RayIV Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Inte suttit länge vid bordet och har inga säkra reads på någon, dock bluffade jag till mig en hyfsad pott mot brynolph tidigare och "rubbed it in his face" genom att visa den. I övrigt har jag inte spelat speciellt många händer längre än floppen, haft få spelbara händer förutom ett antal låga pp's som missat flopp. Nämnde jag att avskyr JJ? Game # XXXXXXXXX - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Munkedal" Game ended 2005-09-27 17:00:28 GMT+01:00 Players: slaskYfold (EUR 67,04 in seat 1) erikal (EUR 96,69 in seat 2) razeu (EUR 49,05 in seat 3) brynolph (EUR 46,35 in seat 4) RayIV (EUR 59,70 in seat 5) Dealer: brynolph Small Blind: RayIV (0,25) Big Blind: slaskYfold (0,50) RayIV was dealt: Jc - Js erikal Call (0,50) razeu Call (0,50) brynolph Raise (2,00) RayIV Call (1,75) slaskYfold Call (1,50) erikal Fold razeu Call (1,50) Trivs som de allra flesta (?) bättre med att bara syna JJ ur position. Omöjligt att veta var man står, visst, men det får jag ta. Flop 4d - 4c - 7c RayIV Check slaskYfold Check razeu Bet (2,75) brynolph Call (2,75) RayIV Raise (10,00) slaskYfold Fold razeu Fold brynolph All-In (41,60) RayIV ? Ja? Ville inte beta ut direkt då jag skulle kunna bli höjd av alla möjliga händer från brynolphs sida. Nu betade razeu rätt in i honom av någon anledning, men honom är jag inte speciellt orolig för, han lär knappast spela en hand som har mig slagen på detta vis. Det som jag tycker gör handen så svår är att brynolph bara synar första höjningen men väljer att slå om all in efter en re-raise ur position. Kommentarer? Citera
derra Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Känns som du är uppe mot ett överpar... beror lite på vilken read du har på killen också, jag hade iof reraisat preflop för att se var jag stod redan där. Citera
Baloos Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Bra spelat. Fold. Edit: Oj, missade att du bara synade preflopp. Raise där och du hade sluppit mycket trubbel. Citera
hawg Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Om du bluffat mot honom tidigare skulle jag nog tippa på att du står. Citera
Azaroth Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Sätter han på AK, möjligen AKs med färgdraget. Det verkar orimligt att bara syna med ett överpar på denna flopen. Vissa spelare spelar ju som cpn så det är iofs inte orimligt. Jag säger tveksam syn, men skulle möjligen foldat utan mer read. Citera
freddelino Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Till att börja med hade jag slängt in en reraise på flop, det löser många problem, speciellt om man har dålig position.. Ang checkraisen på flop, för att visa styrka kan du ju lägga in en sådan, vilket var bra, men efter det att han slår om skulle jag sätta honom på QQ-AA, alltså är folden ganska solklart enligt mig. Vad hände sedan? Citera
PPN Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Tror att han sätter dig på färgdrag och ställer in på alla pockets utom 44 och 77. Citera
RayIV Postad 27 September , 2005 Författare Rapport Postad 27 September , 2005 Frågan är varför han först synar men sedan får för sig att slå om när jag drar in en check-raise? Monster? Drag? Schizofreni? Citera
brynolph Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Detta måste kommenteras av Brynolph själv. Efter att ha blivit slagen i ett stort antal potter i rad sätter jag båda mina motspelare på en hand som har mig slagen på flop. Men jag ber lite försiktigt till Gud på floppen, synar trots underläget (tilt), blir raisad och tänker "Det var ju roligt för dig. Kuken står, nu ska stacken in". mvh/ys Brynolph ps. Ja vad hade jag...? Citera
RayIV Postad 27 September , 2005 Författare Rapport Postad 27 September , 2005 ... och som ni kanske förstår synade jag och vann mot TT. Jag hade förväntat mig en re-raise från din sida om du satt på överpar (framförallt AA-QQ men även JJ-TT) och satte dig efter synen bara på två överkort, antagligen AK. Sen blev jag tokkonfunderad när det plötsligt blev en ställning rakt in i mig och här synade jag halvt mot min vilja i hopp om att jag var uppe mot drag eller två rejält tiltade överkort. Tyckte i vilket fall inte att ett högt pp passade in på spelet. Det blev ju bra för min del till slut men om man bör syna såna här händer vette fan... känns som om jag ligger en del back på att inte kunna släppa överpar mot högre överpar på ofarliga floppar. Hade jag mötts av bet-raise istället för bet-call på floppen hade jag för övrigt blixtfoldat. ps. välkommen till forumet. Citera
Björn85 Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Detta måste kommenteras av Brynolph själv. Efter att ha blivit slagen i ett stort antal potter i rad sätter jag båda mina motspelare på en hand som har mig slagen på flop. Men jag ber lite försiktigt till Gud på floppen, synar trots underläget (tilt), blir raisad och tänker "Det var ju roligt för dig. Kuken står, nu ska stacken in". mvh/ys Brynolph ps. Ja vad hade jag...? Hahahaha, fin första post Citera
RayIV Postad 27 September , 2005 Författare Rapport Postad 27 September , 2005 synar trots underläget (tilt) Är det inte lite väl vekt att se sig slagen med överpar bara för att någon lägger in en liten bet rakt in i en? Citera
brynolph Postad 27 September , 2005 Rapport Postad 27 September , 2005 Jo...håller helt med, och hänvisar till begynnande grav psykisk obalans. YS Citera
Recommended Posts