1/0.2 och du vill inte ge händer som KK QQ JJ chansen att dra ut dig "gratis". Och om du nu spelar fel där så måste du ta kommandot på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som cheunce säger spelar du handen alldeles för passivt. Höj preflop och var inte rädd att återhöja om du får mothugg. Du checkar/synar hela handen ut och får därför ingen vettig information om motståndarens hand.

 

Asa_62 bet - $4.00 skulle inte betat så hårt med 67!

Om hon nu har 67, vad får dig att säga att hon inte skulle spela den så "hårt"? Det är ju guld att sitte med 67 där. Är hon lite smart vet hon att hon är uppe mot två höga kort/högt par och hon kommer med största sannolikhet att få betalt.

Jag säger inte att jag tror att hon har 67, men säg inte att hon inte skulle spela den så hårt om hon har det, det är inte alls omöjligt.

 

Jag pratatde om beten PREFLOP. Man betar inte 9ggr BB med 67!

 

Asa_62 went all-in - $8.76 hon kan ju inte ha betat $1,80 preflop med X8!

Kan hon inte? Trodde det här var "[Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game)".

 

Brukar DU beta 9ggr BB med A8? Jag kanske gör fel men jag gör definitivt INTE det!

 

Det är väldigt svårt att sätta henne på en hand eftersom att du bara synar hela vägen. Du måste betta/höja för att få ut information!

 

Här har du helt rätt, har ingen info alls pga checkar och callar....

 

P.S Se mina comments i handen, dom är gjorda nu. Ser ut som att dom också är citerade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...