Gå till innehåll

NLT - Floppad stege möter problem


Rille

Recommended Posts

Bordstämning: Ganska löst men har inte någon direkt read på spelarna jag möter

 

 

***** Hand History for Game 2795323395 *****

0/0 Texas Hold'em Game Table (NL) - Thu Sep 29 12:08:36 EDT 2005

Table Table 36830 (Real Money) -- Seat 2 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Matvichuk1 ( $109.40)

Seat 2: Makondele ( $91)

Seat 3: MAD_MONEY222 ( $293.60)

Seat 4: Saleen_S281E ( $109.35)

Seat 5: PIPELINE53 ( $23.40)

Seat 6: workToBeDest ( $176.40)

Seat 7: hotrod14111 ( $41)

Seat 8: paulwang1941 ( $100)

Seat 9: silent72 ( $99.15)

Seat 10: timtina ( $101.25)

MAD_MONEY222 posts small blind (0.50)

Saleen_S281E is sitting out.

PIPELINE53 posts big blind (1)

** Dealing down cards **

Dealt to Matvichuk1 [ 8 :club: , 9 :club: ]

workToBeDest raises (3) to 3

hotrod14111 folds.

paulwang1941 folds.

silent72 folds.

timtina folds.

Matvichuk1 calls (3)

Makondele folds.

MAD_MONEY222 calls (2.50)

PIPELINE53 calls (2)

 

Preflopp spelet är väl inte direkt något att tala om. Synar en höjning på CO med en sc.

 

** Dealing Flop ** : [ J :heart: , T :diamond: , Q :club: ]

 

MAD_MONEY222 bets (2)

PIPELINE53 folds.

workToBeDest calls (2)

Matvichuk1 raises (7) to 7

MAD_MONEY222 calls (5)

workToBeDest raises (18) to 20

Matvichuk1 calls (13)

MAD_MONEY222 calls (13)

 

Floppar stege utan några färgdrag höjer dock för att inte få några problem om ett A eller K faller. Ser dock direkt att höjning är väldigt liten då den bara är ungefär halva potten. Dock gör han som höjde pf en konstigt move då han först synar ett bet och därefter höjer mig. Jag synar dock för att verkligen se vad men menar med sin höjning.

 

** Dealing Turn ** : [ 8 :diamond: ] pot $69

MAD_MONEY222 checks.

workToBeDest bets (50)

 

Nu behöver jag bara använda ett av mina kort till stegen. Han betar ut nu tycker jag att hans höjning pf och den konstiga moven på floppen antyder AK. K9 har jag svårt att se att han har dock möjligen att han på bb har K9 och vill se en flopp.

 

Vad bör man göra här? Mot AK drar man dött har han set har han ganska många outs för att dra ut dessutom som man lär vara helt körd om han bakom synar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är fel att syna preflop. Okej du har position men inga andra synare och raisen är 6xbb.

 

 

Dock gör han som höjde pf en konstigt move då han först synar ett bet och därefter höjer mig.

Inte ett dugg konstigt. Sandbagging, slowplaying... kärt barn har många namn. Han har antagligen träffat nöten och vill lura in så mycket som möjligt i potten.

 

Jag synar dock för att verkligen se vad men menar med sin höjning.

Tjena.

 

Jag kan berätta vad han menar. Han menar att han kommer beta fett på turn, och på river om du synar. Ett tips kan vara att istället för att "se vad han menar" bestämma dig för om du ska spela om stacken här och nu för i 99% av fallen kommer han att beta tungt på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan mycket väl tänka mig att någon av dem floppat set, då jag mycket väl kan tänka mig att de ser det som en oerhört stark hand de inte kan släppa. AK är såklart också ett orosmoment, så dina chanser att plocka den här potten mot 2 motspelare känns allt för liten.

 

Fold preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer själv ihåg en hand för länge sedan när jag synade en raise av liknade typ med 89s. Floppen var densamma TJQ och jag torskade ett inköp mot AK.

 

Spelar du handen postflop känns det som om du tar en jävla chansning. Fi kan sitta på allt från ett set till KK, AA eller AK. Känns som han kommer haka på till showdown i alla fallen.

 

Vill heller inte avråda synen preflop. Brukar ge bra betalt vid träff. Dock är väl detta sämsta tänkbara träff när du inte har en aning om du är före eller efter fi. Den enda gången du säkert kommer veta om du är före eller efter fi är vid showdown (tyvärr).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold preflop.

 

Gå o lägg dig, med 110BB var och position var det där det sämsta rådet jag hört på forumet på länge.

 

Jag skulle nog ha foldat.

 

Är som sagt en 6bb raise utg och dessutom är det inga andra som limpat(än).

 

3bb ades. Tycker inte man behöver gå och lägga sig om man foldar dock, lättare att syna med 56s t ex. 89s är bland de sämre, om inte den sämsta spelbara SC.

 

Det är väl ett utmärkt tillfälle att variera sitt spel här; syna ibland, folda ibland.

Lätt fold på floppen efter återhöjningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är fel att syna preflop. Okej du har position men inga andra synare och raisen är 6xbb.

 

 

Dock gör han som höjde pf en konstigt move då han först synar ett bet och därefter höjer mig.

Inte ett dugg konstigt. Sandbagging, slowplaying... kärt barn har många namn. Han har antagligen träffat nöten och vill lura in så mycket som möjligt i potten.

 

Jag synar dock för att verkligen se vad men menar med sin höjning.

Tjena.

 

Jag kan berätta vad han menar. Han menar att han kommer beta fett på turn, och på river om du synar. Ett tips kan vara att istället för att "se vad han menar" bestämma dig för om du ska spela om stacken här och nu för i 99% av fallen kommer han att beta tungt på turn.

 

Kan hålla med om synen var lite taskig tvekade redan där. Men var får du det till att det är en höjning på 6bb? Hade han höjt så mycket hade jag kastat den direkt. Jag tycker det är en given syn pf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte säga att det är fel att syna preflop, om man är bra på att spela postflop. Man träffar ju väldigt sällan bra med SC, med bra menar jag då, kombinationsdrag,tvåpar, triss, eller färdig stege. Sen för att få betalt då man träffar bra måste ju fi i princip också ha en bra hand som han inte vill lägga. Dessa två förutsättningar inträffar relativt sällan. Om man har som plan att bara fortsätta handen om man floppar en så pass stark hand tror jag det är svårt att få en syn av 6BB preflop till lönsamt spel i längden, man måste ju vinna en bamsepott relativt ofta för att väga upp alla gånger man slänger 6BB i sjön. Om man däremot är beredd att göra lite moves postflop så kan man ju utöver bamsepotterna man vinner med starka händer dessutom vinna lite småpotter, då kan nog spelet vara bra i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...